AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #1 Skrevet 26. februar 2021 Hei! Ny på forumet, og søker desperat etter hjelp. Jeg er 23 år og har en bestevenn som er 7 år eldre enn meg. Han er nettopp blitt skilt, og jeg har vært der for han gjennom hele skilsmissen. Vi har bodd sammen under hele skilsmissen, og endte opp som FF. Nå har det seg sånn at jeg har fått følelser for han, og vet at han ikke har samme følelsene tilbake. Det i seg selv er utrolig sårt, men ikke hovedproblemet. Ingen av oss har barn fra før, og ikke hatt særlig vellykkede forhold, men begge ønsker barn. Vi kuttet kontakten for noen uker siden, da jeg fortalte han om følelsene mine. Nå har det seg sånn at jeg mistenker jeg er gravid (skal ta test i morgen). Vi begge har sagt at om dette skulle (ikke angående oss, men om jeg skulle blitt gravid med en annen sexpartner og motsatt) så vil man alltid prøve å få til ett forhold med vedkommende. Mye da vi egentlig er litt i mot abort, slik som nå når vi bare har vært "dum" og uforsiktige. Jeg ønsker meg jo et forhold med han for alt i verden, men han ønsker ikke det samme tilbake. Han vil bare være venner, men jeg har sagt at det ikke kommer til å funke for meg. Hva gjør jeg nå? Hvordan går jeg frem? Anonymkode: 64dfe...07a
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #2 Skrevet 26. februar 2021 Vent til du har tatt test før du stresser mer. Men syntes det er ganske egoistisk å beholde, men er såklart ditt valg. Men hadde ikke ønsket å bli født med en mor som beholdt meg av prinsipp og en far som egentlig kunne hatt et bedre og lykkeligere liv med noen andre om ikke mamma hadde "Tvunget" han til å ødelegge drømmene for hennes del og hennes moralske overbevisninger. Anonymkode: f0c6a...3ea 4
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #3 Skrevet 26. februar 2021 Ville bare holdt avstand til han når du har følelser og han bare ønsker vennskap. Det vil som du alt har merket bare bli sårt for deg. Ville først tatt en test og ikke bekymret meg for graviditet før den evt. er et faktum. Hvis du er gravid trenger han ikke vite det om du ikke ønsker barnet, dersom du ønsker barnet trenger han ikke vite det før ungen er født, eller i alle fall ikke før etter 12 uker så du slipper noe abortpress om du vil beholde som fort kan komme når han ikke ønsker forhold med deg. Og det fortjener INGEN. Anonymkode: 8f845...a7d 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #4 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vent til du har tatt test før du stresser mer. Men syntes det er ganske egoistisk å beholde, men er såklart ditt valg. Men hadde ikke ønsket å bli født med en mor som beholdt meg av prinsipp og en far som egentlig kunne hatt et bedre og lykkeligere liv med noen andre om ikke mamma hadde "Tvunget" han til å ødelegge drømmene for hennes del og hennes moralske overbevisninger. Anonymkode: f0c6a...3ea Det er i k k e egoistisk å beholde det ♥️ Anonymkode: d100a...ed4
Mammafugl Skrevet 27. februar 2021 #5 Skrevet 27. februar 2021 (endret) ... Endret 27. februar 2021 av Mammafugl
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #6 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Ville bare holdt avstand til han når du har følelser og han bare ønsker vennskap. Det vil som du alt har merket bare bli sårt for deg. Ville først tatt en test og ikke bekymret meg for graviditet før den evt. er et faktum. Hvis du er gravid trenger han ikke vite det om du ikke ønsker barnet, dersom du ønsker barnet trenger han ikke vite det før ungen er født, eller i alle fall ikke før etter 12 uker så du slipper noe abortpress om du vil beholde som fort kan komme når han ikke ønsker forhold med deg. Og det fortjener INGEN. Anonymkode: 8f845...a7d Takk for svar! Føler det er vanskelig å holde avstand til han da vi har de samme vennene, er nesten naboer og vi skal jo prøve å fortsatt være bestevenner. Tok test nå i dag morges, og den var negativ. Er jo både glad og lei meg for det... Hadde jeg vært gravid så hadde han fått visst det og fått tatt valget selv om han vil ha kontakt med barnet eller ei. Vi har som sagt i kmt over, diskutert barn sammen tidligere... Og han hadde aldri tvunget meg til å ta abort, men jeg hadde aldri unngått å fortelle han at han skal bli far. Synes det handler litt om "respekt" for hverandre, han fortjener å få vite det samtidig som meg tenker jeg da... Anonymkode: 64dfe...07a
PM75 Skrevet 28. februar 2021 #7 Skrevet 28. februar 2021 Du ble dessverre brukt som rebound. Og det er kjipt. Men jeg håper virkelig at du aldri igjen tenker tanken på å bruke en graviditet som pressmiddel for å få til et forhold!! 6
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #8 Skrevet 28. februar 2021 Dere skal prøve å fortsatt være bestevenner? Jeg har all tro på at det går fint å være venn med noen av det motsatte kjønn, men så fort den ene parten får følelser så er det kjørt. Min bestekompis igjennom et par tiår utviklet følelser for meg for noen år siden, det er ikke bare å riste sånt av seg og fortsette som før. Spesielt dersom de følelsene ikke forsvinner. Og for at de skal kunne dempes er det jo ikke lurt å ha han i nærheten hele tiden. Og forresten, ville du hatt et forhold med en som bare skulle være det pga et barn? Anonymkode: 742e4...b44 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #9 Skrevet 28. februar 2021 I hvertfall hold deg unna sex med han hvis du vil være bestod ellers blir du brukt. Stiller han opp for deg da når du trenger hjelp til noe? Vennskap skal gå begge veier 50/50 utenom sex mener jeg da. Så fort en blander sex inn i ett vennskap er d stor fare for at vennskapet blir ødelagt og følelser hos 1 part som regel tar over. Anonymkode: e6f99...790
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #10 Skrevet 28. februar 2021 Bestod= beste kompis Anonymkode: e6f99...790
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #11 Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 26.2.2021 den 20.40): Hei! Ny på forumet, og søker desperat etter hjelp. Jeg er 23 år og har en bestevenn som er 7 år eldre enn meg. Han er nettopp blitt skilt, og jeg har vært der for han gjennom hele skilsmissen. Vi har bodd sammen under hele skilsmissen, og endte opp som FF. Nå har det seg sånn at jeg har fått følelser for han, og vet at han ikke har samme følelsene tilbake. Det i seg selv er utrolig sårt, men ikke hovedproblemet. Ingen av oss har barn fra før, og ikke hatt særlig vellykkede forhold, men begge ønsker barn. Vi kuttet kontakten for noen uker siden, da jeg fortalte han om følelsene mine. Nå har det seg sånn at jeg mistenker jeg er gravid (skal ta test i morgen). Vi begge har sagt at om dette skulle (ikke angående oss, men om jeg skulle blitt gravid med en annen sexpartner og motsatt) så vil man alltid prøve å få til ett forhold med vedkommende. Mye da vi egentlig er litt i mot abort, slik som nå når vi bare har vært "dum" og uforsiktige. Jeg ønsker meg jo et forhold med han for alt i verden, men han ønsker ikke det samme tilbake. Han vil bare være venner, men jeg har sagt at det ikke kommer til å funke for meg. Hva gjør jeg nå? Hvordan går jeg frem? Anonymkode: 64dfe...07a Hadde nok respektert svaret hans når følelsene ikke er gjensidige i fra hans sin side. Det kan være sårt at han ikke har følelser for deg og kun anser deg som en venn. Har fått det samme svaret i fra en som jeg har hatt følelser for. Han vet hva jeg føler for han, men han ønsker kun ett vennskap. Sa til han at det er tøft,men at det er bedre enn ingenting. Sa at jeg var glad for at han er ærlig. Har vell hatt en slags kjærlighetssorg og har sagt dette til han. Tenker at jeg ønsker at han skal vær lykkelig og at vi er venner. Anonymkode: 66f3a...578
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #12 Skrevet 28. februar 2021 Uavhengig av om du nå er gravid eller ikke, den relasjonen dere har er veldig ustabil. Jeg ble helt svimmel av å lese om opplegget deres. Anonymkode: cf837...2b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå