AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #1 Skrevet 26. februar 2021 Dersom jeg har sterilisert flasker, tørket de og oppbevart de i ziplock-pose i skapet - hvor lenge kan jeg la de stå? Hvis de har stått der en uke, må jeg da sterilisere de på nytt før bruk? Anonymkode: b1009...041
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #2 Skrevet 26. februar 2021 Hvorfor må de oppbevares i pose inni skapet? Jeg hadde latt de stå uten pose.. Uansett, jeg hadde nok ikke sterilisert de på nytt nei. Med mindre det kommer plastikklukt fra posen. Anonymkode: f03d4...249 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #3 Skrevet 26. februar 2021 Det er vel jo på grunn av mulig bakterievekst fra melken man skal sterilisere flaskene?!🧐De vil jo ikke plutselig begynne å vokse i en sterilisert flaske i skapet. Har i alle fall aldri reflektert over den problemstillingen før. Steriliserer flasker og setter de i skapet. Kan gå lang tid mellom hvert bruk her i huset. Anonymkode: a048d...53a 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #4 Skrevet 27. februar 2021 Det sies at flaskene er sterile i 24 timer. Med det sagt, så tenker jeg at så lenge de er sterilisert en gang, og ikke utsettes for støv og skit, så gir jeg blanke. Mine flasker settes sammen når de er tørre, og så slenges de oppi en bolle. Anonymkode: 6d9fd...784
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #5 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Det sies at flaskene er sterile i 24 timer. Med det sagt, så tenker jeg at så lenge de er sterilisert en gang, og ikke utsettes for støv og skit, så gir jeg blanke. Mine flasker settes sammen når de er tørre, og så slenges de oppi en bolle. Anonymkode: 6d9fd...784 Det sies? Hvem sier det? Anonymkode: 7de4b...125
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå