AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #1 Del Skrevet 26. februar 2021 Hei! Vurderer å begynne på barsel- og barnepleier studiet. Er det noen som vet hvor mye grunnlønnen til barsel- og barnepleier ligger på? Anonymkode: 6840c...dda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #2 Del Skrevet 26. februar 2021 Du må vel bli sykepleier først? Deretter jobbe 2 år og ta videreutdanning? Eller er dette noe privatgreier uten lisens? Anonymkode: ae060...11d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #3 Del Skrevet 26. februar 2021 Det er helsefagarb. lønn + 20 000 ekstra for videreutd. Til deg over, nei, det er videreutdanning 60 stp for fagarbeider. Kvalifiserer til jobb på nyfødt, barsel m.m. Anonymkode: 05ac3...e84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #4 Del Skrevet 27. februar 2021 Videreutdanning lønnes lite, men 20 000 er nok riktig. Jeg ville ha sjekket jobbmulighetene først. Sjekk hva som ligger ute av jobber så du ikke tar en utdanning du ikke klarer å få jobb innen. Anonymkode: 86998...8dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #5 Del Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Videreutdanning lønnes lite, men 20 000 er nok riktig. Jeg ville ha sjekket jobbmulighetene først. Sjekk hva som ligger ute av jobber så du ikke tar en utdanning du ikke klarer å få jobb innen. Anonymkode: 86998...8dd Enig i det. Jeg har tre barn, tre ulike sykehus. Så godt som alle jeg møtte på barsel var sykepleiere eller jordmødre. De få barnepleierne som var der var alle 50+ (noe jordmødrene og sykepleierne ikke var). Jobbmulighetene er smale i utgangspunktet - sjekk nøye at barsel- og barnepleiere faktisk blir ansatt på sykehus i dag før du tar en så smal utdannelse. Anonymkode: 792c7...ff7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #6 Del Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Enig i det. Jeg har tre barn, tre ulike sykehus. Så godt som alle jeg møtte på barsel var sykepleiere eller jordmødre. De få barnepleierne som var der var alle 50+ (noe jordmødrene og sykepleierne ikke var). Jobbmulighetene er smale i utgangspunktet - sjekk nøye at barsel- og barnepleiere faktisk blir ansatt på sykehus i dag før du tar en så smal utdannelse. Anonymkode: 792c7...ff7 Det blir de, det har jeg alt sjekket ut. Barsel- og barnepleiere trengs på barsel fordi de har utdannelse innen for dette, det har ikke sykepleiere. Som barsel- og barnepleier lærer du barnesykepleie og blir ansett som høyere kvalifisert enn sykepleiere uten videreutdanning. Anonymkode: 6840c...dda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #7 Del Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det er helsefagarb. lønn + 20 000 ekstra for videreutd. Til deg over, nei, det er videreutdanning 60 stp for fagarbeider. Kvalifiserer til jobb på nyfødt, barsel m.m. Anonymkode: 05ac3...e84 Takk for svar. Anonymkode: 6840c...dda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #8 Del Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det blir de, det har jeg alt sjekket ut. Barsel- og barnepleiere trengs på barsel fordi de har utdannelse innen for dette, det har ikke sykepleiere. Som barsel- og barnepleier lærer du barnesykepleie og blir ansett som høyere kvalifisert enn sykepleiere uten videreutdanning. Anonymkode: 6840c...dda Barsel og barnepleie har pensum tilsvarende 6 studiepoeng med barnesykepleie, det er sånn halvparten av ex phil og tilnærmet ingenting. Det gjør dem ikke høyere kvalifisert enn en sykepleier. TS, ikke bruk tid på videreutdanning før du har sjekket jobbmulighetene. Anonymkode: e16d1...e70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #9 Del Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det blir de, det har jeg alt sjekket ut. Barsel- og barnepleiere trengs på barsel fordi de har utdannelse innen for dette, det har ikke sykepleiere. Som barsel- og barnepleier lærer du barnesykepleie og blir ansett som høyere kvalifisert enn sykepleiere uten videreutdanning. Anonymkode: 6840c...dda Jeg forteller bare om min erfaring. Husk at du vil være kvalifisert for svært få stillinger hos svært få arbeidsgivere. Helsefagarbeidere blir skvist ut av sykehusene av sykepleiere, og jeg vil ikke være overrasket over om det samme gjelder barsel- og barnepleiere også. Husk at det at sykepleiere i utgangspunktet har en kompetanse på høyere nivå gjør det enklere for dem å ta igjen det ekstra barsel- og barnepleiere kan om barnesykepleie (hvis det stemmer at det er tilsvarende 6 studiepoeng er det lite). Anonymkode: 792c7...ff7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #10 Del Skrevet 27. februar 2021 Der jeg jobber ansettes det kun jordmødre og sykepleiere. Trodde faktisk at barnepleiere var helt ut på alle sykehus Anonymkode: 47b63...fd9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #11 Del Skrevet 3. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 27.2.2021 den 16.30): Der jeg jobber ansettes det kun jordmødre og sykepleiere. Trodde faktisk at barnepleiere var helt ut på alle sykehus Anonymkode: 47b63...fd9 Feil. Hos oss har det bare den siste tiden blitt ansatt 5-7 barnepleiere. Anonymkode: 66f43...b20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #12 Del Skrevet 4. mars 2021 10 hours ago, AnonymBruker said: Feil. Hos oss har det bare den siste tiden blitt ansatt 5-7 barnepleiere. Anonymkode: 66f43...b20 Regner med dere ikke har syke nok barn på denne avdelingen. Så da trengs det ikke så høy kompetanse Anonymkode: ae060...11d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2021 #13 Del Skrevet 4. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Regner med dere ikke har syke nok barn på denne avdelingen. Så da trengs det ikke så høy kompetanse Anonymkode: ae060...11d BARSEL- og barnepleiere er svært høyt representert på BARSELavdelinger. Anonymkode: 66f43...b20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå