AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #1 Skrevet 26. februar 2021 Til dere som er eller har vært utro. Hvordan oppfører dere dere ovenfor partneren? Er det kyssing, sex og lovord? Har dere helt normal oppførsel? Har dere det bra i parforholdet? Anonymkode: ace0e...fde
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #2 Skrevet 26. februar 2021 Normalt, ikke kyssing men sex. Lite lovord. Ja, helt normal oppførsel. Men kanskje humørsvingninger. Bortsett fra at kjærligheten er borte så er det helt greit. Hvorfor lurer du? Anonymkode: b1227...332 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #3 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Normalt, ikke kyssing men sex. Lite lovord. Ja, helt normal oppførsel. Men kanskje humørsvingninger. Bortsett fra at kjærligheten er borte så er det helt greit. Hvorfor lurer du? Anonymkode: b1227...332 Jeg og samboeren har et godt forhold. Alt er fint, vi kysser mange ganger om dagen, vi sier elsker deg flere ganger om dagen. Vi stryker og koser på hverandre. Men. Hun er svært lite interessert i sex, noe jeg syntes er rart, fordi hun var veldig interessert før. Det har gått fra 100-0. Enten så trenger hun ikke like mye sex og bekreftelse som før eller så får hun det et annet sted. Men da er hun i så fall en god skuespiller. Anonymkode: ace0e...fde
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #4 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg og samboeren har et godt forhold. Alt er fint, vi kysser mange ganger om dagen, vi sier elsker deg flere ganger om dagen. Vi stryker og koser på hverandre. Men. Hun er svært lite interessert i sex, noe jeg syntes er rart, fordi hun var veldig interessert før. Det har gått fra 100-0. Enten så trenger hun ikke like mye sex og bekreftelse som før eller så får hun det et annet sted. Men da er hun i så fall en god skuespiller. Anonymkode: ace0e...fde Jeg høres ut som din samboer, jeg har en periode nå hvor jeg har null lyst. Kysser og koser, men har bare ikke lyst på sex om dagen.. Har pliktsex noen ganger i uke da, for å please han! Møter ingen andre, er bare litt deprimert for tiden og man kan ikke merke det på meg. Holder det for meg selv. Løsner seg litt nå som våren snart er på vei! Skal sies vi har en liten ettåring som tærer på kreftene, så sikkert ikke lik situasjon. Poenget mitt er at man noen ganger kan ha perioder hvor man ikke har lyst på sex, trenger ikke være en grunn engang. Så litt tynt argument når det gjelder utroskap! Anonymkode: 9fc4f...df4 6
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #5 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg og samboeren har et godt forhold. Alt er fint, vi kysser mange ganger om dagen, vi sier elsker deg flere ganger om dagen. Vi stryker og koser på hverandre. Men. Hun er svært lite interessert i sex, noe jeg syntes er rart, fordi hun var veldig interessert før. Det har gått fra 100-0. Enten så trenger hun ikke like mye sex og bekreftelse som før eller så får hun det et annet sted. Men da er hun i så fall en god skuespiller. Anonymkode: ace0e...fde Om hun går på prevensjon så er det stor sannsynlighet for at det er grunnen til at hun har lav sexlyst! Hormonell prevensjon dreper nemlig sexlysten for mange... Forøvrig enig med den over her som sier at dette er et tynt argument for utroskap. Anonymkode: bc501...c55 4
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #6 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg høres ut som din samboer, jeg har en periode nå hvor jeg har null lyst. Kysser og koser, men har bare ikke lyst på sex om dagen.. Har pliktsex noen ganger i uke da, for å please han! Møter ingen andre, er bare litt deprimert for tiden og man kan ikke merke det på meg. Holder det for meg selv. Løsner seg litt nå som våren snart er på vei! Skal sies vi har en liten ettåring som tærer på kreftene, så sikkert ikke lik situasjon. Poenget mitt er at man noen ganger kan ha perioder hvor man ikke har lyst på sex, trenger ikke være en grunn engang. Så litt tynt argument når det gjelder utroskap! Anonymkode: 9fc4f...df4 Hvis du ikke hadde skrevet at dere hadde sex noen ganger i uka hadde jeg mistenkt at du var samboeren min.. Vi har også en ettåring. Vi har sex 1-2 ganger i måneden. Jeg vil ikke mase fordi jeg ikke ønsker pliktsex. Har ikke lyst til at hun forbinder sex med noe negativt som hun må gjøre. Det er ikke at sex er så viktig, men jeg trenger bekreftelse på at hun fremdeles vil ha meg. Ikke bare at hun er sammen med meg fordi vi er gode venner og har det bra men fordi hun er seksuelt tiltrukket av meg også. Jeg tror egentlig ikke hun er utro, det er bare tankene som løper løpsk når hun viser så lite interesse seksuelt. Anonymkode: ace0e...fde 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #7 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Om hun går på prevensjon så er det stor sannsynlighet for at det er grunnen til at hun har lav sexlyst! Hormonell prevensjon dreper nemlig sexlysten for mange... Forøvrig enig med den over her som sier at dette er et tynt argument for utroskap. Anonymkode: bc501...c55 Nei, hun går ikke på prevensjon. Hun hadde faktisk mer sexlyst når hun gjorde det. Anonymkode: ace0e...fde
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #8 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du ikke hadde skrevet at dere hadde sex noen ganger i uka hadde jeg mistenkt at du var samboeren min.. Vi har også en ettåring. Vi har sex 1-2 ganger i måneden. Jeg vil ikke mase fordi jeg ikke ønsker pliktsex. Har ikke lyst til at hun forbinder sex med noe negativt som hun må gjøre. Det er ikke at sex er så viktig, men jeg trenger bekreftelse på at hun fremdeles vil ha meg. Ikke bare at hun er sammen med meg fordi vi er gode venner og har det bra men fordi hun er seksuelt tiltrukket av meg også. Jeg tror egentlig ikke hun er utro, det er bare tankene som løper løpsk når hun viser så lite interesse seksuelt. Anonymkode: ace0e...fde Ja, hender det blir 2 ganger i uken om jeg orker, ikke fordi jeg har så lyst akkurat nå. Noen ganger kan det være hver dag i perioder også, men sjeldent etter barnet kom. Godt gjort om din samboer klarer å være utro med en ettåring i hus, så tror du kan legge den tanken fra deg 😅 Alt går jo, men utifra det du skriver er det ikke noe som tilsier at det er utroskap! Man mister jo mye av spenningen og det overskuddet når man har et lite barn. Min samboer har lyst hele tiden helst, så han føler det som deg tenker jeg Anonymkode: 9fc4f...df4 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #9 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, hender det blir 2 ganger i uken om jeg orker, ikke fordi jeg har så lyst akkurat nå. Noen ganger kan det være hver dag i perioder også, men sjeldent etter barnet kom. Godt gjort om din samboer klarer å være utro med en ettåring i hus, så tror du kan legge den tanken fra deg 😅 Alt går jo, men utifra det du skriver er det ikke noe som tilsier at det er utroskap! Man mister jo mye av spenningen og det overskuddet når man har et lite barn. Min samboer har lyst hele tiden helst, så han føler det som deg tenker jeg Anonymkode: 9fc4f...df4 Hva syntes du om pliktsex? Blir du ikke mindre tiltrukket? Anonymkode: ace0e...fde
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #10 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvis du ikke hadde skrevet at dere hadde sex noen ganger i uka hadde jeg mistenkt at du var samboeren min.. Vi har også en ettåring. Vi har sex 1-2 ganger i måneden. Jeg vil ikke mase fordi jeg ikke ønsker pliktsex. Har ikke lyst til at hun forbinder sex med noe negativt som hun må gjøre. Det er ikke at sex er så viktig, men jeg trenger bekreftelse på at hun fremdeles vil ha meg. Ikke bare at hun er sammen med meg fordi vi er gode venner og har det bra men fordi hun er seksuelt tiltrukket av meg også. Jeg tror egentlig ikke hun er utro, det er bare tankene som løper løpsk når hun viser så lite interesse seksuelt. Anonymkode: ace0e...fde Dere har en ettåring? Dvs hun er akkurat ferdig med med to ganske heftige år. Hvor mye bidrar du med hus og familie? Se på det før du mistenker utroskap. Anonymkode: 0aa1f...799 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #11 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hva syntes du om pliktsex? Blir du ikke mindre tiltrukket? Anonymkode: ace0e...fde Nei, er veldig tiltrukket fra før selvom generell sexlyst er lavere med en ettåring i hus og fordi jeg kan ha perioder jeg er litt nedstemt. Er ikke sånn at han presser seg på meg, men tenker det er viktig at jeg møtes på midten og er med på sex så vi ikke mister det heelt. Har ikke noe mot det fordi det er deilig når vi først er inni økten. Mange klarer vel ikke pliktsex som jeg kaller det, men for meg generelt er sex viktig i et forhold 🙃 De gangene jeg ikke har energi eller virkelig lyst på noenting aksepterer han at det ikke blir sex. Anonymkode: 9fc4f...df4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #12 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Dere har en ettåring? Dvs hun er akkurat ferdig med med to ganske heftige år. Hvor mye bidrar du med hus og familie? Se på det før du mistenker utroskap. Anonymkode: 0aa1f...799 Ja, det er riktig og jeg er helt enig. Vi deler likt på alt her hjemme, fra matlaging og handling til annenhver bleie. I tillegg har hun en hobby hun bruker rundt 15 timer i uka på, hvor jeg da er hjemme med barnet. Jeg mistenker egentlig ikke utroskap, men jeg syntes det er så rart at hun har 0 behov for å være intim. Det trenger ikke være sex, bare noe mer intimt enn å kysse. I løpet av det siste året har vi kanskje hatt sex 10 ganger og svært lite seksuell intimitet utenom dette. Ideelt ville jeg hatt sex 2 ganger i uka så spriket er ganske stort. Jeg kan onanere men det gir meg ikke bekreftelse og følelsen av begjær. Anonymkode: ace0e...fde
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #13 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Nei, er veldig tiltrukket fra før selvom generell sexlyst er lavere med en ettåring i hus og fordi jeg kan ha perioder jeg er litt nedstemt. Er ikke sånn at han presser seg på meg, men tenker det er viktig at jeg møtes på midten og er med på sex så vi ikke mister det heelt. Har ikke noe mot det fordi det er deilig når vi først er inni økten. Mange klarer vel ikke pliktsex som jeg kaller det, men for meg generelt er sex viktig i et forhold 🙃 De gangene jeg ikke har energi eller virkelig lyst på noenting aksepterer han at det ikke blir sex. Anonymkode: 9fc4f...df4 Er det han som tar initiativ hver gang? Eller tar du også initiativ selvom du ikke har lyst? Anonymkode: ace0e...fde
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #14 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det er riktig og jeg er helt enig. Vi deler likt på alt her hjemme, fra matlaging og handling til annenhver bleie. I tillegg har hun en hobby hun bruker rundt 15 timer i uka på, hvor jeg da er hjemme med barnet. Jeg mistenker egentlig ikke utroskap, men jeg syntes det er så rart at hun har 0 behov for å være intim. Det trenger ikke være sex, bare noe mer intimt enn å kysse. I løpet av det siste året har vi kanskje hatt sex 10 ganger og svært lite seksuell intimitet utenom dette. Ideelt ville jeg hatt sex 2 ganger i uka så spriket er ganske stort. Jeg kan onanere men det gir meg ikke bekreftelse og følelsen av begjær. Anonymkode: ace0e...fde Ammer hun? Etter graviditet, fødsel og amming hadde jeg en periode behov for å ha kroppen min litt for meg selv. Det ble rett og slett litt mye intimitet på en gang. Elsket fortsatt mann og barn, hadde bare behov for litt egentid... Anonymkode: dbc95...787 1
Gjest Belzebob Skrevet 27. februar 2021 #15 Skrevet 27. februar 2021 (endret) Dette er ganske klassisk, enten det er fordi man har fått barn, flyttet sammen, giftet seg, eller hva det måtte være som gjør forholdet mer "satt". Og typisk vil rådene du da får være av sorten: "Gjør mer husarbeid!". Men vel så viktig er det at du tenker over hva det var som gjorde at hun tente på deg før, eller hva som mer generelt gjør at kvinner tenner på menn. For dette handler nok om tenning, som du selv har skjønt. Her er en liten liste over ting som inviterer til tenning, bare sånn i farten: - utseende - sosialt nettverk - interesser / prosjekter / ambisjoner - en liten dose mystikk (å ikke alltid vite hva du tenker og gjør på) Dette er ting som noen menn har en tendens til å neglisjere når forholdet er spikra. Man tror at nå er ting på plass, og så blir man for komfortabel. Men det er viktig å fortsette å være deg selv, og å gjøre ting for din egen del som hun ikke er involvert i. Hvis ikke blir gjerne konsekvensen at hun slutter å tenne på deg. Jeg sitter igjen med inntrykket av at du kanskje er litt der at du må begynne å fokusere litt mer på deg selv, og rett og slett holde deg attraktiv - ikke bare for henne, men også potensielt for andre kvinner. For det er ikke sunt for sexlivet dersom hun føler det sånn at ingen andre ville tatt deg uansett. Flott at du tar din del av arbeidet og alt det der, men sørg også for at du ikke mister deg selv oppi det hele. Fortsett å ta vare på deg selv rent fysisk, fortsett å vanne de sosiale relasjonene dine og fortsett å ha dine helt egne ambisjoner og prosjekter som er uavhengig av henne. Som alle vet krever satte forhold konstant arbeid for å holde på noe av gnisten. Men alt for ofte blir fokuset for sterkt på hva du kan gjøre for å gjøre hennes hverdag lettere, at det liksom er det som er "arbeidet". Men vel så viktig, og kanskje viktigere, er det arbeidet du må legge ned for din egen del, for å holde deg selv attraktiv i kvinners øyne. Husk at kvinner er konkurranse-mennesker. Til og med tenningen deres er til en viss grad drevet av konkurranse med andre kvinner. Så hvis de ikke kjenner på et snev av konkurranse i forhold til at det er teoretisk mulig å miste deg til en annen kvinne, blir sexlivet ditt fort til sånn type "pliktsex på bursdagen din" type forhold. Ikke vær "Bob". Endret 27. februar 2021 av Belzebob La til en beskrivende tegneserie-illustrasjon
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #16 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ammer hun? Etter graviditet, fødsel og amming hadde jeg en periode behov for å ha kroppen min litt for meg selv. Det ble rett og slett litt mye intimitet på en gang. Elsket fortsatt mann og barn, hadde bare behov for litt egentid... Anonymkode: dbc95...787 Ammer ikke. Men det kan jo være noe i det uansett. Anonymkode: ace0e...fde
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #17 Skrevet 27. februar 2021 Belzebob skrev (1 time siden): Dette er ganske klassisk, enten det er fordi man har fått barn, flyttet sammen, giftet seg, eller hva det måtte være som gjør forholdet mer "satt". Og typisk vil rådene du da får være av sorten: "Gjør mer husarbeid!". Men vel så viktig er det at du tenker over hva det var som gjorde at hun tente på deg før, eller hva som mer generelt gjør at kvinner tenner på menn. For dette handler nok om tenning, som du selv har skjønt. Her er en liten liste over ting som inviterer til tenning, bare sånn i farten: - utseende - sosialt nettverk - interesser / prosjekter / ambisjoner - en liten dose mystikk (å ikke alltid vite hva du tenker og gjør på) Dette er ting som noen menn har en tendens til å neglisjere når forholdet er spikra. Man tror at nå er ting på plass, og så blir man for komfortabel. Men det er viktig å fortsette å være deg selv, og å gjøre ting for din egen del som hun ikke er involvert i. Hvis ikke blir gjerne konsekvensen at hun slutter å tenne på deg. Jeg sitter igjen med inntrykket av at du kanskje er litt der at du må begynne å fokusere litt mer på deg selv, og rett og slett holde deg attraktiv - ikke bare for henne, men også potensielt for andre kvinner. For det er ikke sunt for sexlivet dersom hun føler det sånn at ingen andre ville tatt deg uansett. Flott at du tar din del av arbeidet og alt det der, men sørg også for at du ikke mister deg selv oppi det hele. Fortsett å ta vare på deg selv rent fysisk, fortsett å vanne de sosiale relasjonene dine og fortsett å ha dine helt egne ambisjoner og prosjekter som er uavhengig av henne. Som alle vet krever satte forhold konstant arbeid for å holde på noe av gnisten. Men alt for ofte blir fokuset for sterkt på hva du kan gjøre for å gjøre hennes hverdag lettere, at det liksom er det som er "arbeidet". Men vel så viktig, og kanskje viktigere, er det arbeidet du må legge ned for din egen del, for å holde deg selv attraktiv i kvinners øyne. Husk at kvinner er konkurranse-mennesker. Til og med tenningen deres er til en viss grad drevet av konkurranse med andre kvinner. Så hvis de ikke kjenner på et snev av konkurranse i forhold til at det er teoretisk mulig å miste deg til en annen kvinne, blir sexlivet ditt fort til sånn type "pliktsex på bursdagen din" type forhold. Ikke vær "Bob". Takk for bra svar. Det ligger kanskje noe i dette.. Litt tøft å innse bare. Saken er at jeg har endret meg ganske mye. Var utrolig godt trent før, mer sosial, mer ute på aktiviteter. Uff, jeg har blitt en patetisk skygge av meg selv. Anonymkode: ace0e...fde
Gjest Belzebob Skrevet 27. februar 2021 #18 Skrevet 27. februar 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for bra svar. Det ligger kanskje noe i dette.. Litt tøft å innse bare. Saken er at jeg har endret meg ganske mye. Var utrolig godt trent før, mer sosial, mer ute på aktiviteter. Uff, jeg har blitt en patetisk skygge av meg selv. Anonymkode: ace0e...fde Ja, det er kjipt å innse at man har blitt en pudding akkurat når en innser det. Men egentlig er det jo bare positivt å ha enda en grunn til å fortsette med de tingene du gjorde før, og som du sikkert syntes var gøy da. Du kan jo se på det å få ditt eget liv tilbake som noe du gjør for dere begge to, så trenger du ikke ha dårlig samvittighet for å dyrke deg selv litt også. Også en grei ting å ha i bakhodet hvis hun gir deg motstand, at det ikke bare er en ego-greie å komme seg litt ut og rundt om kring igjen. Å ikke lenger ha gnisten er jo sikkert like kjipt for henne som det er for deg.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #19 Skrevet 27. februar 2021 Belzebob skrev (1 minutt siden): Ja, det er kjipt å innse at man har blitt en pudding akkurat når en innser det. Men egentlig er det jo bare positivt å ha enda en grunn til å fortsette med de tingene du gjorde før, og som du sikkert syntes var gøy da. Du kan jo se på det å få ditt eget liv tilbake som noe du gjør for dere begge to, så trenger du ikke ha dårlig samvittighet for å dyrke deg selv litt også. Også en grei ting å ha i bakhodet hvis hun gir deg motstand, at det ikke bare er en ego-greie å komme seg litt ut og rundt om kring igjen. Å ikke lenger ha gnisten er jo sikkert like kjipt for henne som det er for deg. Jeg har nok gradvis søkt mer bekreftelse fra henne i takt med at jeg har latt meg selv forfalle. Selvtilliten har definitivt fått seg en trøkk etter at jeg sluttet å trene, ikke bare pga. utseende men også fordi jeg sluttet å gjøre noe som ga meg glede og mestring. Det klikka litt nå, jeg må ta meg sammen. Begynne å bygge livet mitt rundt meg selv igjen. Uff det er ikke lett når man har sittet i sofa i over 1 år og deppa... Skjønner jo at det ikke er spesielt tiltrekkende egentlig! Anonymkode: ace0e...fde
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #20 Skrevet 27. februar 2021 Belzebob skrev (3 timer siden): Ja, det er kjipt å innse at man har blitt en pudding akkurat når en innser det. Men egentlig er det jo bare positivt å ha enda en grunn til å fortsette med de tingene du gjorde før, og som du sikkert syntes var gøy da. Du kan jo se på det å få ditt eget liv tilbake som noe du gjør for dere begge to, så trenger du ikke ha dårlig samvittighet for å dyrke deg selv litt også. Også en grei ting å ha i bakhodet hvis hun gir deg motstand, at det ikke bare er en ego-greie å komme seg litt ut og rundt om kring igjen. Å ikke lenger ha gnisten er jo sikkert like kjipt for henne som det er for deg. Første joggetur unnagjort. Satt meg mål på 3 ganger i uka i 3 mnd til å begynne med. På tide å gjøre noe og ikke vente på at ting skal bli bedre av seg selv. Sender deg melding om 3 måneder og oppdaterer på hvordan det går👍 Anonymkode: ace0e...fde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå