AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #1 Skrevet 26. februar 2021 Jeg vil gjerne ha det grønt og frodig hjemme, men har ikke tid til å følge opp dobbelt så mange levende planter med alt som gjerne følger med. Planlegger derfor å kjøpe inn noen kunstige planter og blande inn mellom de ekte plantene. Norn som har gjort dette og er fornøyd med det? Hvor kjøper du kunstige planter? Anonymkode: c51d9...01e
Leo Skrevet 26. februar 2021 #2 Skrevet 26. februar 2021 Jeg har en ca. 50/50 blanding av levende og kunstige planter. De kunstige har jeg kjøpt litt her og der etter hva jeg har funnet som ser mest mulig ekte ut og de ekte er av den mindre krevende sorten (Sukkulenter etc.) som overlever med litt vann en gang i blant. Skeidar er vel det stedet hvor jeg har funnet de fleste av de kunstige plantene mine ellers er vel "Mr. Plant" et merke som gjennomgående har gode etterlikninger av ekte planter, men heller ikke der er alle like bra. Uansett er vel trikset å plassere de kunstige plantene der hvor de kommer lengst mulig unna slik at detaljene ikke synes så godt. En plante i en potte på veggen i øyenhøyde som du og andre passerer på en meters avstand bør med andre ord være ekte mens den som står oppå et skap i hjørnet i stuen ikke nødvendigvis trenger å være det. 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #3 Skrevet 26. februar 2021 Jeg har kunstige planter på hyller i dusjkabinettet mitt, og en ekte zamiokula i det lille vinduet over doen hvor folk kommer nærmere. Har også kunstige planter i gangen hvor det ikke er naturlig lys og hvor det er gjennomgang, så folk blir ikke stående og inspisere plantene. Så har jeg en oase av ekte planter under vinduene i stua. Tenker å henge opp noen ampler med hengende kunstige planter på stua, i høyden kommer folk heller ikke så nær til at de ser det er uekte. På soverommet er jeg mer usikker, der er plantene bare til for meg. Enn så lenge er det ekte planter der, mye pga følelsen av frodighet de gir meg. Men lurer på å henge en ampel med plante i plast også der. Jeg har funnet ut at dersom bladene er matte, ser de mer ekte ut. Jo mer shiny, jo mer plastikk. Anonymkode: 2a071...9ef 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #4 Skrevet 26. februar 2021 Har ca 60% kunstig og resten ekte. Har lettstelte "ekte" som klarer seg uten så mye sol, og andre flotte kunstige fra ambiplants og lignende butikker https://www.ambiplants.no/categories/kunstige-gronne-potteplanter Anonymkode: c3e1b...2c5
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #5 Skrevet 26. februar 2021 Jeg har ikke kunstige planter, men vil bare tipse om å dusje dem iblant for å fjerne støv. Jeg var med å flyttet en kunstig plante på jobb for noen år siden som ingen hadde rørt på flere år. Det stod en sky av støv rundt oss når vi flyttet på den. Anonymkode: cea6e...8a6
Leo Skrevet 26. februar 2021 #6 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg har ikke kunstige planter, men vil bare tipse om å dusje dem iblant for å fjerne støv. Jeg var med å flyttet en kunstig plante på jobb for noen år siden som ingen hadde rørt på flere år. Det stod en sky av støv rundt oss når vi flyttet på den. Anonymkode: cea6e...8a6 Absolutt et godt tips. Ekte planter blir jo støvete de også, men de blir liksom ikke like åpenbart skitne som de kunstige kan bli. Hvis de da ikke får seg en god vask innimellom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå