MiniMjau Skrevet 26. februar 2021 #1 Skrevet 26. februar 2021 Har investert i noe til hjemmet. Ba om skriftelig pristilbud og etter litt masing og ventetid blir jeg sendt en lenke til nettsiden til firmaet der prisen på produktet står. La oss si 30 000. Når varen er levert og installert så får jeg regning på 40 000. Jeg klager, og sier at dette ikke var avtalt pris. Firma sier at dette står på nettsiden, jeg ser ikke den prisen , med mindre jeg går inn og putter varen i "handlekurven". Jeg kjøpte ikke våren på den måten, Jeg bestilte via telefon, derfor ba jeg også om skriftlig tilbud. De ekstra kostnadene heller ikke nevnt muntlig (selv om selger hevder det). Det er ikke en kostnad det var vanskelig å estimere. Fastpris. Firmaet beklager at jeg misforsto, men de firer ikke på kravet. Synes både at totalprisen her ble holdt skjult OG at det skriftlige tilbudet var dårlig. Har jeg noe rettigheter her?
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #2 Skrevet 26. februar 2021 Klag til Forbrukerrådet, ikke kg Anonymkode: e16f6...122
MiniMjau Skrevet 26. februar 2021 Forfatter #3 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Klag til Forbrukerrådet, ikke kg Anonymkode: e16f6...122 Jeg ba om råd og innspill her. Selvsagt skal jeg klage videre til rette instanser. Hvis du er så lite kapabel til å se forskjell mellom sutring og rådspørring foreslår jeg at du går inn på de litt "enklere" trådene her og bidra med ditt der. 2
newman01 Skrevet 27. februar 2021 #4 Skrevet 27. februar 2021 Litt vanskelig å vurdere hva slags tillegg du har blitt belastet med når du ikke sier hva du har kjøpt. Hvorfor kunne du ikke bestilt ting på nett slik selskapet ønsket? Hva som er inkludert i prisen er ofte litt vanskelig å bevise på muntlig avtale
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #5 Skrevet 27. februar 2021 Først må du bestride regningen skriftlig, slik at de ikke kan sende purregebyr og at den deretter går til inkasso. Dersom du har pristilbudet fra dem på 30.000 kr skriftlig, hvor det ikke står noe med liten skrift, og ikke fremkommer en utløpsfrist som forfalt, og det ikke fremkommer at det skulle tilkomme ekstra utgifter, hverken i tilbudet du mottok eller på nettsiden, så har du alt ditt på det rene, og kan for eksempel anmelde bedriften. Anonymkode: bd5cd...b4c 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #6 Skrevet 27. februar 2021 Men dersom de ekstra utgiftene er for toll, eller hvis prisen var oppgitt eks. Mva, så har de helt rett. Anonymkode: bd5cd...b4c 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #7 Skrevet 27. februar 2021 Betal det beløpet du mener er avtalt med en gang. Bestrid resten, og vis til avtalen du mener er inngått. Da må selger vise til hvor det er avtalt at du skal betale mer enn dette. Det er godt mulig at du ikke hatt fått med deg avtalevilkår som beskriver at du f.eks skal betale mva, frakt, toll eller lignende. Om du har handlet som forbruker hatt du sterke rettigheter. Dersom du har opptrådt som en virksomhet for å få handle hos en grossist kan du ha gått med på vilkår som er langt dårligere. Det samme vill kunne gjelde om du har handlet fra utlandet. Ikke hør på de som sier at du skal anmelde dette. Betal det som er avtalt, om du ikke kommer til enighet med selger vil du til slutt bli stevnet inn for forliksrådet. Dert må selger (i praksis en person fra et inkassobyrå) dokumentere sitt krav. Anonymkode: 3a9db...098
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå