AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #81 Skrevet 28. februar 2021 Det er ikke lenger mulig å inngå noen avtaler basert på personnummer - det er lenge siden personnummer hadde noen mulig åpning for å inngå avtaler. Man kommer like langt med navn og fødselsdato i så fall. Skal det inngås noen form for avtale, kreditt eller lignende så må man bruke BankID, MinID eller andre 2-faktor identifiseringer. Personnummeret er verdiløst om man ikke kjenner koder, passord, har tilgang til BankID kodebrikke o.l. Det er langt enklere å bli svindlet av selve Kortnummeret og CCV koden, selv om også det nå etter 1 januar har blitt langt vanskeligere. Anonymkode: 70bb2...c42
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #82 Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Kantina på jobben. Men det er jo en aldersgruppe der de fleste er i 30 årene, og økonomer, så er mulig ikke representativt. Apple pay er veldig vanlig -betaling med telefonen, eller klokke. Ut over det går det i kredittkort, det er jo tryggere, og gjerne med gode kickbackordninger. Anonymkode: 37dbf...71f Jeg vet om flere kantiner som er gått tilbake til bankkort etter at man ikke trenger å taste kode lenger. Kantina på jobb hadde alternativ betalingsform, men hver gang kantina skiftet driver skifter de også betalingssystem. Det var noe ordentlig tull med alternative system. Anonymkode: 34d41...fbb
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #83 Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er ikke lenger mulig å inngå noen avtaler basert på personnummer - det er lenge siden personnummer hadde noen mulig åpning for å inngå avtaler. Man kommer like langt med navn og fødselsdato i så fall. Skal det inngås noen form for avtale, kreditt eller lignende så må man bruke BankID, MinID eller andre 2-faktor identifiseringer. Personnummeret er verdiløst om man ikke kjenner koder, passord, har tilgang til BankID kodebrikke o.l. Det er langt enklere å bli svindlet av selve Kortnummeret og CCV koden, selv om også det nå etter 1 januar har blitt langt vanskeligere. Anonymkode: 70bb2...c42 Når jeg handler på nett bruker jeg alltid klarna. Der er det e-post, postnummer og personnummer for å inngå avtale om kreditt. I noen tilfeller trenger de ikke personnummer en gang, og en veeeldig sjelden gang må jeg ta bankid.. Klarna kan du hvertfall svindle noen på ganske fort med personnummer 😅🙈 Anonymkode: 09b73...ca0
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #84 Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Når jeg handler på nett bruker jeg alltid klarna. Der er det e-post, postnummer og personnummer for å inngå avtale om kreditt. I noen tilfeller trenger de ikke personnummer en gang, og en veeeldig sjelden gang må jeg ta bankid.. Klarna kan du hvertfall svindle noen på ganske fort med personnummer 😅🙈 Anonymkode: 09b73...ca0 Ja. Har man noen psycho naboer, vet man aldri hva de kan finne på. Anonymkode: a9274...5f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå