AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #1 Skrevet 26. februar 2021 Hvor mye hadde dere kapasitet til jobbe ved siden av imens dere studerte? Er det realistisk å kunne jobbet 1-2 kvelder i uken + annenhver helg? Anonymkode: 84327...a72
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #2 Skrevet 26. februar 2021 Jeg tar ikke sykepleien, men er fulltidsstudent. Jeg jobber hver tredje helg og utenom det ca.1-2 hver uke. Synes det er helt overkommelig. Hver andre helg hadde derimot blitt for mye for meg. Anonymkode: cd3cf...651
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #3 Skrevet 26. februar 2021 Jeg jobbet annenhver helg og ca 1-2 kvelder i uka under studiet. Jobbet mer de periodene jeg ikke var i praksis. Angrer på at jeg jobbet mer enn det jeg hadde kapasitet til. Fikk dårlige karakterer(unntatt B på bacheloroppgaven) stort sett C og D. Og snittet mitt er desverre 0.2 poeng under å komme inn master. Veldig kjedelig. Anonymkode: 5711e...5e5
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #4 Skrevet 26. februar 2021 Jobbet 50% ved siden av studiene. Foruten når jeg var i praksis. Gikk greit, men var slitsomt. Måtte være streng på prioriteringer Anonymkode: a9d68...16a
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #5 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg jobbet annenhver helg og ca 1-2 kvelder i uka under studiet. Jobbet mer de periodene jeg ikke var i praksis. Angrer på at jeg jobbet mer enn det jeg hadde kapasitet til. Fikk dårlige karakterer(unntatt B på bacheloroppgaven) stort sett C og D. Og snittet mitt er desverre 0.2 poeng under å komme inn master. Veldig kjedelig. Anonymkode: 5711e...5e5 Har du slitt med å få jobb i ettertid pga karakterene? Anonymkode: 84327...a72
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #6 Skrevet 26. februar 2021 Jobbet 20 prosent og var alene med barn under studiene. Det gikk fint. Arbeider du på innen helse lærer du mye på jobb også. Anonymkode: b5e22...2eb
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #7 Skrevet 26. februar 2021 Jobbet ca hver helg + 1-2 dager i uken ved siden av studie (utenom praksis, da jobbet jeg alle ledige helger/natt etc). Gikk helt fint det Anonymkode: f6374...301
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #8 Skrevet 26. februar 2021 Jeg jobbet hver 3.helg og ca 1 vakt i uken + ferier og høytider, og syns det holdt. Viktig å ikke slite seg ut, det er veldig tungt å jobbe samtidig som man er i praksis, og praksis er det mye av på sykepleien. Også kjipt å jobbe fremfor å få greie karakterer, siden det er bachelorkarakterene man søker evt videreutdanning med seinere. Anonymkode: 44e67...25d 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #9 Skrevet 26. februar 2021 Høres ut som at dette er individuelt hvor mye man klarer å jobbe, håper jeg får til ca. annenhver helg og 1-2 kvelder i uken. Anonymkode: 84327...a72
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #10 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Har du slitt med å få jobb i ettertid pga karakterene? Anonymkode: 84327...a72 Nei absolutt ikke. Ingen av arbeidsgiverene har sett på de. Men nå kunne jeg tenkt meg å tatt en master i intensiv etter å ha jobbet på intensiven i mange år men kommer ikke inn pga karakterkrav. Kommer inn på videreutdanning men ikke master. Anonymkode: 5711e...5e5
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #11 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei absolutt ikke. Ingen av arbeidsgiverene har sett på de. Men nå kunne jeg tenkt meg å tatt en master i intensiv etter å ha jobbet på intensiven i mange år men kommer ikke inn pga karakterkrav. Kommer inn på videreutdanning men ikke master. Anonymkode: 5711e...5e5 Det er selvfølgelig kjedelig 😏 Anonymkode: 84327...a72
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #12 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Nei absolutt ikke. Ingen av arbeidsgiverene har sett på de. Men nå kunne jeg tenkt meg å tatt en master i intensiv etter å ha jobbet på intensiven i mange år men kommer ikke inn pga karakterkrav. Kommer inn på videreutdanning men ikke master. Anonymkode: 5711e...5e5 Helt sprøtt med tanke på hvor mange intensivsykepleiere vi mangler. Men nå skal det startes ekstra kull, kanskje du får plass da? Anonymkode: 5dfba...bab
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #13 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Helt sprøtt med tanke på hvor mange intensivsykepleiere vi mangler. Men nå skal det startes ekstra kull, kanskje du får plass da? Anonymkode: 5dfba...bab Jeg har fått plass på videreutdanningen men jeg kommer ikke inn på masterløpet. Ingen krise men jeg vil gjerne ta en master. Spennende å fordype seg samtidig som det ville gitt meg bedre lønn(arbeidsplassen gir lønn under hele masterløpet ) Anonymkode: 5711e...5e5
Petra200 Skrevet 26. februar 2021 #14 Skrevet 26. februar 2021 Jobbet ca 50-60% gjennom hele studiet, helt uproblematisk!
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #15 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har fått plass på videreutdanningen men jeg kommer ikke inn på masterløpet. Ingen krise men jeg vil gjerne ta en master. Spennende å fordype seg samtidig som det ville gitt meg bedre lønn(arbeidsplassen gir lønn under hele masterløpet ) Anonymkode: 5711e...5e5 Trodde utdanningen var blitt master. Mulig det er forskjell på hvor en tar utdanningen? Anonymkode: 5dfba...bab
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #16 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Trodde utdanningen var blitt master. Mulig det er forskjell på hvor en tar utdanningen? Anonymkode: 5dfba...bab Ja man kan velge å ta master eller ikke. De fleste sykehus gir ikke støtte til hele masterløpet men kun videreutdanning. Dette er i Oslo. Anonymkode: 5711e...5e5
Serafin Skrevet 28. februar 2021 #17 Skrevet 28. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 26.2.2021 den 21.27): Nei absolutt ikke. Ingen av arbeidsgiverene har sett på de. Men nå kunne jeg tenkt meg å tatt en master i intensiv etter å ha jobbet på intensiven i mange år men kommer ikke inn pga karakterkrav. Kommer inn på videreutdanning men ikke master. Anonymkode: 5711e...5e5 Drit i masteren, sykehuset er ikke interessert i å betale deg ekstra lønn for en mastergrad. Hvis du har tatt videreutdanning så er det bra nok det. Og se positivt på det. Du slipper å skrive masteroppgave.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #18 Skrevet 28. februar 2021 Serafin skrev (6 timer siden): Drit i masteren, sykehuset er ikke interessert i å betale deg ekstra lønn for en mastergrad. Hvis du har tatt videreutdanning så er det bra nok det. Og se positivt på det. Du slipper å skrive masteroppgave. Nåja, jeg er spesialsykepleier med mastergrad og får 25 000 ekstra i året for den masteren. Det høres kanskje ikke mye ut, men når skillet mellom sykepleier og spesialsykepleier bare er 43 000 på maks ans, så er det tillegget en del. På min arbeidsplass får alle med master i anestesi/intensiv/operasjon dette tillegget, og det er viktig i rekruttering nå når spesielt intensiv og operasjonssykepleiere er mangelvare. Jeg skrev master ved siden av jobb, og fikk også 20% prosent lønnet permisjon i ett år for å gjøre dette. For øvrig er det stadig flere som ønsker at f.eks fagsykepleiere, seksjonsledere og avdelingsledere skal ha mastergrad, og etterhvert som stadig flere får mastergrad vil det nok etterhvert bli et krav. Så er man bachelorstudent i dag kan det være greit å ha i tankene at i fremtiden kan ønske om videreutdanning og master komme, og heller prioritere å få karakterene til å komme inn da, enn å jobbe for å tjene godt som student nå. Anonymkode: 44e67...25d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå