Gå til innhold

Mulig at jeg er politisk korrekt, men er innvandringsmotstandere litt vel fiksert på innvandring og mørkhudede?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror det.

Anonymkode: a207f...979

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger vel ikke være rakettforsker for å skjønne at innvandringsmotstandere er «litt vel fiksert» på - ja nettopp innvandrere. Hudfargen tror jeg det er rasister som er opptatt av.

Anonymkode: 75afe...efe

• Liker 4
Skrevet

De tomskallene som ytrer seg høyest om saken i kommentarfelt rundtomkring på nettet er nok det, men det er helt legitimt å være for en streng innvandringspolitikk fordi det ikke er forsvarlig å ta inn veldig mange når vi ikke engang klarer å integrere mange av dem som er her fra før. Det skaper parallellsamfunn og kan bli ganske skummelt. 

Anonymkode: f0ab9...f61

• Liker 2
Skrevet

Ja. Nyeste eksemplet jeg har sett er tråden om afrikanere uten munnbind.

Anonymkode: 87e03...9d1

• Liker 1
Skrevet

En del er nok det ja, på samme måte som en del av pådriverne virker litt vel fokusert på det samme. 

• Liker 2
Skrevet

Når folk snakker om innvandrere så snakker de som regel om ikke hvite innvandre.

Anonymkode: bd606...b18

Skrevet

Om noen karakteriserer seg selv som motstander av noe, så er de automatisk fiksert på det. Hadde de ikke fiksert på det så hadde de ikke tenkt særlig over det, og da hadde de ikke vært motstander av "det".

Skrevet

Det er stor forskjell på innvandrere og hvilken type innvandring man er kritisk til, vestlige innvandrere som stort sett deler de samme verdiene er det sjelden problemer med.

Ikke-vestlige innvandrere som er imot alt som forbindes med vestlig kultur, levesett og som motarbeider seg å bli integrert men kommer for penger er veldig problematisk. Selv i Norge så er det andre og tredjegenerasjons innvandrere som lever i egne parallelsamfunn etter egne lover og regler.

Norske penger?, ja takk.
Norsk kultur og norske verdier?, nei takk.  

Anonymkode: 70a28...da1

• Liker 6
Skrevet

For min del handler det mest om 2 faktorer, kjønn og utdanning. Hudfarge spiller egentlig rolle. Hadde foreksempel bedrifter i Norge begynt å ansette indiske ingeniører, hadde jeg ikke hatt noe problem med det. Samme med Iranere, som ofte er høyt utdannede. Joda, vi kan ta imot borderline illiterate fra herjede land, men ikke bare gutter på 15-25 år.

Anonymkode: 570f2...526

Skrevet

Man pleier å være fiksert på det man er opptatt av. Du oppdager ikke noe nytt akkurat.

''Antirasistene'' er fiksert på rasisme, de også, men deres kamp går på å være rasister mot de hvite istedet.

AnonymBruker skrev (På 26.2.2021 den 21.56):

Det er stor forskjell på innvandrere og hvilken type innvandring man er kritisk til, vestlige innvandrere som stort sett deler de samme verdiene er det sjelden problemer med.

Ikke-vestlige innvandrere som er imot alt som forbindes med vestlig kultur, levesett og som motarbeider seg å bli integrert men kommer for penger er veldig problematisk. Selv i Norge så er det andre og tredjegenerasjons innvandrere som lever i egne parallelsamfunn etter egne lover og regler.

Norske penger?, ja takk.
Norsk kultur og norske verdier?, nei takk.  

Anonymkode: 70a28...da1

Mhm. Dette.

Skrevet

Selvfølgelig.

Jeg har en datter med utenlandsk far. En dame jeg gikk på vgs med gikk hardt ut mot dette, fortalte alle at jeg hadde barn med en utlending. Det var ikke måte på hvor ille dette var. Ungen ville være mørk og stygg og kom til å bli mobbet og sikkert bli kriminell. Tenk å spre genene til en utlending osv. Dumt og rasistisk. 

Da hun en dag tilfeldig møtte meg med barnet (hun hadde ikke sett barnet før) var hun veldig overrasket. Barnet er blond med blå øyne og hvit hud. Da ble det stille fra henne en stund før hun prøvde å spre rykter om at jeg sikkert bare hadde skrytt på meg at faren ikke var norsk for å få oppmerksomhet. 

Anonymkode: f5bcd...4e3

Skrevet

Oj, så flink du er som påpeker dette!

Anonymkode: 6a6e4...d95

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...