Gå til innhold

Korona vaksine- bivirkninger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ta korona vaksine på onsdag, men jeg gruer meg veldig. 

Noen her inne som har tatt den? Hvordan var det? Fikk dere bivirkninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får nok bivirkninger, som alle andre vaksiner. Alle jeg har snakket med fikk diarè, kvalme, feber og ble trøtte og fikk muskelverk. Går over etter 2-3 dager. Så MYE bedre enn å få corona og være syk i over 1 år

Skrevet

Jeg fikk ingen bivirkninger etter 1. dose, etter 2 ble jeg veldig kvalm, svimmel og fikk veldig hodepine..

Skrevet (endret)

Jeg er fullvaksinert med Pfizer-vaksinen. Jeg fikk ingen bivirkninger etter første dose. Etter andre dose fikk jeg lav feber i ett døgn. Det var imidlertid forkjølelsessyke i huset på samme tid, så jeg kan like gjerne ha blitt smittet av hva enn de hadde. Kjente at jeg var blitt stukket i armen når jeg tok på den, men ikke noe mer. 

*Skrivefeil

Endret av SkjultBruker
Gjest Line1301
Skrevet (endret)

Fikk vaksinen i går (Astra Zeneca). Fikk litt løs mage, litt frysninger, følte meg trøtt og sliten i dag. Holdt sengen til kl. 15.00 i dag da jeg har ferie. Hadde veldig behov for å hvile og sove ekstra i dag, kjente jeg. 

Endret av Line1301
Lagt til navn på vaksinen.
Skrevet

Tusen takk for svar :) håper jeg slipper bivirkninger 🙈

Skrevet
Line1301 skrev (3 timer siden):

Fikk vaksinen i går. Fikk litt løs mage, litt frysninger, følte meg trøtt og sliten i dag. Holdt sengen til kl. 15.00 i dag da jeg har ferie. Hadde veldig behov for å hvile og sove ekstra i dag, kjente jeg. 

Syns du det var vondt å få vaksinen? Når den ble satt? 

Gjest Line1301
Skrevet
Anonym-bruker skrev (1 time siden):

Syns du det var vondt å få vaksinen? Når den ble satt? 

Syntes ikke det var vondt, nei. Men har aldri hatt sprøyteskrekk 🙂

Skrevet
Line1301 skrev (13 minutter siden):

Syntes ikke det var vondt, nei. Men har aldri hatt sprøyteskrekk 🙂

Har ikke sprøytekskrekk jeg heller, bare lav smerteterskel 🙈😅

Skrevet

Samboeren min har fått første dose av Astra Zeneca-vaksinen, siden hun jobber i helsevesenet. Hun er 24 år og har ingen bakenforliggende lidelser. 

Bivirkninger hun har opplevd foreløpig er bl.a. kramper, hjertebank og smerter i flere kroppsdeler. I tillegg målte hun oksygenmetningen sin til 85%, som er omtrent det samme en KOLS-pasient kan forvente når h*n ligger på dødsleiet. (Normal oksygenmetning er fra ca 97% og oppover.) 

Lykke til. 

• Liker 1
Skrevet
Psilocybe skrev (30 minutter siden):

Samboeren min har fått første dose av Astra Zeneca-vaksinen, siden hun jobber i helsevesenet. Hun er 24 år og har ingen bakenforliggende lidelser. 

Bivirkninger hun har opplevd foreløpig er bl.a. kramper, hjertebank og smerter i flere kroppsdeler. I tillegg målte hun oksygenmetningen sin til 85%, som er omtrent det samme en KOLS-pasient kan forvente når h*n ligger på dødsleiet. (Normal oksygenmetning er fra ca 97% og oppover.) 

Lykke til. 

Går det bra med henne nå? 

Skrevet

Tatt 1 dose av vaksinen fra AstraZenica, litt muskelverk, hodepine og slapphet neste dag, så helt fin igjen. Stort sett det samme hos kollegene mine, noen fikk også feber 1-2 dager. Ingenting alvorlig, paracet og sofa 1 dag så er du fin igjen. Og ikke minst mye bedre enn å bli dausjuk av covid. 

• Liker 5
Skrevet
Marissa skrev (23 minutter siden):

Tatt 1 dose av vaksinen fra AstraZenica, litt muskelverk, hodepine og slapphet neste dag, så helt fin igjen. Stort sett det samme hos kollegene mine, noen fikk også feber 1-2 dager. Ingenting alvorlig, paracet og sofa 1 dag så er du fin igjen. Og ikke minst mye bedre enn å bli dausjuk av covid. 

Takk for godt svar:) er den vaksinen jeg skal ta, kjenner jeg gruer meg. Men må bare hoppe i det.

Skrevet
Marissa skrev (48 minutter siden):

Så er jo spørsmålet hvor syk en blir av korona. Kjenner noen som har hatt den de merket ikke at de var syke. Tok test pga smittet nærkontakt. Der er skremmende. De jeg kjenner hadde den engelske varianten.  

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke tatt den enda, men flere av kollegaene mine har fått Astra-Z. Flere fikk et døgn med blant annet høy feber (opptil 40) og helt ellevill hjertebank. Håper selv at jeg få Pfizer sin, men jeg skal vel egentlig være glad så lenge jeg får en av dem 🙏🏻

Skrevet

Tatt 1. dose Astra Zeneca. Feber, hodepine, slapphet. Aldri reagert på vaksiner før, så det var litt uventet.

Skrevet
zemer skrev (9 timer siden):

Så er jo spørsmålet hvor syk en blir av korona. Kjenner noen som har hatt den de merket ikke at de var syke. Tok test pga smittet nærkontakt. Der er skremmende. De jeg kjenner hadde den engelske varianten.  

Noen merker knapt at de er smittet, andre blir alvorlig syke på svært kort tid også uten bakenforliggende årsak. Ingen vet hvordan de selv reagerer ved sykdom, noen får også langvarige ettervirkninger. Derfor er det viktig å beskytte seg med vaksine, å bli dårlig et par dager som reaksjon på vaksinen er en liten pris å betale mot det selve sykdommen kan påføre. Det er ikke uten grunn at sykehusansatte ønsker vaksinen og svært få takker nei, de har sett/hørt/opplevd hvordan covid-19 arter seg. https://sykepleien.no/2021/02/svaert-fa-sykehusansatte-takker-nei-til-koronavaksine

• Liker 2
Skrevet

Har fått første dose AstraZeneca og jeg fikk høy feber, frostrier og muskelverk. Men det var over i løpet av et døgn.

Skrevet
Psilocybe skrev (20 timer siden):

Lykke til. 

Var det virkelig nødvendig å skrive? 

Det må jo være sjeldne bivirkninger de hun fikk.

• Liker 3
Skrevet
Psilocybe skrev (20 timer siden):

Lykke til. 

Hvis dette stemmer, er det bivirkninger som bør meldes. 

• Liker 4
  • Opprett ny...