AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #1 Skrevet 26. februar 2021 Hører om flere som får rier, også stopper det plutselig opp. Er det noe man kan gjøre for at det ikke stopper opp mens man fremdeles er hjemme? Anonymkode: f705b...cec
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #2 Skrevet 26. februar 2021 Alt som stimulerer utskillelsen av oksytocin er bra Ting som rolig stemning, kos, sex, latter, osv. Anonymkode: 90b08...9c7 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #3 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alt som stimulerer utskillelsen av oksytocin er bra Ting som rolig stemning, kos, sex, latter, osv. Anonymkode: 90b08...9c7 Sex mens man har rier høres lite fristende ut 😅 men rolig gos stemning og kos burde jo være mulig å få til! Hva med bevegelse for å komme videre i fødsel? Anonymkode: f705b...cec 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #4 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sex mens man har rier høres lite fristende ut 😅 men rolig gos stemning og kos burde jo være mulig å få til! Hva med bevegelse for å komme videre i fødsel? Anonymkode: f705b...cec Hehe, nei, det er sant😅 Bare tenkte på ting som stimulerer oksytocin. Man kan onanere da, kanskje litt mindre styr 🤔 Bevegelse og å være oppreist tenker jeg hjelper, babyen får jo da litt hjelp av tyngdekraften. Anonymkode: 90b08...9c7
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #5 Skrevet 26. februar 2021 Bevegelse er fint, sitte og ruge rundt litt på en sånn myk gymball har jeg fått tips om^^ Anonymkode: 2994b...2e9
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #6 Skrevet 26. februar 2021 Massere brystvortene - fikk det rådet fra jordmor.... Anonymkode: 2c9b4...391
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #7 Skrevet 26. februar 2021 Adrenalin hemmer riene, så det viktigste er å slappe av så mye som mulig! Det var helt utrolig hvordan kroppen min reagerte med en gang vi skulle sette oss i bilen for å kjøre til sykehuset. Hadde regelmessige, vonde rier hjemme, som dabbet helt av med en gang vi hadde bestemt oss for å kjøre. Vi ble sendt hjem, og vel hjemme hvor jeg fikk slappe av igjen, økte de på med en gang. Samme skjedde da vi kjørte til sykehuset for andre gang🙈 Men da kom baby kort tid etter, da riene hadde vært effektive hjemme, og kroppen plutselig ikke klarte å holde igjen lenger ☺️ Anonymkode: 1a1c8...09b
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #8 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Adrenalin hemmer riene, så det viktigste er å slappe av så mye som mulig! Det var helt utrolig hvordan kroppen min reagerte med en gang vi skulle sette oss i bilen for å kjøre til sykehuset. Hadde regelmessige, vonde rier hjemme, som dabbet helt av med en gang vi hadde bestemt oss for å kjøre. Vi ble sendt hjem, og vel hjemme hvor jeg fikk slappe av igjen, økte de på med en gang. Samme skjedde da vi kjørte til sykehuset for andre gang🙈 Men da kom baby kort tid etter, da riene hadde vært effektive hjemme, og kroppen plutselig ikke klarte å holde igjen lenger ☺️ Anonymkode: 1a1c8...09b Takk for tips! Er liksom akkurat det der jeg er redd for 😄 Anonymkode: f705b...cec
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #9 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for tips! Er liksom akkurat det der jeg er redd for 😄 Anonymkode: f705b...cec Lurt å være hjemme så lenge som du klarer tror jeg! Jeg hadde ingen dårlig opplevelse av fødselen da, og den gikk ganske raskt og greit selv om riene stoppet opp sånn ☺️ Anonymkode: 1a1c8...09b
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #10 Skrevet 26. februar 2021 Her tok det 5.5 time fra vannet gikk til ungen var ute, og ingen rier som stoppet opp. Jeg greide hverken å sitte eller ligge, og det tror jeg hadde mye å si for fremgangen. Jeg sto/gikk hvertfall første halve tiden, så satt jeg i badekar i ulike stillinger før jeg den siste timen sto på knær i badekaret. Så jeg hadde alltid tyngdekraften på min side, og det tror jeg er veldig viktig. Det å være hjemme så lenge som mulig, ta en dusj om du greier og ligg litt i egen seng kan være til hjelp. Selv var jeg hjemme til jeg følte at "nå går dette raskt og jeg mister kontrollen". Anbefaler å planlegge bilturen litt, her er avstanden så kort at jeg bare rakk 3 rier i bilen, men det var mer enn nok! Ville oppholdt meg så nære sykehuset som mulig om riene skulle inntreffe. Anonymkode: aa986...c5a 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #11 Skrevet 27. februar 2021 Dropp epidural Anonymkode: 28ef6...9d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå