Gå til innhold

DNB. Nå er jeg sint og oppgitt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har avtalte med Lindorff og Alektum om nedbetaling. Betaler 2000 kr pr måned til begge. Nå ringte Lindorff og sa at de ikke har fått betaling for November og Desember. Men jeg vet at jeg betalte. Betalte med mobil og pengene ble trekt med en gang. Jeg sjekket konto med en gang og pengene var borte. Men nå skulle jeg sjekke betalingsoversikt og der stod det ikke noe om at det var betalt. Jeg har ikke mye å leve for så jeg hadde merket om de pengene ikke ble trekt og jeg hadde 2000 kr mer på konto enn jeg bruker.

Så nå vet jeg ikke hva jeg gjør. Skal aldri gjøre mobilbetalinger igjen iallefall. Ringte DNB men de kunne ikke hjelpe. Noen som har opplevd det samme?

Anonymkode: 90f69...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva står det i kontoutskriften din, da? Hvis du ser på den vil du jo se hvor de 2.000 kr er blitt av, enten de er brukt opp på Rema eller om de er blitt betalt som fast trekk.

Anonymkode: c5c57...9c7

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står den ikke på betalingsoversikten, er den ikke betalt. Enkelt og greit.

Kanskje du glemte å trykke godkjenn? Eller hadde ikke dekning?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal tydelig komme frem hvem som har mottatt dine penger dersom betalingen har gått igjennom. De har ikke forsvunnet ut av kontoen din til ingen. Antagelig har du gjort en feil og pengene dine er ikke trukket, og du har brukt de opp «i det store sluket». De fleste som har inkasso har ikke god kontroll på sin økonomi, og dette beviser du nå

Anonymkode: 6907f...7ef

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan da ikke seriøst sitte å si at du har gjennomført 2 betalinger i en norsk bank, pengene er "borte", mottaker har ikke fått de, og det står ikke noe på kontoutskriften din? Det er jo bare latterlig useriøst å i det hele tatt skrive noe sånt.

Om du får inn 10k på kontoen og så bruker de opp til 0,- så vil jo alle transaksjoner stå der. Om ikke, så vil ikke kontoen komme til 0,-

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg har avtalte med Lindorff og Alektum om nedbetaling. Betaler 2000 kr pr måned til begge. Nå ringte Lindorff og sa at de ikke har fått betaling for November og Desember. Men jeg vet at jeg betalte. Betalte med mobil og pengene ble trekt med en gang. Jeg sjekket konto med en gang og pengene var borte. Men nå skulle jeg sjekke betalingsoversikt og der stod det ikke noe om at det var betalt. Jeg har ikke mye å leve for så jeg hadde merket om de pengene ikke ble trekt og jeg hadde 2000 kr mer på konto enn jeg bruker.

Så nå vet jeg ikke hva jeg gjør. Skal aldri gjøre mobilbetalinger igjen iallefall. Ringte DNB men de kunne ikke hjelpe. Noen som har opplevd det samme?

Anonymkode: 90f69...9d4

Hvis pengene er borte fra kontoen din, så har du tydelig betalt de til ett eller annet sted... Kanskje du har brukt feil kontonummer hvis rette mottaker ikke har fått dem. 

Det er i hvert fall verken mobilbetaling eller banken sin skyld...

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Teatrica skrev (3 minutter siden):

Hvis pengene er borte fra kontoen din, så har du tydelig betalt de til ett eller annet sted... Kanskje du har brukt feil kontonummer hvis rette mottaker ikke har fått dem. 

Det er i hvert fall verken mobilbetaling eller banken sin skyld...

Det er umulig å bruke feil kontonummer hvis betalingen skal merkes med et kidnummer, og det skal den garantert hvis det er til Lindorff. Det er ikke engang mulig å betale uten kidnummer til kontoen deres.

Anonymkode: d1064...d26

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at DnB ikke kunne hjelpe. Hva skulle de hjelpe med, mener du? Gi deg penger? Dersom det mot all formodning skulle være banken og ikke du som har gjort feil ved transaksjonen, har de uansett ikke tatt pengene dine - du har brukt dem selv!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle bør bestemme seg om de skal bli et menneske som surrer med økonomien eller ikke. Du kunne ha sjekket kontoutskriften for å se om pengene faktisk gikk ut. Jeg kastet bort flere titusener, kanskje hundre tusen, på inkasso, surr og rot på å ikke følge med på abonnementer og regninger før jeg ble 35. Etter dette, mer enn ti år siden nå, har jeg ikke hatt en eneste inkasso, for sen betaling eller abonnementer jeg ikke bruker. Har heller ikke tatt opp flere dyre lån (unntatt boliglån) eller "kjøpt" på nedbetaling. Det er rett og slett noen fristelser man ikke skal falle for, se det som Gud 11. hemmelige bud om du tror på de ti andre. Det som nyttet for meg var å sette av et kvarter hver fredag på å gå gjennom nettbank, kontoutskrifter, regninger, fondsinvesteringer (om de man har gjør det dårlig bør man prøve noen andre). Da blir helgen også bedre når man vet man har kontroll.

Et kvarter i uken er bare 13 timer i året og de timene har svært god timelønn hvis man ser hva rotet jeg hadde tidligere kostet.

Anonymkode: a925d...5a5

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring banken igjen og be om å få tilsendt kvitteringer av transaksjonene. Hvor og når de ble trukket fra din konto, og TIL hvilken kontonr de gikk, evt med kid nr.

Jeg synes det høres ut som du kan ha betalt to ganger til den ene av inkassobyråene, og ingenting til den andre, altså Lindorff... så mitt råd er å ringe Alektum og spørre hva de fikk inn som innbetalinger av deg i november og desember. Start å nøste der.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligheten for at det er feil i systemene til Dnb og at pengene bare er forsvunnet uten spor er lik null. Det er bare å summere opp kontoutskriften så ser du at alle transaksjoner er gjort rede for. Det er du som har gjort feil/misforstått noe grunnleggende. 

Anonymkode: eca64...270

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor setter du ikke opp autogiro på faste regninger? Da er det ingen fare for at du gjør slike feil.

Anonymkode: d5e70...3b1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...