AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #1 Skrevet 26. februar 2021 Jeg er opprinnelig fra et annet land, men født og oppvokst i norge og både jeg og familien min er godt integrert. Jeg er ikke den som tolker spm som hvor kommer du egentlig fra som rasistisk og føler meg lett krenket.. Er sammen med en norsk mann, vi har 4 barn og vært gift mange år. Han har en meget krevende mor, som krangler med alle i familien konstant og mye med min mann. Nå nylig var det en ny krangel der hun igjen gikk over streken, blandet meg da for en gang skyld inn og forsvarte mannen og kalte hu for kjerring. Hun har så sendt meg meldinger og skrevet ting som, at hun ikke aksepterer at jeg sa det til hun, men slikt er vel vanlig i den familien og den kulturen jeg kommer fra? Og at flaks for meg at mannen min ikke er fra landet mitt for da hadde han grisebanket meg for det.. Feil å tolke dette som rasistisk? Anonymkode: a217e...a58 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #2 Skrevet 26. februar 2021 Å spørre hvor noen kommer fra, innenlands eller utenlands, er ikke rasistisk. Anonymkode: b6ca7...68a 9
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #3 Skrevet 26. februar 2021 Jeg mener det er klare rasistiske utsagn ja. Anonymkode: 0ed0d...204 8
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #4 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Å spørre hvor noen kommer fra, innenlands eller utenlands, er ikke rasistisk. Anonymkode: b6ca7...68a Nei har jeg sagt det? Jeg er enig i det, men dette var jo et tema når alt det med blm foregikk. Sier bare at jeg ikke var enig i det Men nå er det ikke det tråden handlet om heller.. Anonymkode: a217e...a58 4
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #5 Skrevet 26. februar 2021 Hvis det er vanlig at mennene i landet du kommer fra grisebanker konene sine, så er det vel ikke rasistisk å si det hun sa. Da er det jo fakta. Med mindre han hadde gått i mot kulturen sin. Selvsagt stygt å si slikt om datteren sin, men ser ikke hva det har med rasisme å gjøre. Rasistisk at norske menn ikke grisebanker konene sine? Er jo forsåvidt mange nordmenn som gjør det også. Men ikke pga sin germanske rase. Anonymkode: 0c394...984 4
mjaus Skrevet 26. februar 2021 #6 Skrevet 26. februar 2021 Mulig jeg misser et poeng her nå, men forsto ikke helt hva greia var? 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #7 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Å spørre hvor noen kommer fra, innenlands eller utenlands, er ikke rasistisk. Anonymkode: b6ca7...68a Tja...Når folk spør "Men hvor er du eeeeegentlig fra?", er det ikke greit. Anonymkode: b51d5...c4e 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #8 Skrevet 26. februar 2021 Nei. Det hun refererer til er vel sånn dere gjør det i ditt hjemland Anonymkode: 1f983...621 2
Pappi Skrevet 26. februar 2021 #9 Skrevet 26. februar 2021 Ja dette er rasistisk. Jeg synes du skal vise det til mannen din. 2
Tuttifrutti843950 Skrevet 26. februar 2021 #10 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei. Det hun refererer til er vel sånn dere gjør det i ditt hjemland Anonymkode: 1f983...621 For en kvalm rasistisk ting å si. TS er norsk skjerp deg! 5
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #11 Skrevet 26. februar 2021 Fordomsfullt men ikke rasistisk. Men det at noe ikke er rasistisk betyr ikke at det er greit. Det var ganske frekt sagt. Anonymkode: 9e7c3...09b 4
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #12 Skrevet 26. februar 2021 Du kaller moren han for en kjærring? Føler du at det er innafor? Det er jo sykt respektløst, og tviler på at mannen din kunne ha sakt det til din mor. Anonymkode: d9a09...380 5
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #13 Skrevet 26. februar 2021 Å hevde at partnervold er noe som tilhører en bestemt kultur er rasistisk ja. Det høres ut som dere har hatt en hissig krangel hvor begge nok har sagt ting dere ikke burde til hverandre, og begge skylder hverandre en unnskyldning, men det er forskjell på å smelle ut et banneord i kampens hete og å sende rasistiske og hetsende meldinger i etterkant. Får du inntrykk ellers av at hun har negative holdninger til deg pga dine foreldres kulturelle/geografiske bakgrunn? Har hun møtt familien din? Anonymkode: 39b4d...3d0 6
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #14 Skrevet 26. februar 2021 Synes verken det hun eller du sa er innafor.. Anonymkode: 28010...44b 1
Tøvftta Skrevet 26. februar 2021 #15 Skrevet 26. februar 2021 Synes ikke det er rasistisk, bare totalt unødvendig og sleipt. Men om svigermor er så kranglete, hvorfor kutter dere hun/ dem ikke ut?
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #16 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvis det er vanlig at mennene i landet du kommer fra grisebanker konene sine, så er det vel ikke rasistisk å si det hun sa. Da er det jo fakta. Med mindre han hadde gått i mot kulturen sin. Selvsagt stygt å si slikt om datteren sin, men ser ikke hva det har med rasisme å gjøre. Rasistisk at norske menn ikke grisebanker konene sine? Er jo forsåvidt mange nordmenn som gjør det også. Men ikke pga sin germanske rase. Anonymkode: 0c394...984 Se bort i fra dette innlegget. Jeg trodde det var DIN EGEN mor som sa dette! Anonymkode: 0c394...984 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 26. februar 2021 #17 Skrevet 26. februar 2021 Nei, det er ikke rasistisk, å spørre hvor noen kommer fra, men å begynne å spør hvor du egentlig kommer fra, så er det fortsatt ikke rasistisk, men frekt og påtrengende.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #18 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Å spørre hvor noen kommer fra, innenlands eller utenlands, er ikke rasistisk. Anonymkode: b6ca7...68a kommer ann på... flere som ikke blir tilfreds med å si bosted f.eks om du er mørk i huden. da vil de fortsatt spørre "hvor kommer du egentlig, egentlig fra?!" Og det er ikke vanlig å starte en samtale med å spørre hvor en kommer fra. Anonymkode: ed109...2fe
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #19 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg er opprinnelig fra et annet land, men født og oppvokst i norge og både jeg og familien min er godt integrert. Jeg er ikke den som tolker spm som hvor kommer du egentlig fra som rasistisk og føler meg lett krenket.. Er sammen med en norsk mann, vi har 4 barn og vært gift mange år. Han har en meget krevende mor, som krangler med alle i familien konstant og mye med min mann. Nå nylig var det en ny krangel der hun igjen gikk over streken, blandet meg da for en gang skyld inn og forsvarte mannen og kalte hu for kjerring. Hun har så sendt meg meldinger og skrevet ting som, at hun ikke aksepterer at jeg sa det til hun, men slikt er vel vanlig i den familien og den kulturen jeg kommer fra? Og at flaks for meg at mannen min ikke er fra landet mitt for da hadde han grisebanket meg for det.. Feil å tolke dette som rasistisk? Anonymkode: a217e...a58 synes du selv virker fordomsfull over din egen kultur. Anonymkode: ed109...2fe
Tiuren Skrevet 26. februar 2021 #20 Skrevet 26. februar 2021 29 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er opprinnelig fra et annet land, men født og oppvokst i norge og både jeg og familien min er godt integrert. Jeg er ikke den som tolker spm som hvor kommer du egentlig fra som rasistisk og føler meg lett krenket.. Er sammen med en norsk mann, vi har 4 barn og vært gift mange år. Han har en meget krevende mor, som krangler med alle i familien konstant og mye med min mann. Nå nylig var det en ny krangel der hun igjen gikk over streken, blandet meg da for en gang skyld inn og forsvarte mannen og kalte hu for kjerring. Hun har så sendt meg meldinger og skrevet ting som, at hun ikke aksepterer at jeg sa det til hun, men slikt er vel vanlig i den familien og den kulturen jeg kommer fra? Og at flaks for meg at mannen min ikke er fra landet mitt for da hadde han grisebanket meg for det.. Feil å tolke dette som rasistisk? Anonymkode: a217e...a58 Antar det er siste delen du refererer til? Fordomsfullt? Ja Unødvendig? Ja Ufint? Ja Rett? vet ikke Rasistisk? Nei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå