Gå til innhold

Mulig jeg er rasist, men hvorfor kan ikke afrikanere bruke munnbind i butikken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var nettopp i butikken for å handle mat. Antar 95%+ brukte munnbind. Samtlige av de som ikke brukte munnbind var fra afrika (om de var innvandrere eller født her vet jeg ikke). Men altså, hvorfor kan de ikke følge påbudet, og hvorfor sa butikkbetjeningen ikke noe (redd for å bli kalt rasist)?

Ikke rart enkelt grupper ligger skyhøyt på smittestatistikken.

Jeg er sikkert en rasistisk jævel, men sånn er det. Så, det var dagens rant.

Anonymkode: d194d...55d

• Liker 24
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her jeg bor bruker ALLE innvandrere munnbind, heldigvis. De som ikke bruker? Det er uten, unntak hvite menn over 50 år

Anonymkode: a3749...8c3

• Liker 39
Skrevet

Jeg har og vært ute og alle afrikanerne jeg så hadde munnbind på. Eneste jeg har sett som ikke har fulgt påbudet vare en gammel hvit mann som ikke så helt frisk ut.

Anonymkode: cd638...729

• Liker 13
Skrevet

Jeg bor i et område med høy innvandringstetthet, men jeg synes de er flinke til å bruke munnbind ute og i butikkene. Skiller seg ikke negativt ut på det området her. 

• Liker 16
Skrevet

Her hvor jeg bor bruker afrikanerne munnbind, de som synder er de gamle nordmenn og en del ungdom. 

Anonymkode: 8e3d8...a05

• Liker 13
Skrevet

Jeg er hvit som snø og nordmann flere hundre år tilbake på begge sidene av familien. Rett og slett arisk. ✌

Og jeg bruker ikke munnbind hvis jeg ikke blir tvunget. 🙂

Then what? 

Anonymkode: 3eb33...cdf

• Liker 9
Skrevet

Jeg er også kvinne, og 32 år gammel. Føler jeg knuser alle fordommene her nå. 😇

Anonymkode: 3eb33...cdf

• Liker 6
Skrevet

Mitt inntrykk er det samme som en over skriver. Det er middeladrende, norske, litt ustelte/slitne, menn, som ikke bruker munnbind. Og det ser ganske patetisk ut. 

Anonymkode: cf919...ca2

• Liker 7
Gjest Bet-t-ina
Skrevet

Dette er ikke rasistisk. Det er fakta. Jeg har sett det selv. Og andre innvandrere/utlendinger. Det er også et fåtall etniske nordmenn, men de holder i hvert fall avstand. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Her jeg bor bruker ALLE innvandrere munnbind, heldigvis. De som ikke bruker? Det er uten, unntak hvite menn over 50 år

Anonymkode: a3749...8c3

Hvor er det nøyaktig? Trur du lyver 

• Liker 6
Skrevet

Her bruker nesten ingen munnbind, vil anslå 2% gidder bruke det. 

Anonymkode: 456bb...17b

• Liker 2
Skrevet

Jøss, hvor bor dere? Jeg bor i Groruddalen, og her er det ca 95% som bruker munnbind på bussen og butikken. De som ikke bruker er stort sett hvite eldre menn, og ungdommer, av alle etnisiteter. Butikkpersonale kan ikke pålegge munnbindbruk, da noen har medisinsk unntak, og etter at det ble større bevissthet rundt dette er de få som påpeker det. 

Anonymkode: 4dae9...ae6

• Liker 16
Gjest Bet-t-ina
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her bruker nesten ingen munnbind, vil anslå 2% gidder bruke det. 

Bor du i Oslo, eller en av byene med høy smitte? 

Skrevet

Tror du trigget folk, ts.

Av det jeg har sett syndes det en del mot munnbindpåbud, og ja - mange afrikanere har vært veldig sent ute med å begynne med munnbind, nettopp de samme som er på toppen i smittestatistikken.

Anonymkode: fd960...2e2

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Var nettopp i butikken for å handle mat. Antar 95%+ brukte munnbind. Samtlige av de som ikke brukte munnbind var fra afrika (om de var innvandrere eller født her vet jeg ikke). Men altså, hvorfor kan de ikke følge påbudet, og hvorfor sa butikkbetjeningen ikke noe (redd for å bli kalt rasist)?

Du er ikke en rasist hvis observasjonen din er riktig i den butikken du bruker. Men hvis du bare legger merke til det hvis det er afrikanere som ikke bruker munnbind, og ikke får med deg at gamle onkel Odd heller ikke har på munnbind, da er det rasistisk.

• Liker 10
Skrevet

Det skulle ikke vært verre enn at hvis man ikke bruker munnbind, uansett farge, religion eller legning, så får man ikke komme inn i butikken... Korona driter i nasjonalitet og annet, og det burde regelverket også reflektere akkurat nå.

• Liker 3
Skrevet

Alle afrikanere jeg har sett bruker munnbind. At du nå har sett et unntak som ikke bruker munnbind og det får deg til å tenke sånn er rasistisk av deg ja

Anonymkode: c240f...dc0

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvordan vet du at de var fra Afrika, og ikke fra Colombia, Nederland, Canada eller f.eks Jamaica? 

Anonymkode: fa7ff...1d1

• Liker 7
Skrevet
Bet-t-ina skrev (3 minutter siden):

Bor du i Oslo, eller en av byene med høy smitte? 

Ja. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan vet du at de var fra Afrika, og ikke fra Colombia, Nederland, Canada eller f.eks Jamaica? 

Anonymkode: fa7ff...1d1

Kutt ut. 

• Liker 4
  • Opprett ny...