Gå til innhold

Lønnsforhandlinger, privat sektor

Vibs

Anbefalte innlegg

Hvilke argumenter bruker du i lønnsforhandlingene for å få høyere lønn? Jeg så en liknende tråd her på forumet om forhandlinger i offentlig sektor. Jeg vil gjerne høre fra dere i det private næringsliv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Resultatoppnåelse, lengde på utdanning, personlige egenskaper som bedriften drar nytte av

*(kontakt med media, utadvendt, lett å komme i kontakt med, fleksibel pga. har faktisk 2 ulike stillinger- økonom og relasjonsbygger (!) )

Det er få andre økonomer i formaet som kan ta på seg "to hatter", så det blir et kraftig argument, i tillegg til visbare resultater som er gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt utseendet.

Det er så kjipt når en tråd jeg har startet om noe som er viktig for meg blir ødelagt med dumme kommentarer som dette.

Les hva jeg spør om og prøv på nytt med et svar som kan relateres til emnet. Dropp tulleinnleggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så kjipt når en tråd jeg har startet om noe som er viktig for meg blir ødelagt med dumme kommentarer som dette.

Les hva jeg spør om og prøv på nytt med et svar som kan relateres til emnet. Dropp tulleinnleggene.

Jeg skulle egentlig legge til noe seriøst, men jeg fikk ikke tid.

Jeg har fått god lønnsforhøyelse hvert år "automatisk" (jeg har jobbet samme sted i tre år), egentlig uten mye pushing fra min side. Jeg jobber imidlertid i en ganske liten bedrift, hvor ens arbeid kanskje kommer lettere til syne. Skulle jeg imidlertid argumentere for meg, ville jeg påpekt lønnsnivåene hos konkurrerende firma.

Og når det er sagt, så vil nok et godt utseendet generelt hjelpe i lønnsforhandlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...