Gå til innhold

Spørsmål til NAV sin Foreldreplanleggerer. Kan ikke begge foreldre ha ferie samtidig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi planlegger foreldrepermisjon, og NAV sin planlegger er kjekk. Men når jeg prøver å legge inn ferie på meg og barnefar samtidig, ser jeg at det ikke går. Dette er da at perioden med foreldrepenger er over. Forstår ikke, kan ikke vi kan ferie samtidig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 hours ago, EXIA said:

Hei!

Vi planlegger foreldrepermisjon, og NAV sin planlegger er kjekk. Men når jeg prøver å legge inn ferie på meg og barnefar samtidig, ser jeg at det ikke går. Dette er da at perioden med foreldrepenger er over. Forstår ikke, kan ikke vi kan ferie samtidig?

Dere kan selvfølgelig ha ferie sammen når permisjonen er over. Du trenger da ikke å legge inn ferie når begge er ferdig med sin permisjon? Det avtaler du bare med arbeidsgiver. 

Man legger kun inn ferie om man skal utsette permisjonen med ferie. 

Anonymkode: f4bea...c5c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dere kan selvfølgelig ha ferie sammen når permisjonen er over. Du trenger da ikke å legge inn ferie når begge er ferdig med sin permisjon? Det avtaler du bare med arbeidsgiver. 

Man legger kun inn ferie om man skal utsette permisjonen med ferie. 

Anonymkode: f4bea...c5c

Skjønte det etter hvert. Takk for svar😀

• Liker 1
Skrevet

Du får ikke lagt inn perioder som gjelder begge foreldre i planleggeren. Vi skal begge ha gradert permisjon i en overgangsperiode, men det fungerer ikke i planleggeren, noe som er langt fra logisk.

Anonymkode: ae427...f1b

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Du får ikke lagt inn perioder som gjelder begge foreldre i planleggeren. Vi skal begge ha gradert permisjon i en overgangsperiode, men det fungerer ikke i planleggeren, noe som er langt fra logisk.

Anonymkode: ae427...f1b

Det fungerte da vi la det inn. Og det var i det nye systemet.

Anonymkode: 30fe0...d2b

Skrevet

Det var jo bare tull med den generatoren. Prøvde å legge inn ferie og min fulle lengde på permisjon, men fikk bare feilmeldinger om at enkelte dager var helligdager (påsken neste år mm). Prøvde lenge men ga opp. 

Anonymkode: e16e5...183

Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Det var jo bare tull med den generatoren. Prøvde å legge inn ferie og min fulle lengde på permisjon, men fikk bare feilmeldinger om at enkelte dager var helligdager (påsken neste år mm). Prøvde lenge men ga opp. 

Anonymkode: e16e5...183

Du kan ikke legge ferie i påsken. Regner med det var problemet ditt. 

Anonymkode: 30fe0...d2b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...