Gå til innhold

Jeg vil ikke lenger dra på hytta etter at søster arvet den og ikke jeg.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns du oppfører deg umodent rett og slett. 

Anonymkode: 1b292...99b

• Liker 42
Gjest Blondie65
Skrevet

1. Hva foreldrene dine gjør med sine verdier mens de er i live er deres sak. Riktignok har søsteren din fått hytten som forskudd på arv, og det uten at du var involvert eller spurt. Den helt himmelvidt lamme unnskyldningen om at de har stiftet familie og det har ikke du er helt hårreisende. Det er nå likevel slik at de står fritt til å gjøre det.

2. Det er ingen som bestemmer hvor du skal tilbringe feriene dine. Om det er grunnet punkt 1 eller om det er <putt inn annen grunn> vedkommer ikke dem. At ingen av dem har gått i seg selv og ser denne forskjellsbehandlingen mener jeg er grunn god nok til å holde seg laaaaaaaangt borte fra dem.

3. Du burde jo svart dem at dere har egen hytte dere skal tilbringe tiden på.

4. En gang skal du arve tilsvarende verdi som din søster har fått i hendene. Du kan jo vurdere å slå en strek over hyttetildelingen, mens du fortsatt opprettholder pkt 2 og 3. Dere har tydeligvis så totalt forskjellig verdisyn at det ikke er mulig å forenes eller tilbringe kvalitetstid sammen.

Skrevet

Høres ut som foreldrene dine valgte riktig barn til å overta hytta. Hvis du hadde fått den høres det ikke ut som søster hadde vært velkommen. Siden du er så opptatt av at den som eier er den som bestemmer. Søsteren din virker veldig tålmodig. Tenk at du er villig til å gi slipp på familien din over dette... 

Anonymkode: d400a...a5b

• Liker 39
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

Jeg syns du virker smålig og barnslig. Siden du vurdere å kutte kontakten med dem grunnet ei hytte.

Endret av AthenaRavenLuna
Gjest Lama_Drama
Skrevet

Skjønner deg godt. Jeg tror nok jeg ville avventet mer kontakt til de faktisk innser hva de har gjort.

Gjest Lama_Drama
Skrevet
Catalina Culès skrev (1 minutt siden):

Jeg syns du virker smålig og barnslig. Siden du vurdere å kutte kontakten med dem grunnet ei hytte.

Men er det hytta eller forskjellsbehandlingen som er problemet da, tror du?

Skrevet

Jeg synes at reaksjonen din her vitner om st de gjorde rett i å overdra hytten til din søster. Jeg vil tro at foreldrene dine ordner slik at du også får tilsvarende verdier i arv, men det kan fort endre seg dersom du oppfører deg så smålig. 

Anonymkode: 7fa13...82d

• Liker 22
Skrevet

Har stor forståelse for at det føles urettferdig, og at det å dra på hytta ikke føles det samme lengre.

Jeg ville ikke godtatt dette før jeg hadde fått en ordentlig unnskyldning, og deretter ville jeg holdt vanlig kontakt og hatt det hyggelig i bursdager, jul osv. Hytteturer kommer dog aldri til å bli det samme igjen dessverre.

Men hun må vel ha kjøpt deg ut? Eller du har fått tilsvarende arv på noen måte?

• Liker 43
Skrevet

Jeg synes de har oppført seg skikkelig dårlig mot deg. Skulle du få noe annet siden søsteren din fikk hytta? Istedet for å trekke deg unna burde dere jo hatt en ordentlig samtale om dette da der alle kunne legge frem sine argumenter og du kunne forklart hvordan du følte deg og hvor lei deg du ble, og spurt hvorfor de forskjellsbehandler dere sånn. 

En positiv vinkling er jo at du kan bruke hytta men slippe utgifter og jobb... å drifte en hytte er dyrt og strevsomt. 

Anonymkode: daa19...1e7

• Liker 38
Skrevet

Jeg ville forklart dem ordentlig at du er såret og at du føler det er forskjellsbehandling av dere. Kan du skrive et brev hvor du forteller hvilke følelse du hat hatt rundt dette også tidligere? At hun stiftet familie før deg er vel ikke relevant. Du kan vel komme til det du og, men likevel er det yun som eier den i 50 år til... Det rettferdige hadde vært om dele delte hytta. Legg vekt på det med forskjellsbehandlingen, ikke selve hytta. Får du i det minste tilsvarende forskudd på arv selv?

• Liker 32
Skrevet (endret)

TS

Har det vært gjort papirarbeide på at dette er forskudd på arv, eller har dine foreldre bare gitt din søster hytten i gave?

Hvem står som eier pr i dag?

Endret av O.G.
Skrevet

Jeg forstår den umiddelbare reaksjonen din, jeg ville også blitt skuffet og opplevd det som urettferdig. Men at det er sånn etter to år synes jeg er smålig fra din side, og jeg synes synd på foreldrene dine i denne situasjonen. 

Jeg forstår heller ikke om problemet er at du opplever  det som forskjellesbehandling eller om det er akkurat det at det var den hytta som er problemet. Så lenge det er snakk om forskudd på arv er det jo ikke forskjellesbehandling da du vil få tilvarende mer i verdier senere når de går bort. Dere vil få likt men til ulike tidspunkt. 

Anonymkode: 2bf9c...489

• Liker 11
Skrevet

Jeg synes du er helt på jordet, foreldrene dine burde riktig nok sagt noe tidligere, men det er rett og slett drøyt å være bitter i årevis etterpå. 

Flere eiere på en hytte blir ofte rotete og konflikter, så noen av dere måtte jo ta over.

At valget falt på søsteren din har sikkert en årsak, kanskje hun er mer ansvarlig enn deg? Bedre økonomi til vedlikehold? Eller at foreldre dine rett og slett vil sikre at barnebarn også får gleden av den? Uansett årsak, skjerp deg og kom deg videre i livet. 

Anonymkode: bbdc0...20a

• Liker 21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...