Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jente midt i 20-åra, livet har vært en stor motgang siden jeg gikk på en smell etter jeg flyttet hjemmefra og ble ufør da jeg ble 19 og har ikke drevet med annet enn et par fritidsaktiviteter siden den gang. Jeg har nå funnet i forrige måned funnet en snill gutt som reddet livet mitt og som så noe positivt i meg for første gang i livet mitt. Jeg vil prøve å gi det et nytt forsøk med å studere igjen. Problemet er at jeg bor i Trøndelag og min kjæreste skal flytte til Oslo og starte i ny jobb der og har allerede kjøpt leilighet der, allerede neste måned. Det er en jobb som bare tilbys i Oslo, og jeg tenker egentlig at jeg vil flytte ned, skaffe nettverk, søke studieplass og forberede meg på å studere til høsten. Problemet er at jeg er redd for å gjøre meg sårbar, jeg har ingen venner i oslo, ingen familie heller og er alltid for sjenert for å ta kontakt med andre. Men bare tanken på å la ham dra uten å bli med gjør innmari vondt. Han sier selv at han ønsker å være med meg og vil at jeg skal flytte med, men at han vil vente litt med å flytte sammen og lage økonomiske forpliktelser sammen... Noen som har prøvd noe liknende før?

Anonymkode: db55f...95d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville heller søkt meg inn på studier der du er, og besøke hverandre. Om det funker greit kan du vurdere å flytte etter ham og heller studere i Oslo seinere. Han sier jo uansett at han ikke vil flytte sammen med deg nå. Bruk tida på deg selv og å på å bli kjent uten å bo sammen. 

Anonymkode: c04ab...396

• Liker 2
Skrevet

Forholdet virker nytt og det kan fort bli dumt å flytte inn sammen eller flytte etter. 

Enig at du skal vente med å flytte inn med han og lage økonomiske forpliktelser. 

Flytt til Oslo ikke for han, men for din egen del. Har du lyst å studere i Oslo så gjør du det! Søk, finn et sted å bo og møt nye mennesker på skolen. 

• Liker 1
Skrevet

Etter en måned? 

Anonymkode: 3dcfa...ace

• Liker 3
Skrevet

Dette har du spurt om tidligere og fått mange svar på.

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

men at han vil vente litt med å flytte sammen og lage økonomiske forpliktelser sammen... Noen som har prøvd noe liknende før?

Enig med han. Dere har kjent hverandre meget kort tid.

Har du råd til å leie/eie noe eget i Oslo, så flytt gjerne om du mener det kan gi deg et bedre liv. Men ikke flytt pga en fyr du er bekjent av (etter en måned kjenner du ikke han!).

Anonymkode: e8f5a...5db

Skrevet

Takk alle sammen

Anonymkode: db55f...95d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...