AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #1 Del Skrevet 26. februar 2021 To uker har gått siden eggløsning, og du får mensen som er som vanlig, så du tenker at det var den prøveperioden. Men så føler du deg rar og tar en graviditetstest som er positiv. Noen her som har opplevd noe sånt? Anonymkode: 71677...a46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #2 Del Skrevet 26. februar 2021 Det du tror er mensen kan ha vært festeblødninger. Anonymkode: b9b3b...351 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #3 Del Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det du tror er mensen kan ha vært festeblødninger. Anonymkode: b9b3b...351 Jeg tenker på de som har fått noe som ser ut som en helt vanlig mensen, like lenge, ca like mye, og som kommer akkurat når du forventer mens😄 Festeblødning er vel bare en liten en? Anonymkode: 71677...a46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #4 Del Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg tenker på de som har fått noe som ser ut som en helt vanlig mensen, like lenge, ca like mye, og som kommer akkurat når du forventer mens😄 Festeblødning er vel bare en liten en? Anonymkode: 71677...a46 Festeblødning kan være lik en "normal" mensen for noen, eller at de misoppfatter det som mensen, pluss hvis man normalt sett har veldig lett mensen så vil det være større sansynlighet for at det misoppfatter det som mensen. https://www.ullevalkiropraktor.no/tidlige-tegn-pa-at-du-er-gravid/#:~:text=Uteblitt menstruasjon.,egget fester seg i livmoren. les punkt 1. Anonymkode: b9b3b...351 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #5 Del Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Festeblødning kan være lik en "normal" mensen for noen, eller at de misoppfatter det som mensen, pluss hvis man normalt sett har veldig lett mensen så vil det være større sansynlighet for at det blir misoppfatter som mensen. https://www.ullevalkiropraktor.no/tidlige-tegn-pa-at-du-er-gravid/#:~:text=Uteblitt menstruasjon.,egget fester seg i livmoren. les punkt 1. Anonymkode: b9b3b...351 Anonymkode: b9b3b...351 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #6 Del Skrevet 26. februar 2021 17 minutter siden, AnonymBruker said: To uker har gått siden eggløsning, og du får mensen som er som vanlig, så du tenker at det var den prøveperioden. Men så føler du deg rar og tar en graviditetstest som er positiv. Noen her som har opplevd noe sånt? Anonymkode: 71677...a46 Jeg hadde det jeg trodde var mensen i to «runder» før jeg skjønte at jeg var gravid. Har kort menstruasjon (2-4 dager), og i ettertid så jeg at blødningene var bittelitt lettere. Det gikk dessverre ikke bra for min del, men jeg kjenner også en fembarnsmor som har hatt «vanlig mens» under hvert svangerskap. Anonymkode: e009c...a37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #7 Del Skrevet 26. februar 2021 Nja. Jeg trodde jeg holdt på å få mensen fordi jeg spottet. Men så ble det aldri mer enn noen dråper i trusa. Tok en test som var veldig positiv. "Festeblødning" er forsåvidt et omstridt konsept, og burde komme før tidspunktet for forventet mens om det er det som skjer. Men det er ganske vanlig med hormonelle småblødninger rundt tidspunktet man skulle hatt mensen, var nok det som skjedde med meg. Om testen blir positiv tross menslignende blødning så er det to muligheter: du var gravid og mistet veldig tidlig, og har fortsatt hcg i kroppen som slår ut på test, eller du er fortsatt gravid og det var en uskyldig svangerskapsblødning. Du kan kontakte lege og be om å få måle hcg-stigning for å se om det utvikler seg normalt. Anonymkode: eb73c...e20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #8 Del Skrevet 24. mars Ser det er en litt gammel tråd, men er det noen flere som har opplevd dette? 😇 Anonymkode: 2d031...3af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #9 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ser det er en litt gammel tråd, men er det noen flere som har opplevd dette? 😇 Anonymkode: 2d031...3af Jeg opplevde noe lignende Vi prøvde ikke på barn den gangen, men jeg ble likevel skuffet da "mensen" kom. Fikk det rett etter samleie, men det var typisk mensblødning. Den varte i to-tre dager, og avtok nok litt raskere enn vanlig. Hadde også ømme pupper selv om "mensen" hadde kommet, noe som ikke var normalt, så da tok jeg graviditetstest som var positiv. Konklusjonen var at samleiet hadde utløst blødningen pga. skjøre slimhinner. Normalt svangerskap ellers og barnet er nå en frisk og glad treåring 😊 Anonymkode: 92dc0...9a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #10 Del Skrevet 24. mars Føler meg usikker på dette. Leser slike historier og håper på samme erfaringer. Har vanlig menssyklus 27-30 dager og blødning 5 dager. All mens er «lik», men denne runden var det annerledes. Spotter få dager før start av mens, småspotter 3 dager. Så slutt. Er jo nær mens, så håper jo på festeblødning så tester - får negativ test. Samleie var 11.03., er der for tidlig å teste? Anonymkode: 9da32...5a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #11 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Føler meg usikker på dette. Leser slike historier og håper på samme erfaringer. Har vanlig menssyklus 27-30 dager og blødning 5 dager. All mens er «lik», men denne runden var det annerledes. Spotter få dager før start av mens, småspotter 3 dager. Så slutt. Er jo nær mens, så håper jo på festeblødning så tester - får negativ test. Samleie var 11.03., er der for tidlig å teste? Anonymkode: 9da32...5a5 Når haďde du eggløsning? Anonymkode: 2d031...3af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #12 Del Skrevet 24. mars Ja. Jeg har delt livmor (hjerteformet livmor), der den ene delen ble gravid, mens den andre delen menstruerte. Anonymkode: 0a167...79a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 24. mars #13 Del Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Føler meg usikker på dette. Leser slike historier og håper på samme erfaringer. Har vanlig menssyklus 27-30 dager og blødning 5 dager. All mens er «lik», men denne runden var det annerledes. Spotter få dager før start av mens, småspotter 3 dager. Så slutt. Er jo nær mens, så håper jo på festeblødning så tester - får negativ test. Samleie var 11.03., er der for tidlig å teste? Anonymkode: 9da32...5a5 Om du hadde sex 11 mars og du hadde eggløsning noen av de dagene er de 12-14 dpo. Da burde du nå...eller snart få mens eller positive tester. Om du vet når du hadde eggløsning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #14 Del Skrevet 24. mars Ja, jeg hadde mensen de tre første mnd av begge mine svangerskap. Den kom til "rett tid", men var noe mildere og kortere. Testet positivt i uke 6 med første, men med andremann så ble ikke testen positivt før i uke 8. Anonymkode: c7406...a5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars #15 Del Skrevet 24. mars Ja, jeg har opplevd det, på tross av at jeg teknisk sett var gravid. Alt håp var likevel ute, for svangerskapet var utenfor livmoren. Hadde bare mildt ubehag jeg lett kunne ha avskrevet som magetrøbbel, på tross av indre blødninger og nesten sprukket eggleder ifølge kirurgen. Skumle greier. Anonymkode: 0561b...7e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #16 Del Skrevet 25. mars Jepp. Babyen er 8 mnd idag. begynte å blø masse, som vanlig mens, på forventet mens-dagen. Blødde i ca 1 døgn i stedet for 5 som vanlig. Magefølelsen sa at jeg var gravid, og fikk dagen etter positiv test. Anonymkode: 8d5b4...65d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars #17 Del Skrevet 25. mars AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ja, jeg hadde mensen de tre første mnd av begge mine svangerskap. Den kom til "rett tid", men var noe mildere og kortere. Testet positivt i uke 6 med første, men med andremann så ble ikke testen positivt før i uke 8. Anonymkode: c7406...a5a Når du testet i uke 6, hadde du testet tidligere også? Eller var det første test? Anonymkode: 9da32...5a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 25. mars #18 Del Skrevet 25. mars (endret) AnonymBruker skrev (På 26.2.2021 den 13.26): Jeg tenker på de som har fått noe som ser ut som en helt vanlig mensen, like lenge, ca like mye, og som kommer akkurat når du forventer mens😄 Festeblødning er vel bare en liten en? Anonymkode: 71677...a46 Min festebløfning var ikke liten den gsngen jeg hadde det. Jeg trodde jeg må ha hatt en abort pga hvor mye blod det var. Det lå flere cm blod i doskåla, og det varte i 3 dager. Ble da monitorert ekstra pga jeg blødde litt innimellom, helt til uke 16. Har hatt litt erosjon av livmortappen da (litt livmoren som heor utenfor livmoren), som er vev som blør lett. Jeg testa i alle fall igjen med hurtigtest noen dager etter blødningen, og i og med at jeg gikk fra 1-2 uker til 2-3, så tenkte jeg det kanskje gikk bra, og det gjorde det Endret 25. mars av katties Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå