AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #1 Skrevet 26. februar 2021 Jeg vet ikke helt hva jeg vil med innlegget, men jeg jeg trenger å få luftet tankene og muligens få litt input. Barnefar leverer som regel ikke tilbake klær etter samvær med vår datter på 11 år. Han mener han har betalt for klærne da han betaler barnebidrag, så han beholder dem. Jeg etterlyste nylig på sms at han måtte levere tilbake klærne. Først sa han at han hadde ikke noen klær, men så skrev han at han hadde funnet to poser med klær og at han sa han skulle henge det på plassen hennes på skolen. I går kom datteren min hjem med klærne. Det var en stor pose med baby/dukkeklær som hun hadde fått av meg til å leke med hos far. Hun spurte meg hvorfor han hadde levert dukkeklærne hennes på skolen. Jeg er vant til at han oppfører seg smålig, men jeg ble satt helt ut. Her har han bevisst samlet sammen dukkeklærne til datteren vår og kjørt innom skolen hennes og hengt det fra seg. Den andre delen av dette er at vår datter får med seg hvordan han opptrer. Jeg er så lei meg og sliten av å forholde meg til oppførselen hans. Han har millionlønn mens jeg er student. Har dere tips til hva jeg kan skrive i melding til ham om dette? Anonymkode: bf0f7...c4c 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #2 Skrevet 26. februar 2021 Men når far tydeligvis må ha en del klær som er datteren deres sin hjemme, hvorfor fortsetter du å sende med klær? Anonymkode: a8830...7f3 36
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 26. februar 2021 Jeg hadde sluttet å sende med klær. Og sagt til datteren at jeg vet ikke hvorfor pappa gjorde det, det er ikke alltid jeg forstår hvorfor han gjør ting. Så hun må nesten spørre ham. Datteren er så stor nå at hun skal begynne å bli hørt om samvær. Har hun det fint hos ham, eller er han en kjempedust generelt? I sms ville jeg sagt "Takk for ingen klær, og at du ydmyket din datter på skolen. Det er mest din datter oppførselen din går utover, og hun ser det jo". Anonymkode: 2e654...775 51
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #4 Skrevet 26. februar 2021 Skriv en liste sammen med datteren over klær dere vet er hos ham. Så skriver du en ny liste over det du vil hun skal pakke av det og ta med hjem neste gang. Ikke send med ting du vet er der neste gang. Og har hun med seg noe, skriv det opp slik at hun kan pakke det ned til deg igjen. Bli enig med henne om hva som er greit at er der, og hva som hun bør ha hos deg. Eventuelt: skriv den samme lista, og send til far: «dukketøyet hadde du jo tenkt hun skulle ha hos ham, men ok, det tar jo plass. Men dette: «blå genser fra HM med trykk, tre stillongser, de grønne gymskoene, regnjakka, penkjolen og tre olabukser str.152» trenger hun nå, du kan stikke innom og hente det. Anonymkode: a849e...bbe 4
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #5 Skrevet 26. februar 2021 Hvis hun har nok klær hos far så trenger hun vel ikke ta med noen klær dit? Skjønner ikke helt hvilke klær som ikke leveres tilbake. Hun bør vel uannsett ikke trenge å ha med klær frem og tilbake utover det hun har på seg siden det bør være nok klær hos begge foreldrene. Det med dukkeklærne var spesielt. Ville sendt en melding og sagt at det var kjipt for datteren og spurt hvorfor han ønsker å gjøre slikt mot sin egen datter. Anonymkode: 08e58...a87 8
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #6 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg vet ikke helt hva jeg vil med innlegget, men jeg jeg trenger å få luftet tankene og muligens få litt input. Barnefar leverer som regel ikke tilbake klær etter samvær med vår datter på 11 år. Han mener han har betalt for klærne da han betaler barnebidrag, så han beholder dem. Jeg etterlyste nylig på sms at han måtte levere tilbake klærne. Først sa han at han hadde ikke noen klær, men så skrev han at han hadde funnet to poser med klær og at han sa han skulle henge det på plassen hennes på skolen. I går kom datteren min hjem med klærne. Det var en stor pose med baby/dukkeklær som hun hadde fått av meg til å leke med hos far. Hun spurte meg hvorfor han hadde levert dukkeklærne hennes på skolen. Jeg er vant til at han oppfører seg smålig, men jeg ble satt helt ut. Her har han bevisst samlet sammen dukkeklærne til datteren vår og kjørt innom skolen hennes og hengt det fra seg. Den andre delen av dette er at vår datter får med seg hvordan han opptrer. Jeg er så lei meg og sliten av å forholde meg til oppførselen hans. Han har millionlønn mens jeg er student. Har dere tips til hva jeg kan skrive i melding til ham om dette? Anonymkode: bf0f7...c4c Jeg sluttet å sende med klær etter slike situasjoner. (I tillegg til klær som ikke ble vasket og ble liggende hos far helt til flekkene hadde satt seg så godt at jeg ikke fikk dem rene igjen) Har det til og med i avtalen skrevet på familievernkontoret.. Anonymkode: 8cdaa...529 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #7 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Men når far tydeligvis må ha en del klær som er datteren deres sin hjemme, hvorfor fortsetter du å sende med klær? Anonymkode: a8830...7f3 Jeg sender med klær da det kan få konsekvenser for meg hvis jeg ikke gjør det. Vi har tidligere vært i retten og har samvær satt av dom. Jeg må passe på hvordan jeg opptrer fordi far konstant forsøker å få noe på meg. (tar opp samtaler, prøver å få det til å se ut på sms som jeg ikke sender med klær til samvær.) Anonymkode: bf0f7...c4c 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #8 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Men når far tydeligvis må ha en del klær som er datteren deres sin hjemme, hvorfor fortsetter du å sende med klær? Anonymkode: a8830...7f3 Når jeg spør henne om hun kan ta med seg klær tilbake, forteller hun at hun finner ikke klærne hos far. Han regelrett gjemmer klærne. Jeg er pålagt å sende med klær til samvær når far betaler bidrag. Anonymkode: bf0f7...c4c
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #9 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg sluttet å sende med klær etter slike situasjoner. (I tillegg til klær som ikke ble vasket og ble liggende hos far helt til flekkene hadde satt seg så godt at jeg ikke fikk dem rene igjen) Har det til og med i avtalen skrevet på familievernkontoret.. Anonymkode: 8cdaa...529 Jeg kalte inn til møte på familievernkontoret i fjor sommer hvor jeg forsøkte å få til samarbeid og tok opp dette med klærne og foreslo at han kunne ha klær hos seg selv når dette temaet er essensen i konfliktene våre. Det ønsket han ikke da han mener han har betalt for klærne hennes. Jeg vurderer å kontakte en advokat for å utforme et brev til ham angående dette, men vet ikke om det har noen hensikt. Anonymkode: bf0f7...c4c 4
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #10 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg hadde sluttet å sende med klær. Og sagt til datteren at jeg vet ikke hvorfor pappa gjorde det, det er ikke alltid jeg forstår hvorfor han gjør ting. Så hun må nesten spørre ham. Datteren er så stor nå at hun skal begynne å bli hørt om samvær. Har hun det fint hos ham, eller er han en kjempedust generelt? I sms ville jeg sagt "Takk for ingen klær, og at du ydmyket din datter på skolen. Det er mest din datter oppførselen din går utover, og hun ser det jo". Anonymkode: 2e654...775 Jeg har sendt med klær fordi jeg tenker at jeg må ha mitt på det rene hvis det blir en ny rettssak, men utfordringen er at jeg konstant må kjøpe nye klær. Far driter i hvordan det går utover vår datter. Jeg har forsøkt å minne ham på at hun er såpass stor at hun får med seg hvordan han opptrer, hvor han svarer at jeg bare lyver og forteller "eventyr". Han bruker ikke noe særlig tid på henne når hun er der. Han sitter som regel på telefonen eller ser på tv. Ellers er hun mye hos et nabopar og datteren deres. Når hun kommer tilbake fra samvær forteller hun at hun har vært på besøk hos den og den slekten til denne jenten. Anonymkode: bf0f7...c4c
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #11 Skrevet 26. februar 2021 Her sender vi med det unger har på, ikke et plagg ekstra. Hvorfor sende med klær? Hun skal jo til en forelder! Anonymkode: d657f...eeb 1
Kenelz Skrevet 26. februar 2021 #12 Skrevet 26. februar 2021 Er det ikke bedre å ta en ny møte og avtale at han skal ha klær hos seg som han selv har kjøpt inn? Så slipper barnet å drasse med seg en koffert.. 5
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #13 Skrevet 26. februar 2021 Helt ærlig så vet ikke hva jeg hadde gjort her... 🤷♀️ Hvor mye samvær har han? Anonymkode: a7a31...453
Ulven Skrevet 26. februar 2021 #14 Skrevet 26. februar 2021 Kan du kjøpe noen slike bruktpakker med klær som kan ligge hos far? Det er jo begrenset hvor mye tøy hun trenger i løpet av et samvær, og dette tøyet kan jo være pent brukt. 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #15 Skrevet 26. februar 2021 Advokatbrev kan være noe. Ang klær. Skriv opp det hun tar med seg og hva hun har med tilbake. Etter noen mnd kan du slutte å sende med klær og når han etterspør kan du sende liste med klær som ligger hos han. Da har du ditt på det rene. Om han prøver å "ta deg" på at du ikke sender med klær kan du vise til samme liste. Deretter kan du vise til sms, møter og konkret dagens episode med barnetøy si at det er et problem for datteren deres at far prøver å straffe og kontrollere deg, gjennom å holde tilbake barnets tøy. Anonymkode: c8e33...5ca 20
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #16 Skrevet 26. februar 2021 Eller, om det er reaksjonen din, og muligheten til å plage deg han primært er ute etter. Skaff uendelige mengder med bruktøy fra finn og kjøp- og salggrupper og send det i passende porsjoner. På noe tidspunkt må han ha så mye tøy at det blir et problem for han og om du er helt uanfektet, er det på ingen måte moro lenger for han. Anonymkode: c8e33...5ca 9
MissPierce Skrevet 26. februar 2021 #17 Skrevet 26. februar 2021 Det du bør gjøre er å kun forholde deg til far skriftlig. Da kan han ikke vri og vende på ting. Si i fra til han at du heretter kun vil ha skriftlige henvendelser, og at det her retter blir deres kommunikasjons måte. PUNKTUM! Skriv en liste med hva du sender til far, ta gjerne bilder av det. Send også en mld hvor du spør hvorfor han leverte dukkeklær, og ikke klærne du ba om. Denne teksten likte jeg: "Takk for ingen klær, og at du ydmyket din datter på skolen. Det er mest din datter oppførselen din går utover, og hun ser det jo. 6
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #18 Skrevet 26. februar 2021 Er dette snakk om dukkeklær eller klærne til datteren deres? Anonymkode: c436d...a69
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #19 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Her sender vi med det unger har på, ikke et plagg ekstra. Hvorfor sende med klær? Hun skal jo til en forelder! Anonymkode: d657f...eeb Han sier at han ikke skal kjøpe klær da han betaler bidrag. Anonymkode: bf0f7...c4c
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #20 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men når far tydeligvis må ha en del klær som er datteren deres sin hjemme, hvorfor fortsetter du å sende med klær? Anonymkode: a8830...7f3 Fordi jeg er pålagt å sende med klær til samvær når far betaler bidrag og det kan få konsekvenser for meg i en eventuell kommende rettssak mot barnefar. Anonymkode: bf0f7...c4c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå