AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #1 Skrevet 26. februar 2021 Jeg er så fortvilet. Jeg mistet jobben i 2020 og fikk ny jobb i 2021, og årslønna mi gikk ned 70 000 og jeg får nå 500 000. Banken sier heg får et lån på 2.2. Leiligheter i onrådet her går nå for 3.6, og det er leiligheter som har sovealkove, og ligger på 33 kvm totalt! Jeg må ha ca 1,5 mill i ek om jeg skal greie å være med i budrunde for å kjøpe en slik bitte liten leilighet. Jeg har 500 000! Det er "ingenting" Jeg har barnet 50% og både jeg og far leier. Han har dog høyere lønn enn meg, kansje dobbelt så høy. Hva i alle dager skal jeg gjøre? Pappaen vil ikke flytte barnet ut av skole. Skal barnet da få pendlevei på 40 min til skole? Må jeg leie i evighet og bli en pensjonist som lever på suppe og brød? Hilsen fortvilet mor. Anonymkode: 478d8...788
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #2 Skrevet 26. februar 2021 Dette er et tilfelle hvor du kanskje oppfyller lånekravene til husbanken. Jeg kjenner ikke til detaljert til det selv, men anbefaler deg å sjekke det ut. Ellers blir det vel fort å leie i en evighet, til barnet flytter ut og du har mulighet til å spare mer. I de fleste land er det jo faktisk vanlig å leie. Bare i Norge man kjenner på et press om å eie. Anonymkode: b6e2c...9e9 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #3 Skrevet 26. februar 2021 Ja, jeg skal prøve husbanken, men synes det virker litt usannsynlig at det skal være hjelpsomt. Prisene er jo helt viltre nå. Jeg må nok flytte.. Anonymkode: 478d8...788
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #4 Skrevet 26. februar 2021 Jeg hadde hatt litt is i magen og sett på det som en fordel å leie akkurat nå. Tror boligprisene nå er høye fordi folk ikke har noe annet å bruke pengene på, pluss at renten er kunstig lav. Om et år eller to tror jeg prisene vil gå ned, og da er det en fordel å leie og slippe å se at det du kjøpte våren 2021 synker drastisk i verdi. Når du leier, står du også friere til å bruke tid på å finne noe som du føler vil fungere over tid, pluss at du står friere til å velge område om barnet skulle bytte skole. Siden far leier, er det jo ikke gitt at han mener at den skolen barnet går på nå er mest praktisk den dagen han selv finner noe å kjøpe. Jeg ville som sagt ha is i magen, og brukt tiden til å gå og se og vurdere, og så satse på prisnedgang innen to år. Anonymkode: f5eb2...6be
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #5 Skrevet 26. februar 2021 Prisnedgang her tror jeg ikke på.. 😞 Anonymkode: 478d8...788
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå