Gå til innhold

Hva kan man søke om ved skilsmisse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen skal gå hver til vårt. Jeg skal ha barnet mest ettersom han er så liten ennå, men vi satser på 50/50 etter hvert. Uansett, det jeg lurer på er om noen har peiling på hva slags stønader osv. man kan søke om å få?

Jeg vet man blant annet kan få utvidet barnetrygd og overgangsstønad. Jeg tjener for mye for sistnevnte, men er det noe annet jeg ikke har fått med meg?

Anonymkode: 70147...f73

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har jobb og inntekt så kan du jo forsørge deg selv.

Anonymkode: 91aa3...5d8

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du har jobb og inntekt så kan du jo forsørge deg selv.

Var det svar på spørsmålet mitt?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Var det svar på spørsmålet mitt?

Ja. Det er jo fordi du har jobb og inntekt og kan forsørge deg selv at du naturlig nok ikke har krav på noen stønader.

• Liker 8
Skrevet

Ja. Det er jo fordi du har jobb og inntekt og kan forsørge deg selv at du naturlig nok ikke har krav på noen stønader.

Er det for vanskelig å skjønne hva jeg skriver, så foreslår jeg at du finner på noe annet.

• Liker 3
Skrevet

Er det noen som faktisk vet, og som ikke har tenkt å være usaklig?

Skrevet

Du har inntekt, så nei, du skal ikke søke på «noen stønader» 

Anonymkode: 39cec...798

• Liker 11
Skrevet

Først søke om separasjon, du får ikke innvilget noe ting uten separasjonsbevilling. 

Anonymkode: 4d683...95e

• Liker 3
Skrevet

Hvis du er enslig forsørger (nav.no)

- forøvrig vil jeg tro siden du har jobb osv at du ikke får innvilget annet enn evt ekstra barnetrygd, noe også din ekspartner kan søke om. Begge kan også søke om bidrag, tjener du mest kan det være du må betale bidrag til han. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det noen som faktisk vet, og som ikke har tenkt å være usaklig?

Det er faktisk ingen som er usaklige her... Du får utvidet barnetrygd og barnebidrag.

Anonymkode: 6678e...b01

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er faktisk ingen som er usaklige her... Du får utvidet barnetrygd og barnebidrag.

Anonymkode: 6678e...b01

Takk, det var et slikt svar jeg var ute etter. Ikke "du tjener penger selv, du trenger ingenting". Jeg spurte et enkelt spørsmål, man skulle tro det var enkelt å svare på.

• Liker 2
Skrevet

Du tjener greit men skal likevel prøve å grafse til deg mer enn litt ekstra barnetrygd og bidrag? Ser du ikke selv hvorfor dette blir feil?

Anonymkode: 4c5ea...167

• Liker 8
Skrevet

Du tjener greit men skal likevel prøve å grafse til deg mer enn litt ekstra barnetrygd og bidrag? Ser du ikke selv hvorfor dette blir feil?

Anonymkode: 4c5ea...167

Jeg skal ikke prøve å grafse til meg noe som helst, synes det er helt legitimt å undersøke om man har krav på noe mer enn barnetrygd og bidrag. Det er bare lurt.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er det for vanskelig å skjønne hva jeg skriver, så foreslår jeg at du finner på noe annet.

Oj! Hvorfor så aggressiv? Du kan ikke forvente å bli strøket kun méd hårene. Du har jo fått svar om at du ikke har krav på noe annet enn utvidet barnetrygd, fordi du er i jobb og forsørger deg selv. 

Anonymkode: 594b9...de8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg skal ikke prøve å grafse til meg noe som helst, synes det er helt legitimt å undersøke om man har krav på noe mer enn barnetrygd og bidrag. Det er bare lurt.

Hvorfor ikke da lese inne på nav.no enn å spørre her?

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor skulle man ha krav på det?

Anonymkode: d5def...e83

• Liker 4
Skrevet

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det de over her skriver er uansett helt feil. Som enslig forsørger kan man ha full jobb og likevel få overgangsstønad, men inntektsgrensen er 570.000kr. Et vilkår for å få stønaden er imidlertid at du har minst 60 av den daglige omsorgen for barna, så det er derfor ikke aktuelt i ditt tilfelle hvis dere skal fordele 50/50. Les øvrige vilkår på nav sine sider. 

Anonymkode: 7a21d...217

• Liker 1
Skrevet

Oj! Hvorfor så aggressiv? Du kan ikke forvente å bli strøket kun méd hårene. Du har jo fått svar om at du ikke har krav på noe annet enn utvidet barnetrygd, fordi du er i jobb og forsørger deg selv. 

Jeg tolket det ikke som et svar på hva jeg hadde krav på, jeg tolket det som et spydig svar på det jeg spurte om. Men beklager om jeg mistolket. Grensen for overgangsstønad er på ca. 560 000 og jeg vil tro også folk som tjener f. eks. 550 000 også kan forsørge seg selv. Derfor lurte jeg på om det var noe jeg ikke hadde tenkt på. 

• Liker 1
Skrevet

Det de over her skriver er uansett helt feil. Som enslig forsørger kan man ha full jobb og likevel få overgangsstønad, men inntektsgrensen er 570.000kr. Et vilkår for å få stønaden er imidlertid at du har minst 60 av den daglige omsorgen for barna, så det er derfor ikke aktuelt i ditt tilfelle hvis dere skal fordele 50/50. Les øvrige vilkår på nav sine sider. 

Anonymkode: 7a21d...217

Jeg har jo 100 % daglig omsorg nå, 50/50 kommer ikke til å være aktuelt på mange mange år.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor skulle man ha krav på det?

Anonymkode: d5def...e83

Det var bare et spørsmål, jeg spurte ikke om bakgrunnen for velferdssamfunnet vårt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...