Gå til innhold

Er politikerne i vesten egentlig styrt av Kina, India, Saudi Arabia og andre land i Asia?

Anbefalte innlegg

Gjest Jaconandersen
Skrevet (endret)

Jeg må si jeg undrer meg litt over hvem det egentlig er som styrer oss. For når en ser på det som blir gjort, er det meste negativt for den vestlige befolkning.

1. Innvandringen er til stor skade og vil på sikt føre til store spenninger og kanskje borgerkrig. Det har negativ effekt på folk sin levestandard.

2. Klimapolitikken er til stor skade for befolkningen og levestandard. Mens vi kutter, kutter ikke landene i Asia. Kina har lovet i Parisavtalen å øke med hundrevis av prosent.

3. Vi gir bort gigantiske summer. FN er et hellig organ som blir styrt av diktatorer i den tredje verden.

4. Kvinnesakspolitikken (at kvinner blir prioritert høyere enn menn/gutter og overføringen av ressurser) har ført til lavere fertilitet og dermed et svakere samfunn.

Det eneste jeg greier å se på som en sannsynlig konklusjon er at vestlige politikere blir styrt av etterretninger fra land som Kina, India, kanskje Saudi Arabia eller andre land.

Det må da være helt umulig å få til en verre politikk.

Endret av Jaconandersen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er jo dine synspunkter, flere uten noen forankring i realiteten. Bryr meg ikke om å kommentere alt. 

Men dette med fertilitet? Kanskje du mener antall barn? Alt tyder på at kvinner som er i kontroll over egne liv og hvor mange barn de de får. De får omlag to barn. Det viser statistikken fra land over hele verden. 

• Liker 2
Gjest Jaconandersen
Skrevet
stan skrev (2 timer siden):

Dette er jo dine synspunkter, flere uten noen forankring i realiteten. Bryr meg ikke om å kommentere alt. 

Men dette med fertilitet? Kanskje du mener antall barn? Alt tyder på at kvinner som er i kontroll over egne liv og hvor mange barn de de får. De får omlag to barn. Det viser statistikken fra land over hele verden. 

Hvor mange barn de får og hvor mange de vil ha er to forskjellige ting.

Skrevet
Jaconandersen skrev (15 timer siden):

Hvor mange barn de får og hvor mange de vil ha er to forskjellige ting.

Du skylder på kvinnefrigjøringen. Kan du forklare mekanismen? Hvordan fertiliteten går ned? 

Gjest Jaconandersen
Skrevet
stan skrev (10 minutter siden):

Du skylder på kvinnefrigjøringen. Kan du forklare mekanismen? Hvordan fertiliteten går ned? 

Det kan jeg. Den største effekten som reduserer fertilitet, er at kvinner jobber hardt mtp arbeidet sitt og ikke orker å få flere barn. Til mer krevende jobben er til verre er det. Når flere kvinner tar mye utdanning og færre jobber deltid, til mindre energi har de til barn.

En noe mindre effekt kommer av at flere menn faller utenfor i dagens samfunn. Til færre menn det er som er gode nok, til mindre energi er det til å oppdra barn.

Skrevet

Er nok mer USA vi er styrt av.

Skrevet
Jaconandersen skrev (4 timer siden):

Det kan jeg. Den største effekten som reduserer fertilitet, er at kvinner jobber hardt mtp arbeidet sitt og ikke orker å få flere barn. Til mer krevende jobben er til verre er det. Når flere kvinner tar mye utdanning og færre jobber deltid, til mindre energi har de til barn.

En noe mindre effekt kommer av at flere menn faller utenfor i dagens samfunn. Til færre menn det er som er gode nok, til mindre energi er det til å oppdra barn.

Tull, du bør sette deg inn i det du diskuterer.r Før jobbet kvinner mye mer og hardere enn nå (menn også for den del). Vi ser det fortsatt i fattige land. Med prevensjon og bedre helsevesenet går antall fødsler ned, men andelen av barn som vokser opp øker. Vi ser samme utviklingen i alle land som utvikler seg fra uland til iland. 

Ta bare Norge, vi jobber mye mindre nå enn noen gang. Vi har bedre råd og velferdsgoder knyttet til det å få barn. Kvinner ønsker rett og slett ikke å få flere barn. 

På verdensbasis føder kvinner færre enn tre barn, med unntak av Afrika. Det er jo en bra ting, utfordringene med den befolkningen vi allerede har er store. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...