Gå til innhold

Hjelp! Studere deltid ved siden av 100% jobb: erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Til høsten skal jeg starte deltid på studier ved siden av min 100% jobb. Skal ta 2 årsstudier, altså blir det 4 år med deltidsstudier. Er det noen som har gjort noe lignende her? Setter ekstremt pris på alle tips dere kan komme med! 

Og så er det mulig jeg kommer til å bli gravid i løpet av denne tiden. Hvordan fungerer det da? Hadde jo håpet på å fortsatt kunne studere deltid selv om jeg har perm fra jobben. Noen som har gjort dette? Hvordan gikk det?

Jeg har god erfaring med å studere. Har Master i realfag, men ønsker å omskolere meg litt og har aldri studert deltid ved siden av jobb før. 

Takker for alle svar!

-TS 

Anonymkode: 18ecc...ac1

Skrevet

Jeg studerer fulltid (og mer, tar litt over 60 studiepoeng per semester) ved siden av fulltidsjobb. Det går helt fint for min del, men det fordrer at man er strukturert og bruker tiden godt. Jeg har laget meg en studieplan og satt av konkret tid etter jobb og i helgene. :)

Dette med graviditet og studier har jeg ingen erfaring med dessverre, så det kan jeg ikke svare på. 

Skrevet
12 minutter siden, SPOCA said:

Jeg studerer fulltid (og mer, tar litt over 60 studiepoeng per semester) ved siden av fulltidsjobb. Det går helt fint for min del, men det fordrer at man er strukturert og bruker tiden godt. Jeg har laget meg en studieplan og satt av konkret tid etter jobb og i helgene. :)

Dette med graviditet og studier har jeg ingen erfaring med dessverre, så det kan jeg ikke svare på. 

Oi! Kudos til deg som får til det! Jeg har en ganske krevende jobb og er som regel borte kl 07-17 (inkl. pendling) så vet ikke om jeg får til all verden med jobb, men nå er det ikke så mye jobb som med din grad da. Hvor mange timer i uken (sånn ca.) vil du si at du bruker?

-TS

Skrevet

Snart ferdig med master på deltid ved siden av 100% jobb. Har måtte hatt permisjon eller ferieuker under samling da, men hatt svært lite permisjon fra jobb. For min del har det gått fint, men det hadde nok ikke gått så fint om jeg fikk barn oppi det hele.

Anonymkode: c5d3a...f12

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Oi! Kudos til deg som får til det! Jeg har en ganske krevende jobb og er som regel borte kl 07-17 (inkl. pendling) så vet ikke om jeg får til all verden med jobb, men nå er det ikke så mye jobb som med din grad da. Hvor mange timer i uken (sånn ca.) vil du si at du bruker?

-TS

Ja, jeg jobber fra 8-16 (med hjemmekontor), uten hjemmekontor er arbeidstiden fra 7-17 (inkl. pendling/gjøre seg i stand osv). Så det blir relativt likt som for meg.

Jeg studerer kun etter jobb, dvs etter kl 16. Som regel setter jeg av et par timer hver kveld, samt at jeg jobber ganske mye i helgene. Det er da jeg gjør mest. Jeg tar kun studier uten samling, og foruten studiet jeg tok i høst hvor det var noen obligatoriske samlinger via Zoom fra 16-18, så har jeg kun studert slik at jeg kan gjøre det når jeg selv vil.

Jeg jobber nok rundt 20-30 timer per uke med studiene. Jeg tar 4 (egentlig 5) ulike studier, og de krever veldig forskjellig av meg. Det er stor forskjell på det ene emnet innen IT og de to historieemnene jeg tar. :) 

Stort sett er eksamen på nett, men jeg har tatt meg feriedager de dagene det har vært 4-timerseksamen. Utover det har ikke jobben egentlig vært involvert/innblandet i studiene sånn sett.

Skrevet

Jeg er borte 7-17 og jobber 100% og har småbarn. Skal studere i tre år til enda. Har igjen 120stp

Fungerer fint. Samboer legger barna mens jeg har undervisning/lekser. 

Anonymkode: de998...66e

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hei

Til høsten skal jeg starte deltid på studier ved siden av min 100% jobb. Skal ta 2 årsstudier, altså blir det 4 år med deltidsstudier. Er det noen som har gjort noe lignende her? Setter ekstremt pris på alle tips dere kan komme med! 

Og så er det mulig jeg kommer til å bli gravid i løpet av denne tiden. Hvordan fungerer det da? Hadde jo håpet på å fortsatt kunne studere deltid selv om jeg har perm fra jobben. Noen som har gjort dette? Hvordan gikk det?

Jeg har god erfaring med å studere. Har Master i realfag, men ønsker å omskolere meg litt og har aldri studert deltid ved siden av jobb før. 

Takker for alle svar!

-TS 

Tar en master nå, går helt fint det. Du må jo belage deg på kvelds/helgejobbing- men sånn er det jo å være student og jobbe. Har du ikke små barn, så går det iallfall greit. 

Anonymkode: f8f1e...2c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...