Gå til innhold

Det å være pen når man blir eldre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid vært pen og vakker, og det har naturligvis ført til at jeg fikk mye bekreftelse på meg selv fra menn. Det har hatt mye å si for min identitet som person. Jeg har alltid vært hun som har vært pen, som fikk mange blikk, og som kunne få den mannen jeg ville. 

Nå er jeg over 50, og holder meg fortsatt godt i forhold til mange på min alder, men jeg opplever nå at istedet for at jeg får mange blikk, så er det mine døtre som får det. Jeg kan ikke huske sist jeg fikk et godt blikk fra en mann. Og da jeg var på Kreta med mine døtre, var det de som fikk oppmerksomhet, og ikke jeg. Det var litt rart å oppleve.

Så tenker jeg at sånn er livet. Min tid som vakker og pen er litt ute nå, og det er døtrene som får oppmerksomheten når de nå er voksne. Det er de som skal ha oppmerksomhet fra menn, og jeg er egentlig ferdig med det, når jeg tenker meg om. Det er ikke noe savn å ikke få blikk fra menn, det er egentlig en frihet. 

Hva tenker andre om det?

Anonymkode: 9211f...343

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Enig med deg. 

Får fortsatt en del kommentarer og tilrop, men det går på kroppen min. Og gjerne før de ser at jeg er ei godt voksen.

Men deilig å slippe slibrigheter og ekle menn, jeg har sikkert en annen attitude selv også, det er jeg selvkritisk nok til å innrømme. Bød nok mer på meg selv mer da jeg var yngre ;) 

Skrevet

Det er sikkert mange som fortsatt synes du er vakker 😊 

Fint å ta vare på seg selv og spise sunt selv om man er litt eldre. 

Er man slank kan man se virkelig flott ut selv etter 50 ++++😊👍 

Sjekk ut en som heter Melissa55 på YouTube. Hun er blitt 65 nå, og er fortsatt strålende vakker 🙌

Anonymkode: e5ba3...d65

• Liker 6
Skrevet

Det er fortsatt noe i det å bli begjært, men jeg er mest opptatt av det fra mannen min, ikke like mye fra "mannen i gata".

Anonymkode: c23a5...6ea

• Liker 6
Skrevet

Det er sånn livet er som du sier. Og naturen / biologien. Hele poenget med seksuell tiltrekning fra naturens side er jo å lage barn, da er det ikke så rart man først og fremst blir sett på som sexy i fruktbar alder.

Når man blir middelaldrende kan man ikke knytte identiteten sin mot utseendet. Men man er så mye annet for de rundt seg. Mor, bestemor, venn, kollega. Du har typisk en karriere det står respekt av. Hobbyer.

Det er så utrolig patetisk med godt voksne som nekter å innse at utseendet ikke er som det var. Tipper de dukker opp i denne tråden for å mase om alle mennene som sjekker dem opp, og om at de blir spurt om leg på polet

Anonymkode: 71a85...a32

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er fortsatt noe i det å bli begjært, men jeg er mest opptatt av det fra mannen min, ikke like mye fra "mannen i gata".

Anonymkode: c23a5...6ea

Det er det samme jeg ser også, jeg blir begjært av min mann gjennom 20 år, og det holder i massevis.

• Liker 4
Skrevet

Jeg har og såvidt bikket 50 og har alltid vært pen, men får fortsatt blikk og oppmerksomhet fra menn, men stort sett fra menn fra ca 40 og opp nå. Det har aldri hatt noen betydning for min del, jeg har lagt merke til det, men selvfølelsen kommer innenfra. De kan bare fortsette se så lenge de føler for det, eller de kan la være, jeg bryr meg ikke.

Anonymkode: 56001...49e

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er så utrolig patetisk med godt voksne som nekter å innse at utseendet ikke er som det var. Tipper de dukker opp i denne tråden for å mase om alle mennene som sjekker dem opp, og om at de blir spurt om leg på polet

Hehe....Blir ikke spurt om leg på polet, nei.

Men jeg lurer litt på når denne fasen med at mange menn vil sjekke opp skal gå over. Alle sier jo at den kommer så fort og så er det ingenting igjen liksom. Det har jeg ikke merket noe til, bortsett fra at tenåringer ofte ikke er interessert (og dem ser jeg på som barn). 

Anonymkode: 48aec...594

• Liker 3
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, men jeg registrerer jo også at jeg får oppmerksomhet nå også, bare at de er færre og eldre. Så det er vel en del av livet. Man er mer enn utseendet sitt, så jeg synes ikke du skal la det plage deg.

Anonymkode: 5e253...8bf

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hei!

Jeg vet ikke hvorfor, men jeg synes denne trådstarten var veldig interessant. Kanskje også fordi du blottlegger observasjoner du har gjort og følelser du har, som man ikke snakker så ofte om?

Man skal lissom late som at dette ikke er noe man bryr seg noe særlig om, og at man er "sterk og uavhengig" etc., og iallfall ikke trenger bekreftelse fra andre, og særlig ikke om det gjelder utseendet/tiltrekningskraft. Men dette er viktig for meg og, og jeg er en mann på snart førti. Merker ikke noe foreløpig til mindre oppmerksomhet fra kvinner, men jeg må jo jobbe hardere i den forstand at nå, i motsetning til da jeg var tjue, så legger jeg på meg veldig fort om jeg ikke passer på hva jeg spiser/drikker, og sørger for å trene nok.

Du skriver at du er over femti og at din tid som pen og vakker er litt over nå, men dette er jo ikke riktig. Det sies ofte at menn "eldes bedre" enn kvinner, eller at de beholder sin tiltrekningskraft på det motsatte kjønn i større grad ettersom alderen legger seg på. Hvis det er riktig så er det kanskje fordi kvinnen, ut fra et formeringssynspunkt, er mest aktuell som partner i yngre år. Hvis dette stemmer, så betyr det også at du som pen og vakker femtiåring skiller deg enda mer ut fra dine jevnaldrende enn du gjorde før. Ja, yngre kvinner vil ofte få mer oppmerksomhet fra menn, men du vil alltid være den peneste over førti/femti hvor enn du går. Det er en helt spesiell vakkerhet som vakre kvinner har når de ikke lenger er helt unge. Hvis jeg var deg ville jeg lagt vekk tankene om at tiden som er vakker er forbi, og heller tenkt at nå er du en vakker kvinne som er litt eldre enn før. Og jeg ville fortsatt å ta vare på meg selv, spise riktig, trene, sove nok, kle seg pent og elegant, osv. -- for helsegevinstene og velværet, men også for å se best mulig ut. Det er ingenting feil med det. 

Endret av kjellpellpotetskre
  • Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg skjønner hva du mener, men jeg registrerer jo også at jeg får oppmerksomhet nå også, bare at de er færre og eldre. Så det er vel en del av livet. Man er mer enn utseendet sitt, så jeg synes ikke du skal la det plage deg.

Anonymkode: 5e253...8bf

Det plager meg ikke, jeg slapper heller av fra hele greia. Man er mye mer enn utseendet, og det er det jeg er opptatt av nå. 

Skrevet

Jeg nærmer meg 50 selv, og merker også dalende oppmerksomhet fra menn. Tror jeg kunne sett bedre ut om ikke jeg var forbannet med arvelige tunge øyelokk og poser under øynene. 😬 Ikke har jeg råd til å fikse dette heller. Her om dagen var det en ung ekspeditør i en butikk som himlet med øynene da jeg fiklet litt med bæreposer etter betaling. Tror IKKE han hadde gjort det om jeg var ei ung jente. Akkurat da følte jeg meg gammal hehe

Anonymkode: 08956...449

Skrevet

Veldig ærlig og fin tråd. Satte pris på å lese den.

Husker da jeg var 20, så sa moren til min daværende kjæreste (som da var 43). Bare nyt tiden du kan sminke øynene dine sånn, plutselig er de rynkete og slitne også er det ikke pent lengre.

Nå er jeg snart 40 og har begynt å legge merke til det, at jeg ikke kan bruke alle øyeskygger da det «legger» seg litt i rynkene. Poenget er vel at det føltes som i går at hun sa det til meg, og vips så har jeg levd 20 år til. Det var noe jeg husker jeg tenkte: jaja DET er lenge til det! Føles som 5 år siden!

Skremmende å tenke på at vips så er nye 20 år gått og jeg nærmer meg 60. De siste tjue deretter er det jo ikke alle som får oppleve en gang!

Anonymkode: ca957...bc7

• Liker 3
Skrevet
kjellpellpotetskre skrev (13 minutter siden):

(...) Hvis dette stemmer, så betyr det også at du som pen og vakker femtiåring skiller deg enda mer ut fra dine jevnaldrende enn du gjorde før. Ja, yngre kvinner vil ofte få mer oppmerksomhet fra menn, men du vil alltid være den peneste over førti/femti hvor enn du går. Det er en helt spesiell vakkerhet som vakre kvinner har når de ikke lenger er helt unge.(...)

Mye bra i innlegget jeg siterer, men dette som jeg klippet ut synes jeg samsvarer veldig bra med observasjonene jeg og har gjort. 

Anonymkode: 5ac2b...641

• Liker 2
Skrevet

Hva jeg tenker om det? Så utrolig heldig du har vært med den siden av livet!

Og hvis det har skaffet deg livskamerat og barn, sammen med selvsagt innsiden av deg, så har du vært heldig. 

Virker jo som om du tar dette fint. For dem som er veldig lei seg/desperate når utseendet ikke er som det var, kan det jo være en trøst å tenke på alt man har fått gjennom livet pga utseendet, at man fortsatt gjerne er vakker på sitt alderstrinn, og at livet for mange aldri inneholder den vakre fasen.

Anonymkode: b2c32...a81

• Liker 2
Skrevet
kjellpellpotetskre skrev (30 minutter siden):

Det er en helt spesiell vakkerhet som vakre kvinner har når de ikke lenger er helt unge. 

🥰🥰🥰

Anonymkode: e5ba3...d65

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har alltid vært pen og vakker, og det har naturligvis ført til at jeg fikk mye bekreftelse på meg selv fra menn. Det har hatt mye å si for min identitet som person. Jeg har alltid vært hun som har vært pen, som fikk mange blikk, og som kunne få den mannen jeg ville. 

Nå er jeg over 50, og holder meg fortsatt godt i forhold til mange på min alder, men jeg opplever nå at istedet for at jeg får mange blikk, så er det mine døtre som får det. Jeg kan ikke huske sist jeg fikk et godt blikk fra en mann. Og da jeg var på Kreta med mine døtre, var det de som fikk oppmerksomhet, og ikke jeg. Det var litt rart å oppleve.

Så tenker jeg at sånn er livet. Min tid som vakker og pen er litt ute nå, og det er døtrene som får oppmerksomheten når de nå er voksne. Det er de som skal ha oppmerksomhet fra menn, og jeg er egentlig ferdig med det, når jeg tenker meg om. Det er ikke noe savn å ikke få blikk fra menn, det er egentlig en frihet. 

Hva tenker andre om det?

I tenårene mine så sleit jeg med å alltid se så barnslig ut. Dette har også hengt ved meg etter hvert som jeg ble voksen. 30 nå og får høre av ukjente at jeg er en ung mor. Jeg får mye oppmerksomhet fra menn i alle aldre, men det kleineste er fra de på rundt 20. Så jeg spør når jeg blir sjekket opp, hvor gammel er du da, ja han var 19 ja 🙈 Ja du 19 åring, jeg er 30 år gammel og har to små barn jeg. Da blir de faktisk litt flaue..

Men jeg kjenner at jeg gruer meg til den dagen der jeg ser ut som alderen min. Jeg gruer meg til å få rynker, stygg hud, tynnere hår, poser under øynene, etc. Hittil er alt naturlig, men jeg tror det er normalt å ikke ønske å eldes. 

Gled deg over det dine døtre får oppleve av oppmerksomhet, jeg har bare sønner så det blir vel ikke det samme her. Dumt å være den moren som er sjalu på døtrene sine. 

Anonymkode: 5fb65...fdb

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er sånn livet er som du sier. Og naturen / biologien. Hele poenget med seksuell tiltrekning fra naturens side er jo å lage barn, da er det ikke så rart man først og fremst blir sett på som sexy i fruktbar alder.

Når man blir middelaldrende kan man ikke knytte identiteten sin mot utseendet. Men man er så mye annet for de rundt seg. Mor, bestemor, venn, kollega. Du har typisk en karriere det står respekt av. Hobbyer.

Det er visst veldig mange fra KG som blir spurt om leg på polet etc, selv om de er over 40. Selv er jeg 39 og er minst 10 år eller mer siden det skjedde. Men så er vel mange KG-ere slik at de ser ekstremt unge ut for alderen. 😂

Anonymkode: 90eb0...703

• Liker 5
Skrevet

Jeg er i midten av førtiårene og husker jeg sto foran speilet for et par år siden etter å ha blitt ferdig med kreft og cellegiftbehandling og tenkte «Jaja, da var det vel slutt på å være pen». Avmagret og gusten som jeg var!

Men det var ikke det altså. Fargen i kinnene kom tilbake i, kiloene kom tilbake, og når jeg nå ser meg i speilet ser jeg en ny styrke i øynene mine. Og det er vakkert, om jeg skal si det selv :)  Jeg får fortsatt blikk fra menn, og det er egentlig helt greit at ikke sikkelet renner av dem når jeg kommer i nærheten :ler:

Anonymkode: 2cc40...721

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

I tenårene mine så sleit jeg med å alltid se så barnslig ut. Dette har også hengt ved meg etter hvert som jeg ble voksen. 30 nå og får høre av ukjente at jeg er en ung mor. Jeg får mye oppmerksomhet fra menn i alle aldre, men det kleineste er fra de på rundt 20. Så jeg spør når jeg blir sjekket opp, hvor gammel er du da, ja han var 19 ja 🙈 Ja du 19 åring, jeg er 30 år gammel og har to små barn jeg. Da blir de faktisk litt flaue..

Men jeg kjenner at jeg gruer meg til den dagen der jeg ser ut som alderen min. Jeg gruer meg til å få rynker, stygg hud, tynnere hår, poser under øynene, etc. Hittil er alt naturlig, men jeg tror det er normalt å ikke ønske å eldes. 

Gled deg over det dine døtre får oppleve av oppmerksomhet, jeg har bare sønner så det blir vel ikke det samme her. Dumt å være den moren som er sjalu på døtrene sine. 

Anonymkode: 5fb65...fdb

Ufint av deg å si at hun er en mor som er sjalu på døtrene sine. Oppfatter henne overhodet ikke slik, virker som hun er glad på døtrenes vegne og at det nå er deres tur.

Anonymkode: 90eb0...703

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...