Gå til innhold

Hvor lang tid beregne på å vaske ut av hybelleilighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ca. 30 kvm.. Har tømt stedet for møbler, men det er fremdeles hvitevarer der. Snakk om et sted jeg har leid i tre år. 

Hvor lang tid tror dere det tar? Det er jo ikke store plassen. Men det tar kanskje lenger tid enn man tror? 

Anonymkode: 34167...43c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

5 timer +? Om du skal vaske vinduer tar det gjerne lang tid i seg selv. Så skal vel kjøleskap vaskes, fryser avises kanskje, stekeovn vaskes.. 

Anonymkode: 4d555...4af

Skrevet

En arbeidsdag. Jeg betalte en vaskedame og hun brukte ca 7 timer, man må vaske veldig grundig, vegger, tak osv

• Liker 1
Skrevet
Spicymami skrev (1 minutt siden):

En arbeidsdag. Jeg betalte en vaskedame og hun brukte ca 7 timer, man må vaske veldig grundig, vegger, tak osv

Er ikke alltid populært eller ønskelig med vasking av vegger da dette kan gi stygge flekker ig skjolder. Støvtørking er å foretrekke, med mindre det er masse skitt eller søl på veggen. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er ikke alltid populært eller ønskelig med vasking av vegger da dette kan gi stygge flekker ig skjolder. Støvtørking er å foretrekke, med mindre det er masse skitt eller søl på veggen. 

Ja er tørrmopping på vegger

• Liker 1
Skrevet

Ville satt av helg, det vil si to dager. Én dag om dere er to. 

Anonymkode: 82d80...601

• Liker 2
Skrevet

Det er noen flekker på veggen ved komfyren. 

Må også vaske inni stekeovn. Har to vinduer jeg må vaske. Er et lite kjøleskap og bare et bittelite fryserom i kjøleskapet. 

Jeg vasket overfladisk da jeg flyttet ut,moppet over gulvet, tørket over alle flater, skrubbet dusjen og vasket badet, men har ikke tatt den grundige vasken enda. 

Skrevet

Sånt tar alltid lengre tid enn man tror. Det kommer også litt an på hvor enkelt det er å komme til her og der, og hvor flink du har vært til å vaske jevnlig når du har bodd der. Men bruk i hvert fall en arbeidsdag, gjerne to.

Det er ofte bad og kjøkken som tar lengst tid. Lurt å ikke ta de til slutt, det er gjerne der man må spraye vaskemiddel på og la det virke en stund.

Skrevet

Jeg må være ute 1. Mars. Er det da ok å levere fra seg nøklene 28.? Eller er det veldig sent? Har ikke hatt tid til å vaske før. 

Vet jo at en del flytter på en da, for å slippe å betale dobbel leie, hvordan klarer de det? 

Skrevet

Jeg vil si 0,5-2 dager avhengig av hvor renslig/nøye du er til vanlig. Om man tørker lister og skrubber bad fra gulv til tak hver uke så tar det nok ikke så lang tid. Jeg er nok middels renslig og ville brukt en dag tror jeg. 

Anonymkode: d9c05...91b

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg må være ute 1. Mars. Er det da ok å levere fra seg nøklene 28.? Eller er det veldig sent? Har ikke hatt tid til å vaske før. 

Vet jo at en del flytter på en da, for å slippe å betale dobbel leie, hvordan klarer de det? 

Hold på nøklene til 1 mars, selv om du har vasket ferdig. Hvis utleier er den typen som ikke følger loven..

Anonymkode: 5b1f3...ac9

Skrevet

Så hvis jeg beregner ca. 10 timer bør det vel holde? 

Skjønner egentlig ikke helt hva som skal ta så lang tid? Har ikke kjøkkenvifte og kun 2 vindu som skal vaskes. Kjøleskap og stekeovn. Å tørke av lister går jo fort. 

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Hold på nøklene til 1 mars, selv om du har vasket ferdig. Hvis utleier er den typen som ikke følger loven..

Hva er det en skal passe seg for her? Jeg ville trodd det er bedre å ha gjennomgang av leiligheten på ett tidspunkt det fremdeles var tid til  å rette vask eller lignende?

Anonymkode: ef47a...8f7

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er det en skal passe seg for her? Jeg ville trodd det er bedre å ha gjennomgang av leiligheten på ett tidspunkt det fremdeles var tid til  å rette vask eller lignende?

Anonymkode: ef47a...8f7

Det kan man ha, men man er ikke nødt til å levere nøklene før siste dato.

leveres nøklene og utleier har en leieboer ventende kan utleier få inn dobbel husleie selv bare på noen dager.

Skrevet

Jeg brukte ca. 3.5 time. Jeg fikk vasken godkjent. Skjønner nesten ikke hvordan det går an å bruke så veldig mye lenger tid på så lite areal? Jeg var nøye. Det var riktig nok ganske rent fra før av, men likevel...

Skrevet

Husk å rengjøre sluk og vannlås! Og vinduspuss er ikke gjort i en fei. Anbefaler at du setter av en hel dag. 

Anonymkode: f4a54...142

• Liker 1
Skrevet

Utvask er en drittjobb. Bruk et firma. Det er vel anvendte penger.. 

Anonymkode: e435b...2aa

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.2.2021 den 11.39):

Ca. 30 kvm.. Har tømt stedet for møbler, men det er fremdeles hvitevarer der. Snakk om et sted jeg har leid i tre år. 

Hvor lang tid tror dere det tar? Det er jo ikke store plassen. Men det tar kanskje lenger tid enn man tror? 

Hvitevarer tar tid. Spesielt komfyren. Regn med 2-3 dager.  

Anonymkode: 27348...cfb

AnonymBruker
Skrevet

Vi var fire, tre-roms uten hvitevarer. Brukte 7-8 timer. Jeg var bare med å hjalp til. 

Anonymkode: 7f834...33b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...