AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #1 Skrevet 26. februar 2021 Er i en jobb nå der jeg er sykemeldt pga ekstremt ødeleggende sjef. Planen er at jeg planla hele tiden å skaffe meg en sommerjobb evt en jobb ved siden av den jobben jeg har FØR jeg ble sykemeldt, men vært uheldig pga korona som alle andre. Har jeg lov til å ta til meg en sommerjobb hvis jeg får det? Jeg må koble ut den ene jobben akkurat nå. Men vil jo fortsatt jobbe noe, og det kan jeg ikke gjøre ved min opprinnelige jobb. Og det er ikke aktuelt at jeg sier opp nå! Håper på saklige svar og forståelse Anonymkode: 8fbd9...4e4
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #2 Skrevet 26. februar 2021 Du kan fint være sykmeldt fra èn jobb og jobbe på den andre Anonymkode: 6153d...eb4 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #3 Skrevet 26. februar 2021 Vær forberedt på at det å være sykmeldt ikke er ensbetydende med at du får sykepenger. Her har du jo arbeidsevne, det er forholdet til sjefen din som er problemet. Det gir ikke rett til sykepenger. NAV kan fange det opp, alternativt kan arbeidsgiver også bestride sykmeldingen. Høres lurt ut å søke andre jobber. Anonymkode: 3ebc0...ad9 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #4 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du kan fint være sykmeldt fra èn jobb og jobbe på den andre Anonymkode: 6153d...eb4 Nei Anonymkode: 03f7e...bc5
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #5 Skrevet 26. februar 2021 Så det er ikke mulig? Anonymkode: 8fbd9...4e4
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #6 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vær forberedt på at det å være sykmeldt ikke er ensbetydende med at du får sykepenger. Her har du jo arbeidsevne, det er forholdet til sjefen din som er problemet. Det gir ikke rett til sykepenger. NAV kan fange det opp, alternativt kan arbeidsgiver også bestride sykmeldingen. Høres lurt ut å søke andre jobber. Anonymkode: 3ebc0...ad9 Dette stemmer jo ikke. Man kan være sykmeldt pga arbeidsmiljø. Man kan da ta seg annen jobb. Hvordan sykepengene da regnes ut vet jeg ikke - om du får sykepenger for hele den prosenten du skulle jobbet der du er sykmeldt fra, eller om du får for evt forskjell mellom stillingsprosent i ny jobb og eksisterende. Anonymkode: 18a68...6c9
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #7 Skrevet 26. februar 2021 Nå må du huske at du er sykemeldt fra arbeidsoppgaver og ikke arbeidstid. Fullt mulig for sjefen din å tilrettelegge for at du skal kunne møte på jobb, selv med sykemelding. Sjelden de sykemeldte på min jobb ikke møter opp ved en sykemelding (fysisk tungt yrke). syntes du heller burde ordne opp med sjefen enn å gå sykemeldt pga en konflikt. Anonymkode: 3a23e...191 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå