Gå til innhold

Gal av permisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min har prøvd i mange år bli gravide.

Da korona brøt ut bestemte vi oss for å slutte prøve til den var blåst over, men selvfølgelig ble jeg gravid for 4 mnd siden.
Historien kort: Jeg følte meg mye dårlig tidlig, følte meg bedre: Men så ble jeg permittert fra jobben pga corona og har nå vært hjemme i 3 mnd.

Jeg holder på å gå på veggen!
I starten var det deiligt med litt fri, men vi flyttet ett nytt sted og jeg kjenner ingen her så jeg sitter bare hjemme og gjør husarbeid/ser på TV/går tur.
Jobben min er forventet å starte opp igjen om 1mnd eller 2 (Om vi er heldige), og får ingen napp på jobb-søknader.

Flere som er i en lignende situasjon?
Hva gjør dere for å ikke bli sinnsyke?
FØler meg misslykka: Alt lå til rette for ett godt liv, og nå står jeg i fare for  å føde ett barn inn i ett liv hvor mor står uten jobb og må utdanne seg på nytt for å komme seg på markedet igjen. 
Kan ikke jobbe med det jeg er utdannet som, og min nåværende jobb var en reddende engel da jeg fant den. Den var i teorien trygg.

Jeg prøver meditere litt, holde meg nogenlunde aktiv, spiller litt gitar/synger; Men jeg føler på en helt SINNSYK rastløshet. Som om jeg er i bur.
Er ikke deprimert, men alt føles meningsløst ut: Det finnes liksom ikke en eneste gren av livet som ikke står på ufrivillig vent.
Har aldrig vært redd for å jobbe meg frem mot ett mål, men dette er toppen av passivitet. Får ikke gjort noe med situasjonen

Og for å være litt hurpe og blåse ut ekstra: Jeg blir så provosert av kjente som snakker om hvor trist det er å ha så mye penger de ikke får brukt på ferie 🥶

Anonymkode: b3519...054

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Holdt meg gående med å drive småpussing hjemme. Kjempe gammelt hus, så er alltids noe småpuss her og der. 

Anonymkode: 54413...c3d

Skrevet

folk flest ser ut til å sitte i for eksempel telle-trådene her på Kvinneguiden... 

:danser: 

Anonymkode: 0655d...0a0

Skrevet

Jeg har jobb, men får ikke trene og jobber hjemmefra, så jeg kjenner litt på rastløsheten. Jeg jobber frivillig for dyrebeskyttelsen og fant en dame som trenger hundelufting. I tillegg driver jeg med origami og liker å plante nytteplanter (salat/tomat /urter) nå når våren kommer. Kanskje er du ikke så glad i dyr? Kanskje du kan bli frivillig hos røde kors? Du trenger nok å komme ut av huset litt, selv om det er litt vanskelig nå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...