Nafiaa Skrevet 26. februar 2021 #1 Del Skrevet 26. februar 2021 Vennen til barnet mitt fikk påvist corona forrige uke ved et utbrudd i klassen. Mange ble smittet, også mitt barn. Vi har kjørt isolasjon og tatt dette på fullt alvor, men jeg er skuffet over at ikke alle andre gjør det samme. Barna har to dager igjen av isolasjontiden sin, vennen til barnet mitt fikk positiv test samme dag som mitt. Igår ringte denne vennen til mitt barn og spurte om barnet mitt ville være med til byen og MC Donalds. De er 13 år, så det hender de får lov å gå i spise der. Barnet mitt sa såklart nei, og lurte på hvorfor denne vennene skulle dit siden de har isolasjon. Da sa denne vennen at h*n fikk lov av moren sin å dra siden h*n følte seg helt frisk. Vennen ringte barnet mitt igjen når h*n og noen andre venner var på MC Donalds, så de dro faktisk. Jeg synes det er hårreisende at folk ikke respekterer isolasjonstiden og tenker at vi aldri blir kvitt Covid19 når flere gjør som dette. Det kan såklart hende denne vennen ikke smitter lengre og at det går bra, men man burde ikke ta sjansen. Og man skal jo være i isolasjon de dagene man har fått beskjed om det. Siden dette er en nær venn av mitt barn, så valgte jeg å ikke gjøre noe med saken annet enn å prøve å forklare denne vennen at det ikke er greit før dette barnet likevel dro. Hva tenker dere her inne om dette? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg appelsinjuice Skrevet 26. februar 2021 Populært innlegg #2 Del Skrevet 26. februar 2021 Da ringer du faktisk politiet og forteller hvor karantenebryterne er. 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ro Skrevet 26. februar 2021 #3 Del Skrevet 26. februar 2021 Dette er så alvorlig at du ringer politiet. Vi er alle koronasint og koronaleie. At folk som skal være i isolasjon gjør slikt ødelegger så vanvittig mye for så vanvittig mange. Alle som var på samme plass er nå potensielt smittet uten å vite det. Nå var det en sak om noen som var på vinterferie som har greid å oppsøke så mange plasser at flere hundre stykker kan være smitte. Jeg er forbanna. Kan man ikke ta det litt med ro da. Er man syk blir man hjemme. Er man på reise så tar man hensyn. 🤬 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 26. februar 2021 #4 Del Skrevet 26. februar 2021 Snakk med foreldrene hans, det er de som har ansvaret her, ikke gutten siden han er et barn. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ro Skrevet 26. februar 2021 #5 Del Skrevet 26. februar 2021 Tough cookie skrev (1 minutt siden): Snakk med foreldrene hans, det er de som har ansvaret her, ikke gutten siden han er et barn. Hva hjelper det? Kommunelegen må få vurdere risiko og kanskje sette i verk tiltak. Foreldrene har ansvar, men har ikke tatt det. Det hjelper da ikke å snakke med folk som mener dette er greit. Gjort er gjort. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 26. februar 2021 #6 Del Skrevet 26. februar 2021 Dette anmelder du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hellokitty Skrevet 26. februar 2021 #7 Del Skrevet 26. februar 2021 Merker jeg blir mektig provosert av slike mennesker som ikke tar dette på alvor. Her har det vært stengt i flere uker for å få smitten ned også gjør noen slik. Ungen kan godt føle seg frisk, men kan fortsatt smitte. Hva er det foreldre lærer denne ungen? Slike ødelegger for alle andre. Det er vel faktisk ulovlig å bryte isolasjonen. Og man kan faktisk også være smittet uten symptomer kan man ikke? Eller ha symptomer, men ikke være syk. Håper du melder i fra til noen, TS og at de blir tatt. For dette er IKKE greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nafiaa Skrevet 26. februar 2021 Forfatter #8 Del Skrevet 26. februar 2021 Tough cookie skrev (1 minutt siden): Snakk med foreldrene hans, det er de som har ansvaret her, ikke gutten siden han er et barn. Veldig enig i at det er foreldrene som har ansvaret. Problemet er at foreldrene er vanskelige å kommunisere med pga språket. Jeg valgte derfor å prøve å prate fornuft til dette barnet over telefon før h*n likevel valgte å dra. Mitt barn ble irritert på vennen sin og ble litt opprørt, og prøvde selv også å forklare at det ikke er lov. Jeg var litt inne på tanken om å melde, men synes helt ærlig det er veldig vanskelig når barna er såpass nære venner. Jeg føler meg dratt mellom to veier her rett og slett. Burde jeg heller ringt til McDonald's og forklart situasjonen til dem? Jeg nevner ingen navn, men kan forklare situasjonen til dem. Er det noe poeng? Ts 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2ro Skrevet 26. februar 2021 #9 Del Skrevet 26. februar 2021 Nafiaa skrev (2 minutter siden): Veldig enig i at det er foreldrene som har ansvaret. Problemet er at foreldrene er vanskelige å kommunisere med pga språket. Jeg valgte derfor å prøve å prate fornuft til dette barnet over telefon før h*n likevel valgte å dra. Mitt barn ble irritert på vennen sin og ble litt opprørt, og prøvde selv også å forklare at det ikke er lov. Jeg var litt inne på tanken om å melde, men synes helt ærlig det er veldig vanskelig når barna er såpass nære venner. Jeg føler meg dratt mellom to veier her rett og slett. Burde jeg heller ringt til McDonald's og forklart situasjonen til dem? Jeg nevner ingen navn, men kan forklare situasjonen til dem. Er det noe poeng? Ts Jeg tror kommunelegen er riktige instans. De må gjøre en risikovurdering. Kanskje gå ut med tid og sted osv (det er i allefall slik andre plasser). 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Namine Skrevet 26. februar 2021 #10 Del Skrevet 26. februar 2021 Personlig hadde jeg nok ringt til den aktuelle McDonalds restauranten, slik at de fikk greie på at de muligens er utsatt for smitte. De kan potensielt smitte mange, om en av de har blitt smittet! 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nafiaa Skrevet 26. februar 2021 Forfatter #11 Del Skrevet 26. februar 2021 Namine skrev (6 minutter siden): Personlig hadde jeg nok ringt til den aktuelle McDonalds restauranten, slik at de fikk greie på at de muligens er utsatt for smitte. De kan potensielt smitte mange, om en av de har blitt smittet! Da gjør jeg det. Ringer dem med en gang. Ts 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L'amie Skrevet 26. februar 2021 #12 Del Skrevet 26. februar 2021 Hvordan reagerte de du snakket med hos McDonald's? Jeg er spent på hva prosedyren er. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 26. februar 2021 #13 Del Skrevet 26. februar 2021 (endret) Jeg synes det er hårreisende at foreldrene lot sin smittede sønn gå på McDonalds når han egentlig skal være i isolasjon. Helt utrolig at de ikke gidder å ta ansvar. Enda nok et eksempel på at enkelte ikke gidder å bry seg om andre. Vennene og han kan potensielt ha smittet mange på McDonalds. Vår sønn var nærkontakt til en på skolen hans som fikk påvist korona. Han var i karantene i 10 dager. Han holdt seg hjemme den tiden. Det sier seg selv. Jeg er spent på om du ringte til McDonalds. Hva sa de og ha skjedde? Endret 26. februar 2021 av Kittykat 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nafiaa Skrevet 26. februar 2021 Forfatter #14 Del Skrevet 26. februar 2021 Jeg ringte til Mc Donalds, og må si at jeg ikke ble helt klok på samtalen. Det virket som en relativt ung mann/gutt som jeg snakket med, og han sa egentlig bare " Ok, takk for beskjed. Jeg skal ta det videre". Så jeg vet ikke hva som skjer videre jeg. Håper han tok meg seriøst ihvertfall 🤷♀️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tamsi Skrevet 26. februar 2021 #15 Del Skrevet 26. februar 2021 Tips politiet. Dette går ikke an. Folk får titusenvis i bot av dette, at de tør å ta sjansen på dette. Var de som ble med klar over situasjonen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sermina Skrevet 26. februar 2021 #16 Del Skrevet 26. februar 2021 Jeg ville meldt fra til kommuneoverlegen. Dette er muligens noe som må følges opp med smittesporing videre. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 27. februar 2021 #17 Del Skrevet 27. februar 2021 Hvilken Mc Donalds var dette da? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hollie321 Skrevet 27. februar 2021 #18 Del Skrevet 27. februar 2021 Har du meldt dette til smitteverns legen? Eller politiet? At du vet dette å ikke melder i fra syns jeg er ganske hårreisende, du kan vel melde fra anonymt? ville heller oftet ett vennskap enn livet til en uskyldig mc donalds gjest. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 28. februar 2021 #19 Del Skrevet 28. februar 2021 Ryddet for forherligelse av lovbrudd og svar til det. _popcorn_, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg