AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #1 Skrevet 26. februar 2021 Hei! Jeg trenger sårt noe jobb/praksis innen psykisk helsevern eller lignende. Helst betalt, men nå er jeg så desp at jeg gjør gjerne noe gratis også. NAV har vært et evig mareritt å forholde seg til, så jeg vil holde dem unna denne prosessen. Men det er sikkert noen smarte hjerne her inne som har tips. Hvordan skal jeg gå frem for å få noen vakter et eller annet sted? Jeg trenger noe relevant for å komme meg inn på det ordentlige arbeidsmarkedet, få referanser og jeg trenger det NÅ (ikke til sommeren), før jeg omkommer av depresjon, isolasjon og fattigdom. Tips??? Anonymkode: d2eb1...fe9
Cleo88 Skrevet 26. februar 2021 #2 Skrevet 26. februar 2021 (endret) . Endret 10. mai 2021 av Cleo88 7
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #3 Skrevet 26. februar 2021 Cleo88 skrev (3 minutter siden): Hvorfor må det være innen psykisk helsevern? Vil du ha jobb eller innleggelse??? Jobb, så klart. Fordi det er relevant til det jeg er utdannet til. Anonymkode: d2eb1...fe9 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #4 Skrevet 26. februar 2021 Ta kontakt med de aktuelle stedene. Anonymkode: c6e1c...eb2 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #5 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ta kontakt med de aktuelle stedene. Anonymkode: c6e1c...eb2 Hvem spør man om å få snakke med? Hvor høyt opp i systemet liksom Anonymkode: d2eb1...fe9
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #6 Skrevet 26. februar 2021 Har du prøvd å kontakte de ulike institusjonene du ønsker praksis/arbeid hos? Evt søke på en deltidsstilling? Anonymkode: afbd6...3a8
Cleo88 Skrevet 26. februar 2021 #7 Skrevet 26. februar 2021 (endret) ,. Endret 10. mai 2021 av Cleo88 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #8 Skrevet 26. februar 2021 Alle mulige steder innen helsevesenet trenger jo ringevikarer. Og du har utdanning i tillegg. Da vil de jo kaste seg over deg. Anonymkode: 8f0d8...2bd 5
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #9 Skrevet 26. februar 2021 Cleo88 skrev (2 minutter siden): Hvis du innehar nødvendige kvalifikasjoner så må du se etter utlysninger og søke tilsvarende? Avhengig av hvor mye du sliter, pga en helt annen lidelse eller som direkte konsekvens av arbeidsledighet, så må du tenke over tilpasninger deretter. Imens du venter på at den passende stillingen skal dukke opp, kan du ta kontakt med diverse frivillige organisasjoner i ditt nærmiljø for å tilby din hjelp, f.eks Kirkens Bymisjon. Slik vil du få en meningsfull hverdag og bidra med noe positivt i lokalsamfunnet. Win-win. Hvis dine psykiske lidelser eksisterer utenom arbeidsledighet også, vil det være lurt å koble på nav og fastlege i prosessen med å finne egnet arbeid. Jeg har ikke behov for tilrettelegginger. Jeg har behov for en vanlig jobb. Jeg har ingen psykiske lidelser. Når jeg skriver depresjon, så er det bare fordi å surre rundt alene hjemme i koronaisolasjon gjør meg sprø. Skulle valgt et annet ord. Anonymkode: d2eb1...fe9
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #10 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alle mulige steder innen helsevesenet trenger jo ringevikarer. Og du har utdanning i tillegg. Da vil de jo kaste seg over deg. Anonymkode: 8f0d8...2bd Takk! Vet du om det er noen restriksjoner på grunn av korona, at det er vanskeligere nå enn før korona på grunn av alle mulige tiltak som er innført? Anonymkode: d2eb1...fe9
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #11 Skrevet 26. februar 2021 Cleo88 skrev (6 minutter siden): Hvis du innehar nødvendige kvalifikasjoner så må du se etter utlysninger og søke tilsvarende? Dette har jeg gjort og møter bare en svart vegg av avslag eller ingen svar. Til slutt hadde jeg ikke mer å gå på og ga litt opp, så kom korona og alt ble enda mer i det blå. Anonymkode: d2eb1...fe9
Cleo88 Skrevet 26. februar 2021 #12 Skrevet 26. februar 2021 (endret) . Endret 10. mai 2021 av Cleo88 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #13 Skrevet 26. februar 2021 Cleo88 skrev (22 minutter siden): Ja. Hvis du er utdannet innen psykisk helsevern, burde du kunne brukt et annet ord 😉 Skjønner i og for seg at dette må oppleves tungt. Det overrasker meg at det skal være så vanskelig å få seg jobb innen den bransjen, med eller uten korona. Er du nyutdannet eller har du erfaring å vise til? Det er kanskje slik at mange starter med vikariater og tilkalling per telefon, slik noen foreslår lenger opp her. Kanskje ikke ideelt, men det er en start. Tenker fortsatt at frivillig arbeid av ymse art er et godt alternativ til lediggang, så lenge du har helse og ønsker gjøre noe. Det kan se bra ut på din CV også! Sjekk frivillig.no. Det er helt jævlig å få jobb med hull i CV-en. Og siden ingen vil ansette noen med hull, så har jeg nå også hull etter endt utdanning. Men å få resten av livet uten å jobbe er en skjebne verre enn døden for meg. stusslig å oppdage at samme bransje som jobber for hjelpe folk til å bli friske, ikke vil så mye som vurdere å ansette tidligere syke. Jeg kan ikke jobbe i butikk pga for stor belasting på kropp, derfor tok jeg utdanning. Medstudenter som hadde null hull i CV-en men ikke hadde arbeidserfaring, fikk jobb. Jeg fant et par lokale saker på frivillig.no som er verdt å sjekke ut. Takk. Anonymkode: d2eb1...fe9 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #14 Skrevet 26. februar 2021 Cleo88 skrev (28 minutter siden): Ja. Hvis du er utdannet innen psykisk helsevern, burde du kunne brukt et annet ord 😉 Dette er bare tullete flisespikkeri. Men når det er sagt, så er det ikke rart om jeg ender opp som klinisk deprimert til slutt hvis jeg ikke får gjort noe nyttig i hverdagen og bare er hjemme. Anonymkode: d2eb1...fe9
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #15 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Jeg trenger sårt noe jobb/praksis innen psykisk helsevern eller lignende. Helst betalt, men nå er jeg så desp at jeg gjør gjerne noe gratis også. NAV har vært et evig mareritt å forholde seg til, så jeg vil holde dem unna denne prosessen. Men det er sikkert noen smarte hjerne her inne som har tips. Hvordan skal jeg gå frem for å få noen vakter et eller annet sted? Jeg trenger noe relevant for å komme meg inn på det ordentlige arbeidsmarkedet, få referanser og jeg trenger det NÅ (ikke til sommeren), før jeg omkommer av depresjon, isolasjon og fattigdom. Tips??? Anonymkode: d2eb1...fe9 Hvorfor bare noen få vakter? Hva slags utdanning har du? Anonymkode: 4fdbb...8a1 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #16 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor bare noen få vakter? Hva slags utdanning har du? Anonymkode: 4fdbb...8a1 Noen få vakter er bedre enn ingenting. Det handler om å få en bein innafor. Anonymkode: d2eb1...fe9 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #17 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Noen få vakter er bedre enn ingenting. Det handler om å få en bein innafor. Anonymkode: d2eb1...fe9 Ja, selvfølgelig. Men hva slags utdanning er det snakk om? Du skriver du har hatt sykdom? Er det det som gjør at du har hull i CV'n? Hvor gammel er du forresten? Anonymkode: 4fdbb...8a1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #18 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, selvfølgelig. Men hva slags utdanning er det snakk om? Du skriver du har hatt sykdom? Er det det som gjør at du har hull i CV'n? Hvor gammel er du forresten? Anonymkode: 4fdbb...8a1 Jeg har ikke lyst til å utbrodere så mye på et offentlig forum. Det er ikke så veldig relevant for å få svar på det jeg lurer på, selv om jeg skjønner at du og andre vil vite mer om meg. Anonymkode: d2eb1...fe9
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #19 Skrevet 26. februar 2021 Det høres jo ut som at du har behov for noe psykisk helsehjelp selv, først og fremst? Selv om det bare er fordi du går hjemme, som du skriver. Har du store hull i CV-en, har det lite å si så lenge du kan forklare hullene. Men det kan tenkes at stedet du bor på kan velge og vrake i den type kvalifikasjoner som du har, og dermed velger noen som både har lengre erfaring og kanskje tatt noen relevante tilleggsutdannelse. Jeg bodde i en slik by tidligere, noe som gjorde det svært vanskelig for meg som nyutdannet å få meg jobb. Jeg valgte å flytte på meg. Det du kan gjøre, er å sende åpne søknader til arbeidsplasser du tenker er relevant for deg. Har de behov for vikarer, kan de ta kontakt med deg. Anonymkode: 8a484...332 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #20 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det høres jo ut som at du har behov for noe psykisk helsehjelp selv, først og fremst? Selv om det bare er fordi du går hjemme, som du skriver. Hvordan i alle dager kan du konkludere med noe sånt? Grei ut! Er det rart at man blir sprø av å få avslag på avslag og gå alene hjemme? Tror du virkelig psykisk helsehjelp er veien ut og ikke jobb? Da tar du grundig feil! Anonymkode: d2eb1...fe9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå