AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #1 Skrevet 26. februar 2021 Jeg har små brystvorter, og babyen klarer ikke «feste seg». I samråd med jordmor ble vi enige om at jeg skulle amme med skjold og pumpe (tømme brystene) 2 ganger i døgnet. Dette har gått veldig bra i fem dager nå, men plutselig har jeg fått ekstremt såre brystvorter. Det gjør sinnsykt vondt å legge henne til, og de første 30 sek er nesten uutholdelig🤯 Deretter er det ikke like vondt, men de svir litt hele tiden uansett... man kan se litt smårifter på dem😳 Noen andre med erfaringer? Tips? Anonymkode: ce945...d26
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #2 Skrevet 26. februar 2021 Jeg brukte ammeskjold de første ukene fordi brystvortene mine var så såre og vonde. Har små, flate brystvorter. Det var et styr med vask og sterilisering hele tiden, men etterhvert kunne jeg gå over til å amme uten skjold. Baby klarte fint å hekte på både uten og med skjold. Det var soppinfeksjon som var skyld i at mine brystvorter var såre, så både jeg og baby måtte også behandles for det. Lurt å ta en sjekk hos jordmor eller lege. Anonymkode: ee00f...b45 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #3 Skrevet 26. februar 2021 Brukte skjold i flere uker jeg også. Ene puppen var konstant på lufttørking for å unngå soppdannelsen Det gjorde også veldig vondt en periode, men det gikk over med tiden. Anonymkode: a0461...8a9
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #4 Skrevet 26. februar 2021 Med nr en brukte jeg de i 9 mnd, hun ville ikke ta puppen uten. Nr to måtte bruke de av og på i ca 3 mnd. Jordmor anbefalte meg å bruke dem annenhver gang jeg smmet. Jeg hadde ikke behov for å pumpe utenom. Jeg kjente også skikkelig sår stikking spesielt i begynnelsen men det gikk heldigvis bort etterhvert. Anonymkode: ea4c3...ba8
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #5 Skrevet 26. februar 2021 Jeg husker at jeg ble skikkelig sår av noen av de der ammeinnleggene. Tror det var avent sine. Anonymkode: ea4c3...ba8
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #6 Skrevet 26. februar 2021 Multimam - kompresser er veldig bra til såre brystvorter. jeg ammet med skjold i 6 mnd.. og pumpet til baby var 10 mnd og ikke lenger var interessert i melk. Hadde nok klart å amme lenger hadde det ikke vært for skjoldet, men baby klarte rett og slett ikke hekte seg på uten.:/ Anonymkode: dc261...8f9
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #7 Skrevet 26. februar 2021 Jeg ble veldig sår av pumping jeg. Kan det være det? Eller kan du ha feil str på skjolet? Anonymkode: 987b8...d50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå