Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer nå veldig på om den lille har snudd seg rundt til seteleie. I natt kjentes det som en trampefest ned mot underlivet. Men jeg syns det er så vanskelig å vite om det faktisk er spark eller om det kan være hender som bare dundrer litt nær hodet hennes.

Jeg kjenner rett og slett bevegelser i alle mulige retninger. Tidligere var jo ikke det så rart - med god plass flytter disse små jo mye på seg - men nå vet jeg ikke hva jeg skal tro.

Jordmor sa på kontroll i går at hun trodde babyen ligger med hodet nedover. Det hørtes ikke så betryggende ut.

Noen som har liknende erfaringer?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jordmor skal ikke tro etter uke 36, hun skal vite...! 

Min "trodde" og sendte meg derfor til sykehuset for ultralyd. Viste seg i mitt tilfelle at babyen lå i hodeleie, men jeg kjente også veldig mye bevegelse langt nede slik som du gjør. Det er vel sikkert armene da. Men jeg ville ringt føden om jeg var deg og hørt med de, for de skal være sikre på leie til babyen etter uke 36...

Anonymkode: 6b804...25c

• Liker 3
Skrevet

Min har sittet i seteleie lenge kjennes det ut som.. Jordmor trodde også at barnet lå med hode med I bekkenet, men når hun sjekket med doppler fikk hun sterk hjertelyd fra toppen av magen. Konkluderte derfor med at baby sitter med rumpa ned i bekkenet. Det kjenner innvollene mine også.. Jeg er kortere på vei enn deg, så håper min snur seg neste ukene.. 

Anonymkode: 42417...be2

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Min "trodde" og sendte meg derfor til sykehuset for ultralyd. Viste seg i mitt tilfelle at babyen lå i hodeleie, men jeg kjente også veldig mye bevegelse langt nede slik som du gjør. Det er vel sikkert armene da. Men jeg ville ringt føden om jeg var deg og hørt med de, for de skal være sikre på leie til babyen etter uke 36...

Stemmer, jordmor skal være 100% sikker i leiet.

Her er det forresten hodeleie, og kjenner ofte skikkelig kaving nedi skrittet, som tydeligvis er armene. Så godt mulig det er armene du også kjenner. 

Anonymkode: 9e11b...27a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Stemmer, jordmor skal være 100% sikker i leiet.

Her er det forresten hodeleie, og kjenner ofte skikkelig kaving nedi skrittet, som tydeligvis er armene. Så godt mulig det er armene du også kjenner. 

Anonymkode: 9e11b...27a

Takk for svar dere. :) Kanskje det bare er armene da. Jeg håper jo veldig det. Sliter litt med å skjønne logistikken der inne med hode, armer og bein - hvordan det kan kjennes ut som det er bevegelse over alt. Noen ganger tenker jeg at det plutselig dukker opp to når jeg ligger der på føden... (men tror ikke faktisk at det vil skje altså)

Noen animasjonsfilmer laget av helsemyndighetene (eller noen andre man kan stole på) som viser fosterbevegelsene og forklarer hvordan det kan føles for den gravide, hadde vært kjekt. :) Kanskje det finnes noe allerede som jeg bare ikke vet om... 🤔

Har fått meg time til ultralydtime privat i morgen. Klarte ikke helt å skulle vente på å komme inn på helsestasjonen igjen, så få henvisning til sykehuset og så vente på time der.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min har sittet i seteleie lenge kjennes det ut som.. Jordmor trodde også at barnet lå med hode med I bekkenet, men når hun sjekket med doppler fikk hun sterk hjertelyd fra toppen av magen. Konkluderte derfor med at baby sitter med rumpa ned i bekkenet. Det kjenner innvollene mine også.. Jeg er kortere på vei enn deg, så håper min snur seg neste ukene.. 

Anonymkode: 42417...be2

Hvis babyen er i seteleie etter uke 36, skal det jo vurderes å prøve utvendig snuing. Men du er kanskje ikke helt der ennå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...