Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere som følger med på fitbiten og hvilepuls? 

Min hvilepuls ved el var 78 og siden den gang har den sunket gradvis ned til 72 i dag. Men graviditetstesten er sterkere. 

Jeg er 11 dpo i dag. 

Hvordan oppførte din hvilepuls seg i starten av graviditeten?

Jeg har startet på Fragmin. Kan den påvirke hvilepuls?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilepulsen økte betraktelig ved graviditet. Kunne nesten se det på fitbiten før jeg fikk positiv test. Helt normalt at den varierer noe da.

Anonymkode: 6988c...a4d

• Liker 1
Skrevet

Om hbilepulsen ligger på 78 en dag og 72 noen dager senere så har det ingen betydning. Hadde hvilepulsen sunket fra 78 til feks 48, da skjønner jeg du reagerer.

Selv hadde jeg hvilepuls på rundt 45 før graviditet og nå som jeg er over halvveis i graviteten, har jeg hvilepuls på nesten 60. Likevel fortsatt normal

Anonymkode: 8508f...e67

Skrevet

Jeg fulgte med på hvilepulsen da jeg ble gravid, men jeg måtte bare ta av hele fitbiten etter hvert. Jeg hadde lest at hvilepulsen stiger ved graviditet og kunne synke igjen ved spontanabort, og ble alt for opphengt i å følge med på det. Min steg først, og så gikk den gradvis nedover igjen. Jeg husker ikke nøyaktig når den begynte å synke, men det var en gang mellom positiv test 14 dpo og at jeg la fitbiten i en skuff to uker senere. Hvilepulsen hoppet litt opp og ned fra dag til dag, men trenden var også synkende, og jeg var overbevist om at noe var galt. Svangerskapet gikk fint. 

Anonymkode: 360ad...b0e

Skrevet

Hvilepulsen min steg ved graviditet, før test. 

Anonymkode: 3c7af...824

Skrevet (endret)

Min hvilepuls begynte faktisk å stige 10 dager etter befruktning. Trodde det var stress før jeg visste det var graviditeten😅 Fra 62 og gradvis opp til 70-73. Sluttet å gå med fitbiten når jeg var 6 uker på vei, så vet ikke etter det. Har på følelsen at den har holdt seg høy, kanskje blitt høyere.

Endret av MiaHI
Skrevet

Jeg har gått fra 52 i hvilepuls til jevnt 80. 13+6 i dag. Helt sykt

Skrevet
Leamur skrev (3 minutter siden):

Jeg har gått fra 52 i hvilepuls til jevnt 80. 13+6 i dag. Helt sykt

Såpass! Tror jeg må finne frem firbiten igjen for å få litt oversikt. Jeg ligger i ro nå og tok en manuell telling. Endte på over 80😮

Skrevet

Min hvilepuls har steget fra 55-60 før graviditeten til nå 70-75 (snart termin).

Anonymkode: 086b9...209

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...