AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #1 Skrevet 26. februar 2021 Jeg har en vikarjobb, men har nå fått en ny ved siden av. Den nye jobben trenger en bekreftelse fra den gamle jobben, med tanke på lønn. Kan jeg sende de arbeidskontrakten min som bekreftelse, eller må jeg ha et eget ark med bekreftelse? Anonymkode: 6d0d8...a8d
Cleo88 Skrevet 26. februar 2021 #2 Skrevet 26. februar 2021 (endret) . Endret 10. mai 2021 av Cleo88 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #3 Skrevet 26. februar 2021 Cleo88 skrev (2 minutter siden): Dette blir jeg ikke klok på. Hva er det den nye arbeidsgivrren skal ha bekreftelse på? Skal ha bekreftelse på at jeg har jobbet der Anonymkode: 6d0d8...a8d
Cleo88 Skrevet 26. februar 2021 #4 Skrevet 26. februar 2021 (endret) . Endret 10. mai 2021 av Cleo88 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #5 Skrevet 26. februar 2021 Du ber sjefen din skrive attest som du gir den nye arbeidsgiveren Anonymkode: 2d7ec...03b 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #6 Skrevet 26. februar 2021 5 hours ago, Cleo88 said: Det bør holde at du oppgir leder fra første jobben som referanse, dvs. ny arbeidsgiver får deres kontaktinfo fra jobb og kan ringe for å få den type bekreftelse som etterspørres her. Husk å avklare med personen som blir ringt opp, om det er greit Ps. Er absolutt ingen ekspert men jeg ville vært skeptisk til å vise frem gammel jobbkontrakt. Det er mellom deg og den respektive arbeidsgiver! Avhengig av hvilken bransje du jobber i, ville jeg vært såpass mistroende at jeg tenkte ny arbeidsgiver kun vil ha info om din forrige lønn, for å vite hvor billig de kan få deg på laget nå... Jeg tolker det som at det er ansiennitet som er bakgrunnen for lønn. Noe annet er veldig merkelig. Anonymkode: afb0b...8d6
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #7 Skrevet 26. februar 2021 Jeg ville bedt om en attest. Anonymkode: 81402...48d
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #9 Skrevet 26. februar 2021 Det de ønsker er kanskje en attest? Det er jo noe du kan få fra nåværende jobb, typisk et brev der de skriver at X har jobbet hos oss i x% stilling fra dato til dato + noe om arbeidsoppgaver. Noen skriver også noe positivt mens andre er det bare fakta. Siden du allerede har fått den andre jobben er det vel ikke referanse de trenger men bare bekreftelse på at du har jobbet der en viss tid, for å se ansenitet feks? Ville ikke delt arbeidskontrakt. Anonymkode: 01860...5e7
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #10 Skrevet 26. februar 2021 En arbeidskontrakt sier kun at du har inngått en avtale, og sier ingenting om du faktisk jobber/har jobbet der, så nei. Du bør få en attest/bekreftelse alt ettersom hva ny arb.giver ønsler den til. Anonymkode: 0cb3c...617
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #11 Skrevet 26. februar 2021 En ny arbeidsgiver har da virkelig ikke noe med din forrige lønn å gjøre utover hva du selv oppgir? Hvis hen tror du lyver til deg bedre lønn enn du fortjener får vel heller den personen tilby mindre lønn. Jeg ser ingen grunn til å vise kontrakten. Det er ikke vanskelig å finne ut hvor lenge arbeidsforholdet har vart uten å vise den. Anonymkode: ca4b8...189
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå