høydepunkt1234 Skrevet 26. februar 2021 #1 Del Skrevet 26. februar 2021 Hei! For 2,5 år siden kom sønnen min til verden, med hastekeisersnitt. Han ble unnfanget etter 2 pp. Nå har vi prøvd på 1 til, i ca 9 mnd. Vet det ikke er sååå lenge, men det føles ut som en evighet. Det som er mitt problem, er at siste 4 mnd har jeg fått veldig sterke menssmerter og eggløsningssmerter, pluss at jeg blør MYE med enn før (nå bruker jeg grønn tampong som jeg må skifte annenhver time, før brukte jeg gul/blå). Eggløsningssmertene varer i flere dager, og smertene sitter i lysken (på den siden jeg tror egget slipper) Syklus var normal etter keisersnittet, frem til ca oktober.. Syklusen min er 27-28 dager, positive eggløsningstester ca dag 14. Siste mndene har jeg heller ikke klart å trene mage, det føles ut som at arret skal sprekke opp / strekk i magen. Smertene sitter på en måte i musklene under arret. Vansklig å forklare. Jeg har vært hos GU, sjekket hormonnivåene, og mannen har sjekket spermkvalitet - alt er fint og flott hos begge 2. Jeg har også fjernet en eggleder pga EXU for ca 10 år siden. Jeg er redd for sammenvoksninger i buken, eller andre type komplikasjoner. Det jeg lurer på: Ville GU sett sammenvoksninger på UL? Andre som har hatt problem med å bli gravid etter keisersnitt? Andre som fortsatt har smerter i arret flere år etter keisersnittet? Jeg skal til legen neste uke, men jeg lurer bare på om noen andre har opplevd det samme.. Jeg er forresten 34 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maja.K Skrevet 26. februar 2021 #2 Del Skrevet 26. februar 2021 (endret) Jeg har hatt to keisersnitt, ikke opplevd det du beskriver. Ville tro de kunne se sammenvoksninger på en ul, men det er jo egentlig vill gjetting. Men uvanlige blødninger og smerter er jo i seg selv en stor oppfordring til å ta celleprøve! Beklager lite hjelp herfra.. legen er nok den rette å snakke med.. få deg en henvisning til noen som kan kvinnekroppen! forresten.. nr. 1 var naturlig unnfanget, nr. 2 var ivf og nå er jeg gravid på nytt, naturlig. Så keisersnittet hadde Nok ingenting med det å gjøre for mine del. Flaks og uflaks. Rett og slett... Endret 26. februar 2021 av Maja.K Tilføying Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #3 Del Skrevet 26. februar 2021 Jeg hadde et keisersnitt for 10 år siden. Har ikke hatt smerter eller plager pga. det siden. Det var veldig smertefullt de første par månedene, men etter det er det bare arret som er igjen og ingen smerter. Prøver i disse dager å bli gravid igjen, og er nå litt bekymret for om det er sammenvoksninger siden du nevner det i innlegget ditt. Er det vanlig? Anonymkode: c1051...b1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
høydepunkt1234 Skrevet 26. februar 2021 Forfatter #4 Del Skrevet 26. februar 2021 Maja.K skrev (1 time siden): Jeg har hatt to keisersnitt, ikke opplevd det du beskriver. Ville tro de kunne se sammenvoksninger på en ul, men det er jo egentlig vill gjetting. Men uvanlige blødninger og smerter er jo i seg selv en stor oppfordring til å ta celleprøve! Beklager lite hjelp herfra.. legen er nok den rette å snakke med.. få deg en henvisning til noen som kan kvinnekroppen! forresten.. nr. 1 var naturlig unnfanget, nr. 2 var ivf og nå er jeg gravid på nytt, naturlig. Så keisersnittet hadde Nok ingenting med det å gjøre for mine del. Flaks og uflaks. Rett og slett... Tusen takk for svar. Jeg tok celleprøve før jul, og det var ingenting feil på den! Har vært hos fastlegen, men han sier bare at "det er helt normalt å ha smerter under mensen", noe som forsåvidt er sant, men det er ikke normalt for meg. Har sjekket meg for muskelknuter, myomer, og alt det der, men de kunne ikke finne noe feil. Men har en legetime til, neste uke, så får be di henvise meg videre til en undersøkelse til. Takk igjen Gratulerer så mye med ny graviditet! :) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
høydepunkt1234 Skrevet 26. februar 2021 Forfatter #5 Del Skrevet 26. februar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg hadde et keisersnitt for 10 år siden. Har ikke hatt smerter eller plager pga. det siden. Det var veldig smertefullt de første par månedene, men etter det er det bare arret som er igjen og ingen smerter. Prøver i disse dager å bli gravid igjen, og er nå litt bekymret for om det er sammenvoksninger siden du nevner det i innlegget ditt. Er det vanlig? Anonymkode: c1051...b1e Så bra, jeg har heller ikke hatt noe problem, før nå. Men vet ikke om det er pga keisersnittet eller om det er noe annet. Kanskje syklusen min bare har endret seg (selv om jeg synes det er veldig rart). Slik jeg har forstått det, (jeg har lest mye om sammenvoksninger, artikler fra USA osv) så er det vanlig med sammenvoksninger i buken etter operasjon, men det er ikke vanlig at man får komplikasjoner i etterkant.. Ikke vanlig at man blir infertil, men det hadde ikke forundret meg om det skjedde meg 😮 Endret 26. februar 2021 av Technogirl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå