Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Kjæresten min danser salsa, hvor går grensen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette han de kaller Salsa- Simen?

Anonymkode: 9bc32...983

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Høres mer ut som om menn ikke får lov til å ha jentevenner når de er i forhold ut i fra det jeg leser her. Er det ok at kvinner har mannlige venner hvis de er i forhold?

Anonymkode: 98a6b...1cb

Å være venn med en jente, som man møter i ny og ne via jobb, eller på fest osv er ikke sammenlignbart med å dra på "dates" med en annen dame å tilbringe utrolig mye tid på henne. Det blir skikkelig naivt å bare godta det. 

Det finnes en grense. 

• Liker 3
Skrevet

Han legger bare sine planer uten å høre med meg, så når jeg spør om vi skal treffes, svarer han feks at jeg kan ikke i morgen, for da skal NN (venninnen) og jeg på kafe, men på torsdag kan jeg. 

Jeg opplever det selv som respektløst og som at de dater på en måte, selv om han snakker sant og de bare er venner, så jeg skal si i fra om at jeg vil inkluderes mer i hans liv. Jeg tror ikke så mange menn hadde funnet seg i at damen danset tett med en annen fyr flere ganger i uken, bare de to, og i tillegg fant på ting sammen med denne fyren uten at han (kjæresten) selv ble inkludert.

TS

Anonymkode: 79910...d9d

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Han legger bare sine planer uten å høre med meg, så når jeg spør om vi skal treffes, svarer han feks at jeg kan ikke i morgen, for da skal NN (venninnen) og jeg på kafe, men på torsdag kan jeg. 

Jeg opplever det selv som respektløst og som at de dater på en måte, selv om han snakker sant og de bare er venner, så jeg skal si i fra om at jeg vil inkluderes mer i hans liv. Jeg tror ikke så mange menn hadde funnet seg i at damen danset tett med en annen fyr flere ganger i uken, bare de to, og i tillegg fant på ting sammen med denne fyren uten at han (kjæresten) selv ble inkludert.

TS

Kjære TS. Du trenger ikke være sammen med denne mannen 🙂 Skaff deg bedre selvtillit! Han respekterer deg ikke! Og han gir deg ikke det du trenger! Er du redd du ikke kan få en annen? Det stemmer ikke! 

Anonymkode: 939a3...9b3

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde blitt litt knivtikkende

Skrevet

Du taper i allefall på å nekte han å ha hobbyen sin. Dette handler om både kjærlighetsspråk og tillit. 

Enten får du vise vilje til å engasjere deg, ellers så må du rett og slett bare stole på han. Jeg tror de hadde skjult alle avtaler bedre om hensikten var å være utro! 

Anonymkode: 6aa83...b65

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du taper i allefall på å nekte han å ha hobbyen sin. Dette handler om både kjærlighetsspråk og tillit. 

Enten får du vise vilje til å engasjere deg, ellers så må du rett og slett bare stole på han. Jeg tror de hadde skjult alle avtaler bedre om hensikten var å være utro! 

Ingen har noensinne tapt på å ha respekt for seg selv. Hva er det TS ikke engasjerer seg i, mener du?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

TS

Jeg synes det virker som om problemet er at han ikke inkluderer deg, heller enn at han har en god venninne. Du må kanskje være tydeligere på at du ønsker å bli invitert med på café. Og også være tydelig på at du faktisk har tid til det, antagelig tenker han at du ikke har tid pga. barna dine. Mens han som er barnløs har veldig mye fritid, og når han ikke kan være sammen med deg fordi du er med barna dine, så treffer han andre venner. 

Anonymkode: 5f48b...494

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg tror ikke at han er utro, men jeg opplever likevel det at han har en så nær relasjon til en annen kvinne, både fysisk og emosjonelt, som ubehagelig og respektløst.

Jeg kjenner at jeg overhodet ikke er komfortabel med det, men det er vanskelig å endre på det når kjæresten min ikke anerkjenner at det er et problem. Det blir liksom bare mitt problem som jeg må håndtere på egenhånd.

Et ultimatum kan skape bitre følelser og sinne og jeg har ikke mulighet til å bli med på så mange ting. Det kjennes også ubehagelig å kreve at de skal komme hjem til meg eller at han ikke får treffe henne uten meg. Det blir bare helt feil.

TS

Gjest Skogsalv
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg tror ikke at han er utro, men jeg opplever likevel det at han har en så nær relasjon til en annen kvinne, både fysisk og emosjonelt, som ubehagelig og respektløst.

Jeg kjenner at jeg overhodet ikke er komfortabel med det, men det er vanskelig å endre på det når kjæresten min ikke anerkjenner at det er et problem. Det blir liksom bare mitt problem som jeg må håndtere på egenhånd.

Et ultimatum kan skape bitre følelser og sinne og jeg har ikke mulighet til å bli med på så mange ting. Det kjennes også ubehagelig å kreve at de skal komme hjem til meg eller at han ikke får treffe henne uten meg. Det blir bare helt feil.

TS

Så i bunn og grunn, anerkjenner han deg ikke ifht følelser og oppfatning 😪 Hvorfor kan han ikke engang møtes på halvveien?? Jeg bare kjenner: alle pigger ute på dine vegne og en massiv skuffelse....

Gjest Skogsalv
Skrevet
Skogsalv skrev (1 minutt siden):

Så i bunn og grunn, anerkjenner han deg ikke ifht følelser og oppfatning 😪 Hvorfor kan han ikke engang møtes på halvveien?? Jeg bare kjenner: alle pigger ute på dine vegne og en massiv skuffelse....

Vise ham denne posten du har skrevet??? Med svar fra objektive mennesker ??

Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (11 timer siden):

Du kan jo uansett ikke gjøre noe med dette uansett om du ikke vil danse salsa selv. Salsa er jo en relativt sexy dans og jeg kan godt forstå at følelser kan oppstå da, så en risiko for at en av de vil kjenne på et eller annet er der jo. Så du må selv velge om du kan leve med dette eller ikke.

Jeg danser salsa og det er omtrent like sexy som sving. 😅 Det er hva du gjør det til. 

Anonymkode: a4706...9c9

Skrevet
Skogsalv skrev (1 time siden):

Vise ham denne posten du har skrevet??? Med svar fra objektive mennesker ??

Alltid undret meg over dere som foreslår å komme med utdrag av innlegg de har skrevet på nett om problemene de har med vedkommende. Kan ikke se for meg at det er veien å gå. -" Se her, alle andre synes også du er håpløs". Nei, fokuser heller på å formidle egne følelser. Hvis han ikke viser noen respekt for ts sine følelser, så ja da må hun jo velge hvordan hun vil forholde seg til det.

Anonymkode: f2fa2...d6d

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

TS

Hun burde jo ikke trenge å være med i det hele tatt. Han skal komme til deg fordi du er kjæresten hans. Hva hun gjør de dagene er hennes sak, hun har vel andre venner? Det holder jo at de ses når de trener, så kan de ta en kaffe etterpå eventuelt. De andre dagene burde være forbeholdt deg, familien hans, andre venner og egentid. Hvem er vel så ofte sammen en venninne etter de er ferdig med studier? Han kan jo ikke ha mye tid igjen til deg. Ser du han oftere enn denne dama gjør? Etter to år er det på tide at forholdet utvikler seg, at han kutter ned på bestevenninner og prioriterer livspartneren sin. Om han mener alvor. 

• Liker 3
Skrevet

Kan folk seriøst slutte å bli sjalu over ting som er helt tullete. Han har valgt deg har han ikke? Han må da få ha venninner å finne på ting med. Ikke tenk på det og er det problem snakk sammen. 

Jeg dater en fyr nå og vi stoler hundre prosent på hverandre. Hvem han henger med, hva de gjør og hvor mange venninner han har driter jeg i for han velger meg hver dag. Om man ikke kan la typen leve et liv med egne hobbyer og venner burde man ikke være sammen. Sjalusi ødelegger alt for mye, dessverre! 

• Liker 3
Annonse
Skrevet
McMary skrev (2 timer siden):

hun har vel andre venner?

Minner om at vi står midt oppi en pandemi nå, og at man helst ikke skal ha særlig mange nærkontakter. Denne mannen har en kjæreste og en dansepartner, så han har allerede de to nærkontaktene som han kan være helt nær. Alle andre mennesker han treffer skal han holde avstand til, da er det jo helt naturlig at han tilbringer tid med dansepartneren når kjæresten ikke har tid til ham fordi hun er med barna sine. 

• Liker 2
Skrevet
EmilieH skrev (57 minutter siden):

Kan folk seriøst slutte å bli sjalu over ting som er helt tullete. Han har valgt deg har han ikke? Han må da få ha venninner å finne på ting med. Ikke tenk på det og er det problem snakk sammen. 

Jeg dater en fyr nå og vi stoler hundre prosent på hverandre. Hvem han henger med, hva de gjør og hvor mange venninner han har driter jeg i for han velger meg hver dag. Om man ikke kan la typen leve et liv med egne hobbyer og venner burde man ikke være sammen. Sjalusi ødelegger alt for mye, dessverre! 

TS er en voksen kvinne. Hun har to barn. Går ut ifra at kjæresten hennes også er voksen. Hun trenger derfor ikke råd fra tenåringer og folk tidlig i tyveårene. I den alderen er det mer naturlig å fly rundt på byen med «kompiser» og «venninner» enn når man blir eldre.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Minner om at vi står midt oppi en pandemi nå, og at man helst ikke skal ha særlig mange nærkontakter. Denne mannen har en kjæreste og en dansepartner, så han har allerede de to nærkontaktene som han kan være helt nær. Alle andre mennesker han treffer skal han holde avstand til, da er det jo helt naturlig at han tilbringer tid med dansepartneren når kjæresten ikke har tid til ham fordi hun er med barna sine. 

Gi deg. Når man har kjæreste trenger man faktisk ikke være helt «nær» andre venner. Både kjæresten til TS og hans venninne kan selvsagt omgås mange andre om de vil.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Man er sammen kjæresten sin selv om man er med barna sine. Som i alle familier hvor de to foreldrene bor sammen. Man flytter ikke hver for seg i det babyen blir født. 😛 Etter to år bør han være godt involvert i hennes barns liv og ville være sammen familien sin. 

Jeg er glad i min kjærestes barn selv om de har en annen mor, og trives med å være sammen dem. 😊

Endret av McMary
  • Liker 2
Skrevet
EmilieH skrev (4 timer siden):

Du er jo åpenbart naiv. Har du hørt om utroskap? Tipper de som er utro også har "valgt" partnerene sine. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...