Gå til innhold

Kjæresten min danser salsa, hvor går grensen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som dere ser av overskriften danser altså kjæresten min salsa. Han har en venninne han danser med noen ganger i uken. De går på kurs i tillegg til at de øver sammen. Nå under koronatiden har de bare fått øvd alene. I tillegg hender det at de finner på ting sammen, bare de to, som å gå på tur, møtes på kafe, spise middag eller gå ut på byen. Selv liker jeg ikke å danse og har andre hobbyer jeg holder på med, så jeg er jo sånn sett glad for at han driver med noe han liker.

Jeg synes likevel det er vanskelig å forholde meg til at han har en så tett relasjon til en annen kvinne. De er bare amatører og danser ikke på profesjonelt nivå. Da hadde det vært litt lettere å akseptere. 

Hva tenker dere? Hva ville dere vært komfortable med? Jeg er usikker på hvordan jeg skal gripe det an og om jeg overreagerer. Min kjæreste og jeg bor ikke sammen, så han bare informerer meg om sine planer og så forventer han at jeg er ok med det. Vi har vært sammen i to år.

Anonymkode: 79910...d9d

Skrevet

Du må nesten bare velge om du kan leve med det eller ikke. Han er utrolig heldig som har en fast dansepartner. Jeg danset også aktivt før, og jeg skulle ønske jeg hadde en fast dansepartner slik, det er så mye, mye morsommere å ha noen å trene med som man danser godt med, og som man kan danse med på dansearrangementene, kurskvelder osv. 

Anonymkode: 7848e...722

• Liker 20
Skrevet

Jeg var helt komfortabel med at ekskjæresten min dansa med ei anna dame inntil jeg skjønte at hun var blitt forelska i ham. 

Anonymkode: 7157a...1b7

• Liker 8
Skrevet

Du kan jo uansett ikke gjøre noe med dette uansett om du ikke vil danse salsa selv. Salsa er jo en relativt sexy dans og jeg kan godt forstå at følelser kan oppstå da, så en risiko for at en av de vil kjenne på et eller annet er der jo. Så du må selv velge om du kan leve med dette eller ikke.

• Liker 8
Gjest Skogsalv
Skrevet

Salsa er bra for helsa og kulturen og truer ingen forhold. Men disse to høres mere ut som de dater utenom ! 

Skrevet
Skogsalv skrev (4 minutter siden):

Salsa er bra for helsa og kulturen og truer ingen forhold. Men disse to høres mere ut som de dater utenom ! 

Ja, det er jo dette jeg synes er vanskelig. Hvis de bare danset sammen på kurs og arrangementer, hadde jeg ikke reagert.

TS

Skrevet

Ja. De møtes jo utenom. For min del er dette langt over grensen og jeg hadde aldri klart det. Hadde heller ikke vært redd for å være tydelig på det. Men du må kjenne etter hva som er greit for deg. Tydeligvis er det noe du kjenner på, og du burde være ærlig og snakke med han om dette synes jeg. Så kan dere gjerne komme frem til en felles løsning? 

Anonymkode: b1f9b...b17

• Liker 9
Gjest Skogsalv
Skrevet

Hvorfor er ikke DU med på utenomaktivitetene de har ? 

Gjest Skogsalv
Skrevet
Skogsalv skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er ikke DU med på utenomaktivitetene de har ? 

Du trenger ikke " danseferdigheter " for DET ?!😇

Gjest Skogsalv
Skrevet

Det virker som du er veldig tolerant og tillitsfull 🌷 Dette er helt klart over grensen! Foreslå FELLES AKTIVITET, som typ " bowling" - hun er jo en del av deres ( hans) liv..🤪 Da ser du hvor landet ligger! 

Gjest Skogsalv
Skrevet
Skogsalv skrev (Akkurat nå):

Det virker som du er veldig tolerant og tillitsfull 🌷 Dette er helt klart over grensen! Foreslå FELLES AKTIVITET, som typ " bowling" - hun er jo en del av deres ( hans) liv..🤪 Da ser du hvor landet ligger! 

Eventuelt invitere henne på middag med dere begge to - hos DEG !

Skrevet

Har du snakket med ham om det? Hva sier han da? Bor dere i samme by, slik at han like gjerne kunne gått turer og på middag med deg, eller har dere et avstandsforhold slik at denne kvinnen blir hans "kohort"? Kan denne andre kvinnen ha noen problemer som han hjelper henne med, psyke, ensomhet eller andre ting?

Det er mange variabler som spiller inn på om dette hadde vært OK for meg eller ikke. Og det er bare du som kan avgjøre om det er innafor for din del.

Anonymkode: d3218...c62

• Liker 4
Skrevet

Fordi jeg har barn hjemme som det er vanskelig å komme fra og fordi jeg opplever meg selv som en inntrenger om jeg henger med dem. De to har ikke barn og lever et friere liv. Vi bor i samme by.

Kanskje jeg ville blitt tryggere hvis jeg kjente henne bedre, problemet er bare at jeg har fått alt opp i halsen nå og er usikker på om de er mer enn bare venner.

Gjest Skogsalv
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har du snakket med ham om det? Hva sier han da? Bor dere i samme by, slik at han like gjerne kunne gått turer og på middag med deg, eller har dere et avstandsforhold slik at denne kvinnen blir hans "kohort"? Kan denne andre kvinnen ha noen problemer som han hjelper henne med, psyke, ensomhet eller andre ting?

Det er mange variabler som spiller inn på om dette hadde vært OK for meg eller ikke. Og det er bare du som kan avgjøre om det er innafor for din del.

Anonymkode: d3218...c62

At HUN har problemer som er såpass alvorlige at de påvirker hennes liv i den grad at hun trenger denne sterke støttespilleren flere ganger i uka??  Think not! Salsa krever god fysisk helse og utholdenhet! Da bør heller ta et kurs i " mestring i hverdagen " 😆

Gjest Skogsalv
Skrevet
Skogsalv skrev (Akkurat nå):

At HUN har problemer som er såpass alvorlige at de påvirker hennes liv i den grad at hun trenger denne sterke støttespilleren flere ganger i uka??  Think not! Salsa krever god fysisk helse og utholdenhet! Da bør heller ta et kurs i " mestring i hverdagen " 😆

Eller kontakte fastlegen 🤷‍♂️

Annonse
Skrevet
Skogsalv skrev (5 minutter siden):

Er ganske vanlig å snakke med en venn noen ganger i uka om man sliter med ensomhet eller sliter psykisk, just saying. Spesielt i koronatider skal man jo helst ikke møte for mange ulike mennesker. Er man singel kan man fort bli ensom og alene i leiligheten, og da er det ikke rart man vil treffe en man alt er i kohort med, på grunn av dansingen.

Forstår likevel at det er ubehagelig for TS.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Fordi jeg har barn hjemme som det er vanskelig å komme fra og fordi jeg opplever meg selv som en inntrenger om jeg henger med dem. De to har ikke barn og lever et friere liv. Vi bor i samme by.

Kanskje jeg ville blitt tryggere hvis jeg kjente henne bedre, problemet er bare at jeg har fått alt opp i halsen nå og er usikker på om de er mer enn bare venner.

TS, dette hadde ikke vært interessant for meg. Jeg har også to barn og kan si med sikkerhet at jeg ikke ville gått inn i et forhold med en som praktisk talt «datet» en annen i tillegg til meg.  Det handler ikke om å være sjalu, men om at det bryter med min idé om hva et parforhold er. I tillegg matcher din beskrivelse av aktivitetene til kjæresten din og  hans venninne, min beskrivelse av dating. 

Anonymkode: 939a3...9b3

• Liker 7
Gjest Lama_Drama
Skrevet

Fu kan ikke nekte han venner, men du kan velge om du vil være sammen med han.

Skrevet
LillEve skrev (2 minutter siden):

Er ganske vanlig å snakke med en venn noen ganger i uka om man sliter med ensomhet eller sliter psykisk, just saying. Spesielt i koronatider skal man jo helst ikke møte for mange ulike mennesker. Er man singel kan man fort bli ensom og alene i leiligheten, og da er det ikke rart man vil treffe en man alt er i kohort med, på grunn av dansingen.

Forstår likevel at det er ubehagelig for TS.

Nå dikter du opp veldig mye her. TS har ikke skrevet noe om at venninnen til kjæresten hennes sliter psykisk.

Uansett: Hvem vil være i et forhold med en som gjør alle disse datingaktivitetene med en annen kvinne, om det så er for å trøste henne?

Anonymkode: 939a3...9b3

• Liker 6
Skrevet

Min reaksjon ville vært avhengig av svar på disse spørsmålene:

• Hvor lenge har de danset sammen? 
  • Hun kjæreste?
  • Har de hatt et forhold tidligere?
  • Hvordan møttes de? 

Hvis de har danset sammen i 15 år, hun har kjæreste, de har aldri vært sammen og de møttes gjennom dansen hadde det vært OK for meg. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...