AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #1 Skrevet 26. februar 2021 Hei! Noen som vet om det er vanskelig å få barnehageplass utenom de ordinære opptakene i Oslo? Planlegger å bli gravid, men kan bli svært kostbart å gå på kun kontantstøtte og en lønning fra feks Februar til August. Anonymkode: 3fee0...4d9
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #2 Skrevet 26. februar 2021 Det kan være vanskelig å få plass i den barnehagen som du ønsker. Men hvis man er villig til å reise en stund til barnehagen/ikke ta topp kvalitet, finner man som regel en som har plass. Anonymkode: c9e20...a15
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #3 Skrevet 26. februar 2021 100% umulig. Alle som føder på samme tid som deg, tar ut ulønnet perm i hele den tiden du beskriver. Det er altfor få plasser i Oslo. Ønsker du det annerledes, må du over kommunegrensa. Absolutt alle i Oslo sliter med å få opptak utover hovedopptaket. Anonymkode: 3253b...8aa 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #4 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 100% umulig. Alle som føder på samme tid som deg, tar ut ulønnet perm i hele den tiden du beskriver. Det er altfor få plasser i Oslo. Ønsker du det annerledes, må du over kommunegrensa. Absolutt alle i Oslo sliter med å få opptak utover hovedopptaket. Anonymkode: 3253b...8aa Umulig er det ikke, men vanskelig ja. Anonymkode: f4b50...9b8
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #5 Skrevet 26. februar 2021 Takk for svar! Da får man bare utsette prøvingen så man får termin nærmere August eller etter:) Anonymkode: 3fee0...4d9
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #6 Skrevet 26. februar 2021 36 minutter siden, AnonymBruker said: 100% umulig. Alle som føder på samme tid som deg, tar ut ulønnet perm i hele den tiden du beskriver. Det er altfor få plasser i Oslo. Ønsker du det annerledes, må du over kommunegrensa. Absolutt alle i Oslo sliter med å få opptak utover hovedopptaket. Anonymkode: 3253b...8aa Det stemmer ikke. Det er forskjell på bydelene. I Nordre Aker har de for eksempel lagt ned plasser for høsten fordi det er så god dekning, to i barselgruppen fikk plass fra januar i år. Anonymkode: 3b4d4...268
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #7 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): 100% umulig. Alle som føder på samme tid som deg, tar ut ulønnet perm i hele den tiden du beskriver. Det er altfor få plasser i Oslo. Ønsker du det annerledes, må du over kommunegrensa. Absolutt alle i Oslo sliter med å få opptak utover hovedopptaket. Anonymkode: 3253b...8aa Absolutt ikke! Kommer helt an på bydelen man bor i, og litt flaks. Jeg har fått plass til begge mine utenfor hovedopptaket (en fikk plass i mars, den andre i mai). Kommunen har en oversikt på nett som viser ledige plasser til enhver tid, men der legges det nesten aldri ut småbarnsplasser. Anbefaler heller å ringe rundt. Anonymkode: 72b7a...fcb
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #8 Skrevet 26. februar 2021 Takk for svar! Jeg har ikke problemer med å vente litt, men samboer synes det er litt leit. Han støtter valget mitt siden det er jeg som har lavest inntekt og derfor blir den som må ta ut ulønnet. Vi har felles økonomi, men det vil alikevell ramme min pensjon Anonymkode: 3fee0...4d9
Sydenkupp Skrevet 26. februar 2021 #9 Skrevet 26. februar 2021 Vi fikk plass fra mars, men måtte utenfor egen bydel. Sidene til Oslo kommune er sjeldent oppdatert og det er barnehagene selv som sitter på riktig informasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå