AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #1 Skrevet 26. februar 2021 Hei, har fått siste strømregning hvor det står vi brukte 3000 kWh siste mnd. Det er middels enebolig vi har. Har 3 panelovner i hele huset, ellers byttet vi til varmepumpe for 2 år siden. Har aldri hatt så stort forbruk etter smartmåler kom. Nå har vi fjordkraft. Kan dere anbefale noen billigere leverandør nå? Vi har spotpris. Anonymkode: 49db9...4ed
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #2 Skrevet 26. februar 2021 Og legg til varmtvann på det du nevner, + oppvask + vaskemaskin og antall personer i husstanden, så er nok det du sier ganske korrekt. De tre panelovnene jobba nok ekstra når det var kaldt, sammen med varmepumpa. Hører de som sier at strømforbruket gikk ikke så veldig mye ned når varmepumpa kom på veggen. Anonymkode: d610f...fad 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #3 Skrevet 26. februar 2021 Strømmen var dyr for alle i januar. Vi brukte også ca 3000kWh i januar. Da er det fire panelovner, varmepumpe, vedfyring de kaldeste dagene (som jo var mange), pluss alt det andre som AB over her nevner. Tre barn og to voksne. Har Tibber, og betalte da 1900 for strøm (nettleie i tillegg). Prøver å passe på å vaske klær og oppvask når strømmen er billig, det kan jeg følge med på i appen. Anonymkode: f0928...4c9
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #4 Skrevet 26. februar 2021 Enebolig 120kvm fra 1980 ,varmepumpe , 3 varmeovner i andre etasje ,gulvvarming på badet ,+ varmtvann +oppvaskmaskin ,vaskemaskin og trommelen. 4 personer ,1 med hjemmekontor. 1521 kwh + nettleie = ca.1900kr til sammen. hafslund webspot med avtallegiro Anonymkode: 76c99...1e0
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #5 Skrevet 26. februar 2021 Du må sammenlikne strømforbruk nå med januar 2020 og januar 2019. Hvis de ligger på ca det samme, så er det dessverre ingen andre overraskelser enn at strømmen er veldig dyr i år. Strømmen er jo ofte dyrere i vinter, hvert år i grunn. Jeg jobbet noen dager på et kundesenter hos et større strømselskap på Østlandet i vinter 2019. Og da ringte veldig mange som mente at de fikk helt feil høy strømforbruk, etter at de fikk nye strømmålere. Men de som har vært kunder lenge, kunne vi gå og sjekke strømforbruket langt tilbake i tid, og da viset det ALLTID seg at de hadde akkurat samme forbruket forrige vinter, og vinter før det. Du kan antageligvis selv sjekke ditt strømforbruk-historikk i appen, hvis du har en app fra strømselskapet. Anonymkode: 3fb5b...c9d 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #6 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Du må sammenlikne strømforbruk nå med januar 2020 og januar 2019. Hvis de ligger på ca det samme, så er det dessverre ingen andre overraskelser enn at strømmen er veldig dyr i år. Strømmen er jo ofte dyrere i vinter, hvert år i grunn. Jeg jobbet noen dager på et kundesenter hos et større strømselskap på Østlandet i vinter 2019. Og da ringte veldig mange som mente at de fikk helt feil høy strømforbruk, etter at de fikk nye strømmålere. Men de som har vært kunder lenge, kunne vi gå og sjekke strømforbruket langt tilbake i tid, og da viset det ALLTID seg at de hadde akkurat samme forbruket forrige vinter, og vinter før det. Du kan antageligvis selv sjekke ditt strømforbruk-historikk i appen, hvis du har en app fra strømselskapet. Anonymkode: 3fb5b...c9d 2018 og 2019 er nok bedre å sammenlikne med enn 2020, siden deler av landet hadde uvanlig varm januar i 2020. F.eks. har mitt forbruk i januar ligget rundt 2500 kWh i mange år inkl. i år, men i fjor brukte jeg 1505 (!) kWh. (For sammenlikningen kan jeg nevne at jeg bor alene i en liten, relativt dårlig isolert enebolig med varmepumpe, varmekabler på badet og 2 panelovner, og vedfyring som supplement.) Anonymkode: 46e54...5fc 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2021 #7 Skrevet 28. februar 2021 22 hours ago, AnonymBruker said: 2018 og 2019 er nok bedre å sammenlikne med enn 2020, siden deler av landet hadde uvanlig varm januar i 2020. F.eks. har mitt forbruk i januar ligget rundt 2500 kWh i mange år inkl. i år, men i fjor brukte jeg 1505 (!) kWh. (For sammenlikningen kan jeg nevne at jeg bor alene i en liten, relativt dårlig isolert enebolig med varmepumpe, varmekabler på badet og 2 panelovner, og vedfyring som supplement.) Anonymkode: 46e54...5fc Du har rett, 2020 var veldig varm vinter. Apropos strømselskap, anbefaler Tiber! Anonymkode: 3fb5b...c9d 2
Rosa Dartle Skrevet 28. februar 2021 #8 Skrevet 28. februar 2021 Vi har også Tibber, fornøyd med det. Kjøper til rimeligste pris og lader bilen når det er billig. Men strømmen er spesielt dyr i år. Vi brukte ikke så veldig mye strøm, men det ble dyrt uansett. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå