Gå til innhold

Hjelp student - klage over forvaltningsvedtak

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei - er det noen som har klagd på forvaltnings vedtak fra skolen. 

Jeg hadde eksamen i anatomi den 15 desember og jeg hadde sykt barn. Dette ble dokumentert av legevakta og fastlegen min. Den feilen som jeg gjorde var jo at jeg deltok i eksamen for å kunne melde meg til usatt eksamen. Først når jeg sendte legeattesten til en rådgiver sa hun at legeattesten er godkjent hun har registrert avbrutt på den eksamen avvikling og at jeg måtte melde meg inn når det nærmet seg. Når datoen nærmet seg kunne jeg ikke melde meg inn nettopp fordi jeg hadde brukt tredje forsøket mitt. Jeg fikk epost igjen da hvor det sto at legeattesten kan ikke godkjenne nå og dermed går jeg ned et kull. 

Jeg søkte om fjerde forsøket om ble innvilget. Før jeg fikk svar på søknaden min om fjerdeforsøket snakket jeg med læreren min angående eksamen. Hun mente da hvis jeg får innvilget søknad kan jeg fortsette på nåværende kullet mitt og gi eksamen uten at det skulle skje noe studieprogresjon. Når jeg leste så sto det at eksamen kan ikke holde nå i april dermed må jeg vente til desember og jeg går ned ett kull. 

jeg da søkte inn igjen om ekstra ordinær eksamen og skolen mener at jeg kommer ikke inn i denne loven. kan jeg klage over forvaltningsvedtaket jeg føler at skolen ikke har behandlet søknaden min bra. Hva tenker dere gjerne kom med tips om dere har klagd over forvaltnings vedtak hvordan dere har gått frem osv. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er litt vanskelig å forstå innlegget ditt rett. 

Holdes det eksamen våren 2021? I så fall har du rett til å gå opp til denne eksamenen. Hvis ikke det er oppsatt eksamen dette semesteret har du heller ikke rett til å ta den. 

Hva står i eksamensreglementet ditt? Jeg studerer ved NTNU, og der er de pliktig til å avholde utsatt eksamen/konteeksamen hvis det kun er én ordinær eksamen per studieår. 

Det å ha gyldig fravær på eksamen gjør at man bare får det eksamensforsøket satt til ikke-gjeldende, og får gå opp til neste eksamen. Men man må fortsatt følge de oppsatte tidspunktene for eksamen, selv om det innebærer at man går ned et kull. 

Anonymkode: eb389...ed8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...