Colini Skrevet 10. september 2023 #1681 Del Skrevet 10. september 2023 skruf skrev (13 minutter siden): Kjipt at hun ble frastjålet vesken med alt innhold, men er det egentlig lov å legge noen i bakken og foreta sivil arrestasjon? Trodde det var strenge regler for slikt. Ei venninne av meg jobbet som vekter for noen år siden (så mulig reglene har endret seg), men husker at hun fortalte at hvis det feks gikk en alarm i ett bygg eller en butikk og hun og makkeren hennes rykket ut og tok en tjuv på fersken så hadde de ikke lov til å legge vedkommende i bakken, men prøve å forhindre at vedkommende stakk av uten bruk av fysisk makt, evt følge etter, til politiet kom og arresterte vedkommende. Men som sagt, mulig vektere kan legge folk i bakken nå🤷🏼♀️ Dette var uansett ikke vektere, men bekjente av Benedicte. De fant ut hvem vedkommende var via find my iPhone Jeg lærte i allefall ganske tidlig å aldri la verdisaker ligge synlig i bilen når du forlater bilen. Og hun la igjen ei stor LV-veske med Mac, Gucci-lommebok med alle kortene hennes i, konvolutt med penger som hun fikk i bursdagsgave, sminke, iPhone og masse hudpleieprodukter (en annen ting; er det ikke vanlig å ta med seg lommebok og iPhone når man forlater bilen?) Jajs; bra de fant igjen noe av det som ble stjålet da. Hvis det er slik at mobilen er nøkkelen som hun hevdet, hvordan kan det ha seg at hun fikk låst da hvis mobilen lå igjen i bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 10. september 2023 #1682 Del Skrevet 10. september 2023 Colini skrev (7 minutter siden): Hvis det er slik at mobilen er nøkkelen som hun hevdet, hvordan kan det ha seg at hun fikk låst da hvis mobilen lå igjen i bilen? Telefonen hadde hun med seg. Hun stolte på at bilen låste seg selv etter noen minutter når hun hadde mobilen med. Sannsynligvis var det i dette tidsrommet at tyven stakk av med tingene, eller at bilen aldri ble låst. Det er idiotisk å stole på at sånt fungerer og til og med i manualen til bilen hennes står det tydelig at man skal låse bilen når man forlater den. Funksjonen hun snakker om er en ekstra sikring i tilfelle hun glemmer seg ut. Men uansett om bilen hadde vært låst så var da dyre gjenstander veldig lett synlige i bilen og en tyv hadde lett knust vinduet og tatt tingene. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 10. september 2023 #1683 Del Skrevet 10. september 2023 Snublefot62 skrev (15 minutter siden): Telefonen hadde hun med seg. Hun stolte på at bilen låste seg selv etter noen minutter når hun hadde mobilen med. Sannsynligvis var det i dette tidsrommet at tyven stakk av med tingene, eller at bilen aldri ble låst. Det er idiotisk å stole på at sånt fungerer og til og med i manualen til bilen hennes står det tydelig at man skal låse bilen når man forlater den. Funksjonen hun snakker om er en ekstra sikring i tilfelle hun glemmer seg ut. Men uansett om bilen hadde vært låst så var da dyre gjenstander veldig lett synlige i bilen og en tyv hadde lett knust vinduet og tatt tingene. Nå er ikke jeg så teknisk av meg, men da hun fortalte så sa hun at hun satt hjemme og tracket tyven via find my iPhone, og det var sånn de også fant adresse og hvem det var ift lovdata om sivil arrestasjon så arresterte bekjente av Benedicte tyven 1-2 dager etter. Etter at hun hadde levert inn anmeldelse og med det overlatt det til politiet. Dette var ikke en akutt og farlig hendelse som skjedde der ot da. Saken lå på politiets bord, ergo deres jobb å etterforske og foreta arrestasjon Skal vi alle begynne å ta saken i egne hender etter at vi har anmeldt noe så vil det bli helt texas i landet. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 10. september 2023 #1684 Del Skrevet 10. september 2023 skruf skrev (1 minutt siden): Nå er ikke jeg så teknisk av meg, men da hun fortalte så sa hun at hun satt hjemme og tracket tyven via find my iPhone, og det var sånn de også fant adresse og hvem det var ift lovdata om sivil arrestasjon så arresterte bekjente av Benedicte tyven 1-2 dager etter. Etter at hun hadde levert inn anmeldelse og med det overlatt det til politiet. Dette var ikke en akutt og farlig hendelse som skjedde der ot da. Saken lå på politiets bord, ergo deres jobb å etterforske og foreta arrestasjon Skal vi alle begynne å ta saken i egne hender etter at vi har anmeldt noe så vil det bli helt texas i landet. Mange som bommer her. Hun brukte noe som heter «Find my» eller «Hvor er» på norsk. Det begynte med at en kunne bruke det til å finne gjenglemt telefon i starten. Og da kalte de det for «Find my iPhone». Men i dag kan man og spore Mac, iPad, Watch og alt annet med «Find my» innebygget. Så jeg tolket henne som at hun hadde telefonen med. Hun skulle jo på influenser-arrangement. Aldri i verden om hun hadde latt telefonen ligge igjen. En kroppsdel kanskje, men ikke telefonen. Det skumle her ligger litt i hvordan funksjonen fungerer. De enhetene med GPS innebygget (som for eks iPhone) rapporterer inn sin egen posisjon til «Hvor er»-nettverket. Selv når den er avslått. Men de tingene uten GPS innebygget (som AirPods Max som hun sporte) er avhengig av at en annen Apple enhet ser de og rapporterer inn sin egen posisjon anonymt for å spore enheten. Det krever altså både at en annen Apple bruker er i nærheten og at den personen har «Hvor er» aktivert. Det trenger ikke være samme eier/konto, bare en Apple enhet som er i nærheten. Alt dette foregår anonymt. Konsekvensen av dette er at rapportert posisjon ikke nødvendigvis er oppdatert nylig men og at den kan være feil/missvisende. Så å bruke dette alene som «bevis» er rimelig bra misforstått. Nå hadde de aktivert avspilling av lyd (funksjon i «Find my») og de hørte da at vedkommende hadde headsettet på seg selv om ham hadde nektet for å ha hatt det. Men det beviser jo bare at han har et stjålet headsett på seg, ikke at det var han som stjal det. Og for å være ærlig. Hadde to ukjente personer stoppet meg på gaten og spurt om telefon, klokke, Mac eller headsett så hadde jeg og nektet og gått derifra. Evnt løpt om de fulgte etter meg. Så igjen mener jeg at Benedicte har oppfordret til ulovlig selvtekt. Hun av alle som lever av påvirkning og budskap burde jo forstå hvor galt slike ting kan gå. Og hvor fort det får sitt eget liv. Men det gjør hun ikke. Hun syntes dette var kult. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minombre Skrevet 10. september 2023 #1685 Del Skrevet 10. september 2023 Snublefot62 skrev (2 minutter siden): Mange som bommer her. Hun brukte noe som heter «Find my» eller «Hvor er» på norsk. Det begynte med at en kunne bruke det til å finne gjenglemt telefon i starten. Og da kalte de det for «Find my iPhone». Men i dag kan man og spore Mac, iPad, Watch og alt annet med «Find my» innebygget. Så jeg tolket henne som at hun hadde telefonen med. Hun skulle jo på influenser-arrangement. Aldri i verden om hun hadde latt telefonen ligge igjen. En kroppsdel kanskje, men ikke telefonen. Det skumle her ligger litt i hvordan funksjonen fungerer. De enhetene med GPS innebygget (som for eks iPhone) rapporterer inn sin egen posisjon til «Hvor er»-nettverket. Selv når den er avslått. Men de tingene uten GPS innebygget (som AirPods Max som hun sporte) er avhengig av at en annen Apple enhet ser de og rapporterer inn sin egen posisjon anonymt for å spore enheten. Det krever altså både at en annen Apple bruker er i nærheten og at den personen har «Hvor er» aktivert. Det trenger ikke være samme eier/konto, bare en Apple enhet som er i nærheten. Alt dette foregår anonymt. Konsekvensen av dette er at rapportert posisjon ikke nødvendigvis er oppdatert nylig men og at den kan være feil/missvisende. Så å bruke dette alene som «bevis» er rimelig bra misforstått. Nå hadde de aktivert avspilling av lyd (funksjon i «Find my») og de hørte da at vedkommende hadde headsettet på seg selv om ham hadde nektet for å ha hatt det. Men det beviser jo bare at han har et stjålet headsett på seg, ikke at det var han som stjal det. Og for å være ærlig. Hadde to ukjente personer stoppet meg på gaten og spurt om telefon, klokke, Mac eller headsett så hadde jeg og nektet og gått derifra. Evnt løpt om de fulgte etter meg. Så igjen mener jeg at Benedicte har oppfordret til ulovlig selvtekt. Hun av alle som lever av påvirkning og budskap burde jo forstå hvor galt slike ting kan gå. Og hvor fort det får sitt eget liv. Men det gjør hun ikke. Hun syntes dette var kult. Enig! En bekjent av meg anmeldte tyveri av airpods som hen klarte å spore til en adresse, men i og med at flere bodde på samme adresse kunne ikke politiet gripe inn å pågripe noen. De kunne ikke vite hvem som eventuelt hadde stjålet det og heller ikke om de hadde kjøpt airpodsene av noen i god tro. Måten Benedicte går fram på her kan jo være direkte farlig! Hun vet jo ikke om tyven bærer kniv eller annet våpen og i verste fall kan det jo gå riktig galt. Syns det er helt håpløst å indirekte oppfordre til å ta saken i egne hender. Det er bare materielle ting det er snakk om, og uansett hvor kjipt det er å miste det bør man overlate slikt til politiet. At de fikk ros for «oppdraget» tror jeg heller ikke på, da politiet som oftest oppfordrer folk til IKKE å ta saken i egne hender. Denne historien tror jeg er mest for å skryte av alle de dyre tingene hun ble frastjålet, samt å fortelle at «ingen bør prøve seg på henne fordi hun og familiemedlemmer er en gjeng tøffinger som ingen skal pille på nesen». Hvem er det egentlig som går rundt med en konvolutt med bursdagspenger i veska i voksen alder? Ja, jo, dersom man er på vei til å sette det inn i banken kanskje, men det var jo fryktelig tilfeldig at hun hadde det i veska akkurat da… 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 10. september 2023 #1686 Del Skrevet 10. september 2023 Minombre skrev (33 minutter siden): Enig! En bekjent av meg anmeldte tyveri av airpods som hen klarte å spore til en adresse, men i og med at flere bodde på samme adresse kunne ikke politiet gripe inn å pågripe noen. De kunne ikke vite hvem som eventuelt hadde stjålet det og heller ikke om de hadde kjøpt airpodsene av noen i god tro. Måten Benedicte går fram på her kan jo være direkte farlig! Hun vet jo ikke om tyven bærer kniv eller annet våpen og i verste fall kan det jo gå riktig galt. Syns det er helt håpløst å indirekte oppfordre til å ta saken i egne hender. Det er bare materielle ting det er snakk om, og uansett hvor kjipt det er å miste det bør man overlate slikt til politiet. At de fikk ros for «oppdraget» tror jeg heller ikke på, da politiet som oftest oppfordrer folk til IKKE å ta saken i egne hender. Denne historien tror jeg er mest for å skryte av alle de dyre tingene hun ble frastjålet, samt å fortelle at «ingen bør prøve seg på henne fordi hun og familiemedlemmer er en gjeng tøffinger som ingen skal pille på nesen». Hvem er det egentlig som går rundt med en konvolutt med bursdagspenger i veska i voksen alder? Ja, jo, dersom man er på vei til å sette det inn i banken kanskje, men det var jo fryktelig tilfeldig at hun hadde det i veska akkurat da… Jeg tror, og her spekulerer jeg, at hun innsåg at hun hadde tabbet seg ut med å la bilen være ulåst og ikke kom til å få dekket noe på forsikringen. Og når hun da fikk bevegelse på tingene ringte hun noen tvilsomme typer i vennekretsen sin. For som du sier er dette bare ting. Og det kjekke med Apple er at man har ikke enormt med valgmuligheter. Og med mindre hun har slått det av ligger det meste i skyen på iCloud kontoen. Men hun fikk nå skryte litt av hvor mye penger hun har da som kunne handle ny i går uten nevneverdige problem. 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colini Skrevet 10. september 2023 #1687 Del Skrevet 10. september 2023 Vet ikke om jeg kjøper halvparten av historien. Virker så voldsomt overdrevet og nærmest nevrotisk dramatisk.. Lukter svidd av det meste. Sannheten er nok langt unna, men at bilen var ulåst er det vel ingen tvil om. Forsikringen krever nok i det minste en låst bil..😬 17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høstsemester Skrevet 10. september 2023 #1688 Del Skrevet 10. september 2023 Synes det er så mye rar dramatikk rundt denne dama. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dizzy Skrevet 10. september 2023 #1689 Del Skrevet 10. september 2023 https://www.ao.no/tok-tyven-pa-25-minutter-sporing-pa-verdisakene/s/5-128-620111 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffins Skrevet 10. september 2023 #1690 Del Skrevet 10. september 2023 Dizzy skrev (8 minutter siden): https://www.ao.no/tok-tyven-pa-25-minutter-sporing-pa-verdisakene/s/5-128-620111 Her står det faktisk at det var politiet som foretok ransakelse og ikke bekjente av BH. Er jeg overrasket over at hun løy om det? Nei. Og tro dere meg, denne saken her kommer hun til å melke for ALT det er verdt til medier! For endelig får hun litt etterlengtet PR igjen. 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 10. september 2023 #1691 Del Skrevet 10. september 2023 Møffins skrev (19 minutter siden): Her står det faktisk at det var politiet som foretok ransakelse og ikke bekjente av BH. Er jeg overrasket over at hun løy om det? Nei. Og tro dere meg, denne saken her kommer hun til å melke for ALT det er verdt til medier! For endelig får hun litt etterlengtet PR igjen. Rart hun tør sitte å lyve om det😅. Å rart at politiet ikke har nevnt med et ord om at han var tatt av hennes bekjente allerede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minombre Skrevet 10. september 2023 #1692 Del Skrevet 10. september 2023 NiceOrNothing skrev (Akkurat nå): Rart hun tør sitte å lyve om det😅. Å rart at politiet ikke har nevnt med et ord om at han var tatt av hennes bekjente allerede Det tolker jeg i så fall som at politiet ikke vil at folk skal ta saken i egne hender og unnlater å si noe om det til avisen. Skulle blitt seg litt av et styr om alle skulle begynt med sivil arrestasjon og at det godkjennes av politiet. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 10. september 2023 #1693 Del Skrevet 10. september 2023 Minombre skrev (1 minutt siden): Det tolker jeg i så fall som at politiet ikke vil at folk skal ta saken i egne hender og unnlater å si noe om det til avisen. Skulle blitt seg litt av et styr om alle skulle begynt med sivil arrestasjon og at det godkjennes av politiet. Veldig sant . De syns sikkert ikke noe om at hun skryter av det . 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffins Skrevet 10. september 2023 #1694 Del Skrevet 10. september 2023 NiceOrNothing skrev (11 minutter siden): Rart hun tør sitte å lyve om det😅. Å rart at politiet ikke har nevnt med et ord om at han var tatt av hennes bekjente allerede Vel, jeg vet med sikkerhet at det er mye hun har løyet om tidligere. Jeg vet godt hvem BH er på privaten og kjenner til alle hennes «knep» for å fange publikum. 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unodostrez Skrevet 10. september 2023 #1695 Del Skrevet 10. september 2023 Kontaktet av internasjonale aviser og KK? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffins Skrevet 10. september 2023 #1696 Del Skrevet 10. september 2023 Ref snapstory; Allergisk reaksjon meg i rompa. Ser mer ut som hun har grått fordi sambo og barn har reist til Spania i forveien. Man ser at mens hun snakker i story forsvinner rødheten litt, og det hadde den ikke gjort om det faktisk var allergisk reaksjon. Alt for melke denne historien om tyveriet slik at hun kan snakke mest mulig om det. Damen det er så utspekulert atte fy. Står tilogmed i hennes offentlige facebookstatus hvor hun selv skriver at politiet nå har tatt gjerningsmannen. Står ingenting om at de tok saken i egne hender, sikkert fordi familiemedlemmer hadde stusset på troverdigheten av det for de vet det ikke er sant. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elleeenn Skrevet 10. september 2023 #1697 Del Skrevet 10. september 2023 Og fikk hun igjen passet sitt som også ble stjålet??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colini Skrevet 10. september 2023 #1698 Del Skrevet 10. september 2023 Elleeenn skrev (30 minutter siden): Og fikk hun igjen passet sitt som også ble stjålet??? Det har hun ikke nevnt så antar at hun har glemt i alle løgnene sine at det ble nevnt stjålet mens hun gråt sine tapre krokodilletårer. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bagelish Skrevet 10. september 2023 #1699 Del Skrevet 10. september 2023 Møffins skrev (2 timer siden): Vel, jeg vet med sikkerhet at det er mye hun har løyet om tidligere. Jeg vet godt hvem BH er på privaten og kjenner til alle hennes «knep» for å fange publikum. Hvordan er hun privat? Føler hun bare serverer oss en fasade på some. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 10. september 2023 #1700 Del Skrevet 10. september 2023 Er ille altså🙈 tenk og bli frastjålet Gucci veska si få dager før hun skal tilbringe 3 måneder i Spania med familien 🙈🙈 Hvordan skal det gå? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå