duplexx Skrevet 24. mai 2023 #1481 Del Skrevet 24. mai 2023 skruf skrev (På 11.5.2023 den 20.21): Jeg er helt med på at dårlige handlinger fører til konsekvenser, men konsekvensen må være en der-og-da-konsekvens ut i fra barnets alder. Å legge en straff langt frem i tid, som feks å si at barnet ikke får lørdagsgodt når vi skriver torsdag er bare tullete for et så lite barn. Kaste en is der og da, helt ok. Men; før man går på straff så kanskje man kan være såpass pedagogisk at man prøver å se hva som ligger bak den uønska handlingen til et så lite barn En 4-åring har blitt storesøster. 4-åringen må sove på rommet sitt alene om natta, mens mamma, pappa og babyen sover sammen. 4-åringen vil også sove sammen med de og vekker foreldrene (og babyen) ved å gå inn til de om nata. Hadde Benedicte tenkt seg litt om før hun pælmet ei eske is i søpla og kuttet lørdag foran 4-åringen om morran før barnehagen så kanskje hun heller kunne snakket med barnet i stedet for å gå fullstendig Miss Hannigan (referanse Annie) og i 4-åringens øyne gjøre forskjellsbehandlingen større. En 4-åring forstår ikke det med nattamming, 4-åringen ser bare at baby sover med mamma og pappa, og ikke på eget rom. 4-åringen vil være en del av tryggheten. Det er heller ikke unaturlig at 4-åringer kan komme inn og vil sove med foreldrene uten at det er småsøsken inne i bildet heller. En 4-åring er fortsatt et lite barn, men dessverre så blir det ofte sånn at «nå må du huske at du er stor siden du har blitt storesøster/storebror» Enten fører det til et kuet barn, eller så fører det til opprør. I begge tilfellene så kan det skade søskenrelasjoner hvis den eldste ikke får anerkjent følelsene. Dette er ikke mammapoliti; det er sunn fornuft, forståelse av barns følelser og en dæsj psykologi Om den historien hun kom med stemmer, så er det nesten så jeg tror hun gjorde det for å kunne fortelle om det… 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Multicopy Skrevet 24. mai 2023 #1482 Del Skrevet 24. mai 2023 LinnHenrikke skrev (2 timer siden): Skjønner ikke hvorfor dere gidder å diskutere dette en gang.. Det eneste sikre her at ikke dette prosjektet (heller) kommer til å bli noe av 😅 Der fikk du sagt det 👏🏼😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fru G Skrevet 25. mai 2023 #1483 Del Skrevet 25. mai 2023 Fryktelig slitsom å ha hus, hytte og båt. Må jo ha tre av alt… Ja, ja, hver sine problemer🙈🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
duplexx Skrevet 26. mai 2023 #1484 Del Skrevet 26. mai 2023 «Tar meg selv i å lage ei kule». Lage? Hun sugde jo inn og vekk den kula… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 26. mai 2023 #1485 Del Skrevet 26. mai 2023 Jeg ser ikke helt problemet hennes… Venninna mi og mannen har 3 barn, i tillegg til hus så har de også hytte og campingvogn. Bortsett fra toalettsaker og evt litt klær så er det ikke så omfattende å pakke for en tur på hytta eller campingvogn Alt de behøver som dyner, kjøkkenutstyr, sengetøy, tv på hytta, pluss noe klær samt basic mat med god holdbarhet og dopapir og sånt er allerede på plass på hytta/campingvogn. De behøvde bare å pakke seg selv og personlige tinger som ei bok, strikking, sykler osv. Mat kjøper de inn på forhånd. Hadde vært noe annet hadde de leid, men de eier. Da har man dobbelt opp av basic produkter. Båten er ikke ny, så rart de ikke har sånn som dyner og kjøkkenredskap der. Eller tv. Det er jo ikke økonomien som stopper de akkurat Tøft å være influencer si! 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 27. mai 2023 #1486 Del Skrevet 27. mai 2023 skruf skrev (22 timer siden): Jeg ser ikke helt problemet hennes… Venninna mi og mannen har 3 barn, i tillegg til hus så har de også hytte og campingvogn. Bortsett fra toalettsaker og evt litt klær så er det ikke så omfattende å pakke for en tur på hytta eller campingvogn Alt de behøver som dyner, kjøkkenutstyr, sengetøy, tv på hytta, pluss noe klær samt basic mat med god holdbarhet og dopapir og sånt er allerede på plass på hytta/campingvogn. De behøvde bare å pakke seg selv og personlige tinger som ei bok, strikking, sykler osv. Mat kjøper de inn på forhånd. Hadde vært noe annet hadde de leid, men de eier. Da har man dobbelt opp av basic produkter. Båten er ikke ny, så rart de ikke har sånn som dyner og kjøkkenredskap der. Eller tv. Det er jo ikke økonomien som stopper de akkurat Tøft å være influencer si! Jo, mulig det er økonomien som stopper de. Det er nok ikke så tipp topp som hun skal ha det til. Hun måtte jo få sponsor for å pusse opp kjøkkenet sitt. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 27. mai 2023 #1487 Del Skrevet 27. mai 2023 Bibbi_ skrev (9 timer siden): Jo, mulig det er økonomien som stopper de. Det er nok ikke så tipp topp som hun skal ha det til. Hun måtte jo få sponsor for å pusse opp kjøkkenet sitt. Venninna mi og mannen har helt to vanlige inntekter og tre barn, og det koster ikke mye for feks kjøkkenutstyr åå IKEA eller ekstra dyner, Men nå har de ikke luksushytte til flere millioner, men ei hytte-hytte med solcellepanel og ikke innlagt vann eller strøm, eller luksusbåt og driver å pusser opp og fornyer i tide og utid Man kan kjøle mye utstyr brukt også Så i mine øyne så er det tullete å drive å flytte div utstyr frem og tilbake. Senk heller standarden og ha det man trenger liggende klart på hytta av basic nødvendigheter. Tror faktisk de fleste med hytte har det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumrikk1 Skrevet 28. mai 2023 #1488 Del Skrevet 28. mai 2023 Merkelig å ikke ha ting i båten. Følger flere som lever båtlivet og de har dobbelt opp av dyner, bestikk og kjøkkenutstyr🤭 Må si de lager seg veldig mye jobb med å ikke gjøre det samme.. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 28. mai 2023 #1489 Del Skrevet 28. mai 2023 mumrikk1 skrev (19 minutter siden): Merkelig å ikke ha ting i båten. Følger flere som lever båtlivet og de har dobbelt opp av dyner, bestikk og kjøkkenutstyr🤭 Må si de lager seg veldig mye jobb med å ikke gjøre det samme.. Tror de fleste har dobbelt opp med slike ting. Men det meste Benedicte gjør er jo bare å riste på hodet av. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 28. mai 2023 #1490 Del Skrevet 28. mai 2023 Dette viser vel egentlig hvor lite strukturert hun er og dårlig på å planlegge. De fleste med større båt, bobil, campingvogn og hytte har jo grunnleggende utstyr til matlaging, soving og opphold hvert sted. Men ikke BH? Merkelig.. 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bulsara Skrevet 28. mai 2023 #1491 Del Skrevet 28. mai 2023 Har Hytte og campingvogn med det som trengs av utstyr hvert sted. Virker veldig merkelig som hun har organisert det. En annen ting- hvor gjør hun neglene sine? Synes de ser så klumpete og tjukke ut stadig vekk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vally112 Skrevet 29. mai 2023 #1492 Del Skrevet 29. mai 2023 Mulig det er nye regler eller info om dette men syns jeg ser så mange influensere som drakk energidrikke da de var gravide og no når de ammer. Står jo tydelig man ikke skal drikke når man ammer å er gravid. Benedicte la ut at hun kjøpte brett med hvit redbull å ser hun drikker på båten Åså er neste snapp av at hun ammer. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ruskejento Skrevet 31. mai 2023 #1493 Del Skrevet 31. mai 2023 Mye mulig jeg er frekk eller ikke har nok info. Hva er greia med influencere og deres nyfødte som på død og liv skal sove hele tiden? Bysse, bære, vugge, sove, sove, sove, sove.. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonyym97 Skrevet 31. mai 2023 #1494 Del Skrevet 31. mai 2023 ruskejento skrev (7 minutter siden): Mye mulig jeg er frekk eller ikke har nok info. Hva er greia med influencere og deres nyfødte som på død og liv skal sove hele tiden? Bysse, bære, vugge, sove, sove, sove, sove.. Hva mener du? Søvn er jo superviktig for nyfødte? 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 31. mai 2023 #1495 Del Skrevet 31. mai 2023 Anonyym97 skrev (7 minutter siden): Hva mener du? Søvn er jo superviktig for nyfødte? Det er stimuli også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 31. mai 2023 #1496 Del Skrevet 31. mai 2023 ruskejento skrev (20 minutter siden): Mye mulig jeg er frekk eller ikke har nok info. Hva er greia med influencere og deres nyfødte som på død og liv skal sove hele tiden? Bysse, bære, vugge, sove, sove, sove, sove.. Da slipper de å styre så mye med babyen. Og kan jobbe i stedet kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissCoverdale Skrevet 31. mai 2023 #1497 Del Skrevet 31. mai 2023 Bibbi_ skrev (4 timer siden): Da slipper de å styre så mye med babyen. Og kan jobbe i stedet kanskje? Eller de bruker våkentiden på å faktisk være med babyen og dokumenterer ikke den delen? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 31. mai 2023 #1498 Del Skrevet 31. mai 2023 MissCoverdale skrev (49 minutter siden): Eller de bruker våkentiden på å faktisk være med babyen og dokumenterer ikke den delen? Godt mulig. Av flere grunner følger jeg ikke Benedicte. Svarte bare på et spørsmål. Men enkelte andre "influensere" strever hardt med at babyen må sove hele tiden, så mor får jobbet. Så derfor skrev jeg kanskje, og med et spørsmålstegn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fruen92 Skrevet 31. mai 2023 #1499 Del Skrevet 31. mai 2023 ruskejento skrev (5 timer siden): Mye mulig jeg er frekk eller ikke har nok info. Hva er greia med influencere og deres nyfødte som på død og liv skal sove hele tiden? Bysse, bære, vugge, sove, sove, sove, sove.. Så vidt jeg har forstått etter å ha fulgt Benedicte så sover baby nesten ikke på dagtid. Føler ikke det er samme situasjonen som SE i det hele tatt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Multicopy Skrevet 1. juni 2023 #1500 Del Skrevet 1. juni 2023 Bulsara skrev (På 28.5.2023 den 20.33): Har Hytte og campingvogn med det som trengs av utstyr hvert sted. Virker veldig merkelig som hun har organisert det. En annen ting- hvor gjør hun neglene sine? Synes de ser så klumpete og tjukke ut stadig vekk Shady salong i Drammen, rart det går rundt der egentlig. Gratis negler for reklame vet du🥸 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå