Gå til innhold

Benedicte Haugaard

LinnPinnSukkerspin

Anbefalte innlegg

Hun er sikkert så inn i h…lei nå, men jeg syns hun svarer så kvast og frekt, det gjorde hun før hun ble gravid også..🫣

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mio-lio skrev (6 timer siden):

Alle sier man har gått over når termindatoen er passert. Til og med jordmødrene sier det. Selv om det på fagspråket ikke heter overtid enda. Poenget er at vist man skal følge fagspråket så er det jo faktisk ingen som går overtid. Ettersom man blir satt igang innen dag 10-11 etter termindato. Har som sakt akkurat født. Mitt 4 barn faktisk å har til dag dato aldri hørt noen si noe annet en at de er på overtid når termindatoen har passert.  Innlegge mitt var opprinnelig til ei som mente Benedicte jugde med å si hun var på overtid. 

Men jeg på min side har ikke hørt noen snakke om overtid før, nettopp, overtid. Det gjelder både jordmødre og leger. 

Jeg tenker det er viktig å bruke begrepene rett. Jeg føder straks, og det er ekstremt mye stress i termingruppene på ulike some om å føde «før tiden» fordi mange er redde for å «gå overtid». Som de tolker som over termindato. Det snakkes om tegn på fødsel fra uke 34-35 og mulighet for igangsettelse fra uke 36. BH er en influenser som blir vist til, og som også har skapt stress blant fødende på Østlandet ved å si at «alle fødeavdelinger på Østlandet er fulle».

Siden BH ikke har gått ut med termindato finnes det ikke grunnlag for å påstå at hun har jugd om noe. Men influensere er flinke til å si ting så de kan tolkes i ulike retninger. Nå sier hun at hun er i «week 42», som høyst sannsynlig er 41+noe. Altså over termin, men ikke på overtid. Og det er viktig å skille på. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamak skrev (1 time siden):

Tenk å bruke tiden på sykehuset til å drive spre frykt. Ingen har tilsynelatende tid til henne og alle sykehus på hele Østlandet er fulle…. Hun burde hatt mer fokus på egen fødsel. Frykt hemmer forøvrig egen produksjon av oxytocin.

https://frifodsel.no/oxytocin-fodsel/

Talte over antall fødeavdelinger i helse sør-øst i går. Det er tett opp mot 20 avdelinger. Skal godt gjøres at alle avdelingene er smekk fulle til enhver tid. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PecanPie skrev (1 time siden):

Talte over antall fødeavdelinger i helse sør-øst i går. Det er tett opp mot 20 avdelinger. Skal godt gjøres at alle avdelingene er smekk fulle til enhver tid. 

Jeg kjenner 2 som nå er satt i gang med piller og 1 på drypp (Drammen og Tønsberg) å det er ikke fullt noen av stedene 🤷🏼‍♀️ Hun hauser opp fødselen,for å få følgere og penger 🤮 Kanskje jeg også skal det 😂

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PecanPie skrev (2 timer siden):

Synes de sier at det blir født færre og færre barn 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler denne lange prosessen med henne nå kun er en konsekvens av å «tvinge» gjennom en igangsettelse før det er behov dessverre. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomstene1234 skrev (10 minutter siden):

Føler denne lange prosessen med henne nå kun er en konsekvens av å «tvinge» gjennom en igangsettelse før det er behov dessverre. 

Men er hun ikke i uke 42?. Da bør hun vel settes i gang.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (1 minutt siden):

Er vel graviduke 42, altså 41+ ettellerannet? For 3 dager siden var det graviduke 41, altså 40 + ettellerannet. Så det er ikke mye over termin ihvertfall. Og 10/11 dager er maks? Det er sånn jeg oppfattet det, men godt mulig jeg tar feil 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (4 timer siden):

Hun er jo satt i gang… men ting tar tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Multicopy skrev (5 timer siden):

Jeg kjenner 2 som nå er satt i gang med piller og 1 på drypp (Drammen og Tønsberg) å det er ikke fullt noen av stedene 🤷🏼‍♀️ Hun hauser opp fødselen,for å få følgere og penger 🤮 Kanskje jeg også skal det 😂

Jeg regner med de prioriterer fødende med klare medisinske behov framfor de utålmodige. Hun skrev selv på snap/IG i går at «vi er bare veldig utålmodige». Hun skrev senere i går at vannet gikk av seg selv, håper de har fått dempet både utålmodighet og urolighet og at alt er bra!

Søren, burde planlagt dette bedre, kunne jo tjent store penger på fødsel av andremann. Har time for igangsetting i morgen (jada, det er medisinske grunner for det, anbefalt av alt jeg har snakket med av helsepersonell, jeg skulle helst gått i fødsel av meg selv), så begynner i så fall å få det grådig travelt! 🙈

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomstene1234 skrev (5 timer siden):

Er vel graviduke 42, altså 41+ ettellerannet? For 3 dager siden var det graviduke 41, altså 40 + ettellerannet. Så det er ikke mye over termin ihvertfall. Og 10/11 dager er maks? Det er sånn jeg oppfattet det, men godt mulig jeg tar feil 😊

Har selv gått 15 dager over, men er 13år siden nå... Aldri igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PecanPie skrev (18 minutter siden):

Jeg regner med de prioriterer fødende med klare medisinske behov framfor de utålmodige. Hun skrev selv på snap/IG i går at «vi er bare veldig utålmodige». Hun skrev senere i går at vannet gikk av seg selv, håper de har fått dempet både utålmodighet og urolighet og at alt er bra!

Søren, burde planlagt dette bedre, kunne jo tjent store penger på fødsel av andremann. Har time for igangsetting i morgen (jada, det er medisinske grunner for det, anbefalt av alt jeg har snakket med av helsepersonell, jeg skulle helst gått i fødsel av meg selv), så begynner i så fall å få det grådig travelt! 🙈

De prioriterer heldigvis. Jeg fødte ved samme sykehus for noen år siden. Det var smekk fullt, men jeg kom inn med alvorlig svangerskapsforgiftning. Jeg kom med ambulanse. Fikk føderom med en gang, hadde til og med en sykepleier hos meg hele tiden. Nå ble det haste keisersnitt og prematur fødsel, ene rom på barsel fikk jeg også, uten å spørre.. men ja, de rydder plass til de som trenger det. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LudaLi

Ja det var det jeg ville frem til. Hun fremstiller helsevesenet som helt faglig uforsvarlig. Ene øyeblikket har hun vært ute sykehusets område, samtidig som hun er igangsatt. Det fikk ikke jeg lov til. Etter at jeg fikk modningspiller fikk jeg beskjed om å holde meg i nærheten av avdelingen. Hun skriver masse negativt om helsevesenet. Jeg er enig med henne at fødetilbudet er truet. Men syns det er håpløst at hun driver med dette, samtidig som hun burde vært opptatt med sin egen fødsel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamak skrev (2 timer siden):

Ja det var det jeg ville frem til. Hun fremstiller helsevesenet som helt faglig uforsvarlig. Ene øyeblikket har hun vært ute sykehusets område, samtidig som hun er igangsatt. Det fikk ikke jeg lov til. Etter at jeg fikk modningspiller fikk jeg beskjed om å holde meg i nærheten av avdelingen. Hun skriver masse negativt om helsevesenet. Jeg er enig med henne at fødetilbudet er truet. Men syns det er håpløst at hun driver med dette, samtidig som hun burde vært opptatt med sin egen fødsel. 

Fullt mulig å gå utenfor sykehuset når man er igangsatt 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Anonyym97 skrev (8 timer siden):

Hun er jo satt i gang… men ting tar tid

Ja jeg vet hun er satt i gang.. men var vel noen over her som mente at de ikke burde sette i gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (54 minutter siden):

Følger ikke dama jeg, men hvorfor er hun egentlig satt i gang? 

Er vel fordi ifølge henne så er hun 2 uker overtid. Å legger frem om tidligere fødsel som vist nok var alvorlig.. jeg aner ikke hva som er sant og ikke

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har hun endelig født så gjenstår det og se om hvor mye den lille blir eksponert 🙈🙈

Gratulerer med den lille😊

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...