Julie990 Skrevet 23. mars 2023 #1261 Del Skrevet 23. mars 2023 18 hours ago, Mellion said: Hun har jo sagt selv at hun presset ut magen for bildene og videoen sin skyld. Man ser tydelig datteren nusse på magefett og ikke en babymage. Men det skulle lages video til some for å annonsere graviditeten til verden. Så da måtte man jo se litt gravid ut.. bare å presse ut magen det da 😂 Må jo være noe sånt. Hadde hun faktisk nærmet seg maksimal overtid hadde vi hørt MYE om det. Hun sier at hun er i uke 41 så regner da med at hun mener 40+0 og 40+6, og i uken termin er. Hun er jo voldsomt dramatisk for en som trolig kun er et par dager etter termin😂😂 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 23. mars 2023 #1262 Del Skrevet 23. mars 2023 Man er vel heller ikke på overtid noen dager etter termindato? Nå er det noen år siden jeg fikk barn, men jeg lærte at innafor normalen var to uker før eller to uker etter OUL-termin. Også kom det vel ei endring på at man ikke burde gå lengre enn 10 dager etter termin-dato før man satte i gang pga morkaken slutter å gjøre jobben sin og fosteret får mindre/dårligere næring og kan bli dysmaturt/underernært selv om det er over termin, Så hvis termindato var for noen dager siden så er hun ikke på overtid enda. Men man blir godt oppfulgt etter den datoen for å følge med på at morkaken fortsatt gjør jobben sin og at den lille har det bra, såkalt trivselskontroller Man har jo ikke født prematurt hvis man føder i uke 38 eller 39 heller. Grensen for å kalle det prematur fødsel er vel før uke 36. Hun hadde 3cm åpning i morges (ikke vært på snap siden da), så hun er i gang. Men man må ha nådd 4cm åpning for å være i aktiv fødsel. Så å begynne å sette i gang nå er det jo ikke vits i🤷🏼♀️ Fødsel tar tid, sånn er det bare. I morges snakket hun om å ta vannet for å få fortgang, men gjør de egentlig det før aktiv fødsel? Og hun som ville ha en kontrollert fødsel denne gangen burde virkelig ikke ønske seg tiltak for å få fart på ting da det kan medføre stormeieri med null pustepauser (sånn som hun sier hun hadde med første) og man mister all kontroll og ei veldig sliten livmor som ikke klarer å støte ut morkaken og trekke seg sammen (sånn som sist gang) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 23. mars 2023 #1263 Del Skrevet 23. mars 2023 duplexx skrev (7 timer siden): Dette er sannheter med modifikasjoner. Det er frivillig å åpne skjermen hver dag. Jeg snakker ut fra egen erfaring rundt å miste barnet mitt. Jeg forstår frykten hennes veldig godt,men nevnte aldri hennes første svangerskap som grunn slik du gjør. Å la gravide gå på overtid er noe forbanna tull. Det er ingen grunn til å la barnet bli i magen langt over termin,barnet er faktisk ferdig. Enkelte må til og med "kastes ut",så at "det kommer når det er klart" er i hvert fall en sannhet med moderasjon. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 23. mars 2023 #1264 Del Skrevet 23. mars 2023 skruf skrev (1 time siden): Grensen for å kalle det prematur fødsel er vel før uke 36. Før uke 37+0 er prematurt. 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 23. mars 2023 #1265 Del Skrevet 23. mars 2023 J.. skrev (3 timer siden): Før uke 37+0 er prematurt. Da er det sikkert endret det også, Yngste her ble født i uke 34, og da sa de at det var uke 36 som var prematur-grensen, så derfor ble vi fraktet til et større sykehus med nyfødt-intensiv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.. Skrevet 24. mars 2023 #1266 Del Skrevet 24. mars 2023 skruf skrev (11 timer siden): Da er det sikkert endret det også, Yngste her ble født i uke 34, og da sa de at det var uke 36 som var prematur-grensen, så derfor ble vi fraktet til et større sykehus med nyfødt-intensiv De stopper ikke en fødsel som starter i uke 34+0 eller utover. Men det er fortsatt prematurt,siden det er før uke 36+0. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kambolini Skrevet 24. mars 2023 #1267 Del Skrevet 24. mars 2023 Det er tydelig at hun drømmer om et oppslag i VG som skriver «Benedicte jobbet frem til siste pressrie» eller lignende🤷🏼♀️ Helt i orden å jobbe når man venter på at fødselen skal ta seg opp, altså - bare litt merkelig å gjøre et så stort nummer ut av det. Hun legger ut skjermbilder av annonsører/samarbeidspartnere som skriver «føder ikke du nå?» for å gjøre en stor greie ut av det. ALT for å overbevise om at hun er et skikkelig arbeidsjern. Om noen uker/måneder kommer det nok et innlegg om at kvinner må skjerpe seg og heller la mannen ta mer permisjon. Så blir det vel sikkert linket opp mot likestilling eller noe sånt… 10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mio-lio Skrevet 24. mars 2023 #1268 Del Skrevet 24. mars 2023 Multicopy skrev (På 23.3.2023 den 11.52): Hvorfor lyve om ALT? Ofte bare småtterier, bagateller. HVORFOR? 😂 «Blitt flyttet en etasje opp» Nei Benedicte, du har ikke blitt flyttet en etasje opp! Føden og barsel på Drammen er i 3 etasje, poliklinisk er i 8 etasje. At du tok heisen fra inngangen til føden er ikke å bli flyttet opp! Hvorfor beskylde noen for å lyve når du faktisk ikke ha snøring i det hele tatt ? Hun er flyttet en etasje opp jo, for hun ligger på isolat. Å man kan faktisk ha svangerskapsforgiftning uten at man blir satt i gang. Fikk det selv i uke 39. Ble ikke satt igang for baby og jeg hadde det bra. https://www.babyverden.no/blogg/Jordmorbloggen/dette-bor-du-vite-om-svangerskapsforgiftning/ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 24. mars 2023 #1269 Del Skrevet 24. mars 2023 Mio-lio skrev (1 time siden): Hvorfor beskylde noen for å lyve når du faktisk ikke ha snøring i det hele tatt ? Hun er flyttet en etasje opp jo, for hun ligger på isolat. Å man kan faktisk ha svangerskapsforgiftning uten at man blir satt i gang. Fikk det selv i uke 39. Ble ikke satt igang for baby og jeg hadde det bra. https://www.babyverden.no/blogg/Jordmorbloggen/dette-bor-du-vite-om-svangerskapsforgiftning/ Hvorfor har hun blitt lagt på isolat? Selvfølgelig kan man ha svangerskapsforgiftning uten å bli satt i gang, men da er den ikke veldig alvorlig. Og hadde hun hatt det hadde hun vært ofte til undersøkelser, og har hun vært det? Man er vandt med at Benedicte lyver, er jo hennes gode egenskap. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yeti92 Skrevet 24. mars 2023 #1270 Del Skrevet 24. mars 2023 Bibbi_ skrev (3 minutter siden): Hvorfor har hun blitt lagt på isolat? Selvfølgelig kan man ha svangerskapsforgiftning uten å bli satt i gang, men da er den ikke veldig alvorlig. Og hadde hun hatt det hadde hun vært ofte til undersøkelser, og har hun vært det? Man er vandt med at Benedicte lyver, er jo hennes gode egenskap. Siden du tydeligvis har full kontroll på BH sitt liv vet du kanskje at hun har (hadde) ESBL etter en utenlandsferie. Derfor var hun på isolat! Prøvene nå er negative, så nå er hun ute av isolasjon. 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mio-lio Skrevet 24. mars 2023 #1271 Del Skrevet 24. mars 2023 (endret) Bibbi_ skrev (41 minutter siden): Hvorfor har hun blitt lagt på isolat? Selvfølgelig kan man ha svangerskapsforgiftning uten å bli satt i gang, men da er den ikke veldig alvorlig. Og hadde hun hatt det hadde hun vært ofte til undersøkelser, og har hun vært det? Man er vandt med at Benedicte lyver, er jo hennes gode egenskap. Hun har vel heller aldri sakt hun har alvorlig svangerskapsforgiftning nå ? Hun har snakket om at hun hadde det sist å har vært redd for å få det igjen. Å jo hun har vært ofte på undersøkelser. Endret 24. mars 2023 av Mio-lio 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 24. mars 2023 #1272 Del Skrevet 24. mars 2023 (endret) yeti92 skrev (1 time siden): Siden du tydeligvis har full kontroll på BH sitt liv vet du kanskje at hun har (hadde) ESBL etter en utenlandsferie. Derfor var hun på isolat! Prøvene nå er negative, så nå er hun ute av isolasjon. Ja når hun fødte for 4 år siden eller hvor lenge siden det er. Jeg visste ikke at hun måtte legges på isolat nå. Derfor spurte jeg. Å det håper jeg er lov inne her på et diskusjonsforum. Endret 24. mars 2023 av Bibbi_ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 24. mars 2023 #1273 Del Skrevet 24. mars 2023 J.. skrev (11 timer siden): De stopper ikke en fødsel som starter i uke 34+0 eller utover. Men det er fortsatt prematurt,siden det er før uke 36+0. Jeg vet, jeg har da heller ikke påstått noe annet? Jeg kom bare med en kommentar om at jeg lærte at termin er +/- 2 uker fra -OUL-termin, men at de for ei stund siden endret til overtid 10 dager etter OUL-termin, og da jeg fikk yngste så sa de at de betegnet ikke en baby født i uke 34 som prematur. Men bie korrigert på at nå er der uke 37, og jeg har ikke protestert på det. Så jeg forstår ikke helt hvorfor du fortsetter å sitere meg (I mitt tilfelle så løsnet navlesnoren, kræsj-snitt og mistet flere liter blod, så å stoppe fødselen ville vært umulig). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mio-lio Skrevet 24. mars 2023 #1274 Del Skrevet 24. mars 2023 skruf skrev (19 minutter siden): Jeg vet, jeg har da heller ikke påstått noe annet? Jeg kom bare med en kommentar om at jeg lærte at termin er +/- 2 uker fra -OUL-termin, men at de for ei stund siden endret til overtid 10 dager etter OUL-termin, og da jeg fikk yngste så sa de at de betegnet ikke en baby født i uke 34 som prematur. Men bie korrigert på at nå er der uke 37, og jeg har ikke protestert på det. Så jeg forstår ikke helt hvorfor du fortsetter å sitere meg (I mitt tilfelle så løsnet navlesnoren, kræsj-snitt og mistet flere liter blod, så å stoppe fødselen ville vært umulig). Man er på overtid fra uke 40+3. 10 dager over det er Max man får gå over før man blir satt igang. Så man er på overtid dagen etter man har gått forbi termindato selv om det regnes som til termin når man føder 2 uker før eller 2 uker etter uke 40. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 24. mars 2023 #1275 Del Skrevet 24. mars 2023 Mio-lio skrev (5 minutter siden): Man er på overtid fra uke 40+3. 10 dager over det er Max man får gå over før man blir satt igang. Så man er på overtid dagen etter man har gått forbi termindato selv om det regnes som til termin når man føder 2 uker før eller 2 uker etter uke 40. Nei, man er på overtid fra 42+0. https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/sykdommer/svangerskapsplager/overtidig-svangerskap/ 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FaizaHarBaiza Skrevet 24. mars 2023 #1276 Del Skrevet 24. mars 2023 Mio-lio skrev (5 minutter siden): Man er på overtid fra uke 40+3. 10 dager over det er Max man får gå over før man blir satt igang. Så man er på overtid dagen etter man har gått forbi termindato selv om det regnes som til termin når man føder 2 uker før eller 2 uker etter uke 40. Hva er overtidig svangerskap? Normal varighet av et svangerskap er 40 uker og 3 dager regnet fra første dag i siste menstruasjon, det vil si 283 dager. Overtid er definert ved svangerskapsvarighet 294 dager eller mer. Dette kan også formuleres som svangerskapsuke 42+0, eller 11 dager etter termindato. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mio-lio Skrevet 24. mars 2023 #1277 Del Skrevet 24. mars 2023 (endret) PecanPie skrev (33 minutter siden): Nei, man er på overtid fra 42+0. https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/sykdommer/svangerskapsplager/overtidig-svangerskap/ FaizaHarBaiza skrev (33 minutter siden): Hva er overtidig svangerskap? Normal varighet av et svangerskap er 40 uker og 3 dager regnet fra første dag i siste menstruasjon, det vil si 283 dager. Overtid er definert ved svangerskapsvarighet 294 dager eller mer. Dette kan også formuleres som svangerskapsuke 42+0, eller 11 dager etter termindato. Man blir jo kaldt inn til overtidskontroll så fort man har gått inn i uke 41. Å man bli satt igang før man går inn i uke 43 så man sier jo at man er på overtid når man er mellom uke 40+3 - 42. Man får ikke gå 10 dager over etter uke 42 🤣 skal man gå etter det dere har skrevet her så er det jo ingen som går overtid da, ettersom man Max får gå 10-11 dager over termindato. Har nettopp født selv å jordmor snakket alltid om at det var overtid etter termindato. Endret 24. mars 2023 av Mio-lio 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FaizaHarBaiza Skrevet 24. mars 2023 #1278 Del Skrevet 24. mars 2023 (endret) Mio-lio skrev (1 time siden): Man blir jo kaldt inn til overtidskontroll så fort man har gått inn i uke 41. Å man bli satt igang før man går inn i uke 43 så man sier jo at man er på overtid når man er mellom uke 40+3 - 42. Man får ikke gå 10 dager over etter uke 42 🤣 skal man gå etter det dere har skrevet her så er det jo ingen som går overtid da, ettersom man Max får gå 10-11 dager over termindato. Har nettopp født selv å jordmor snakket alltid om at det var overtid etter termindato. Du får bare kverulere i vei, det du sier stemmer ikke. Husk at termindato er uke 40+3 (altså uke 41). Mange sier de er på overtid så fort de går over termin, men de er ikke på overtid før 11 dager over termin. Man er derimot x antall dager over termin, ikke på overtid. Hvis igangsettelse er på dag 11 etter termin, (42+0 uke 43), så kan man si man er på overtid. Hva din jordmor har fortalt deg kan jeg ikke uttale meg om, sjekk nhi.no så får du svaret ditt. Endret 24. mars 2023 av FaizaHarBaiza 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 24. mars 2023 #1279 Del Skrevet 24. mars 2023 Mio-lio skrev (1 time siden): Man blir jo kaldt inn til overtidskontroll så fort man har gått inn i uke 41. Å man bli satt igang før man går inn i uke 43 så man sier jo at man er på overtid når man er mellom uke 40+3 - 42. Man får ikke gå 10 dager over etter uke 42 🤣 skal man gå etter det dere har skrevet her så er det jo ingen som går overtid da, ettersom man Max får gå 10-11 dager over termindato. Har nettopp født selv å jordmor snakket alltid om at det var overtid etter termindato. Det kalles trivselskontroll eller terminkontroll, ikke overtidskontroll. Overtid er 11 dager etter ultralydtermin. Og som brukeren over meg sier kan man gå på overtid dersom man settes i gang 42+0. Jeg forholder meg til offentlige kilder som Helse Norge. https://www.helsenorge.no/fodsel/igangsetting-av-fodsel/#terminkontroll-(veke-41kontroll) 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mio-lio Skrevet 24. mars 2023 #1280 Del Skrevet 24. mars 2023 FaizaHarBaiza skrev (35 minutter siden): Du får bare kverulere i vei, det du sier stemmer ikke. Husk at termindato er uke 40+3 (altså uke 41). Mange sier de er på overtid så fort de går over termin, men de er ikke på overtid før 11 dager over termin. Man er derimot x antall dager over termin, ikke på overtid. Hvis igangsettelse er på dag 11 etter termin, (42+0 uke 43), så kan man si man er på overtid. Hva din jordmor har fortalt deg kan jeg ikke uttale meg om, sjekk nhi.no så får du svaret ditt. PecanPie skrev (24 minutter siden): Det kalles trivselskontroll eller terminkontroll, ikke overtidskontroll. Overtid er 11 dager etter ultralydtermin. Og som brukeren over meg sier kan man gå på overtid dersom man settes i gang 42+0. Jeg forholder meg til offentlige kilder som Helse Norge. https://www.helsenorge.no/fodsel/igangsetting-av-fodsel/#terminkontroll-(veke-41kontroll) Alle sier man har gått over når termindatoen er passert. Til og med jordmødrene sier det. Selv om det på fagspråket ikke heter overtid enda. Poenget er at vist man skal følge fagspråket så er det jo faktisk ingen som går overtid. Ettersom man blir satt igang innen dag 10-11 etter termindato. Har som sakt akkurat født. Mitt 4 barn faktisk å har til dag dato aldri hørt noen si noe annet en at de er på overtid når termindatoen har passert. Innlegge mitt var opprinnelig til ei som mente Benedicte jugde med å si hun var på overtid. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå