Gå til innhold

Benedicte Haugaard

Anbefalte innlegg

Skrevet
Bibbi_ skrev (1 time siden):

Blokkerer hun alle som kommer med kritikk?

Jepp.. jeg skrev ingen vond melding men en kritisk kommentar. Blokkert nesten raskere enn hva CBE gjorde. Men gubben har IG så jeg går bare inn der om jeg føler jeg vil se

• Liker 3
Skrevet
neiognei skrev (4 timer siden):

Ja, hun skrev et innlegg hvor hun la skylden på ei venninne. Husker ikke hvordan hun formulerte det, men det var anklagende.

Snakk om å kaste ei venninne under bussen! Høres ulogisk ut at ei venninne ankommer båten med en kjele med kokende vann uten at Benedicte fikk det med seg…..og hvem tar egentlig med seg kokende vann i en kjele på besøk?

Hadde jeg vært venninna så hadde enn sånn beskyldning vært slutten på vennskapet fra min side. Tenk å få skylden for at et lite barn blir alvorlig brannskadet? 

Og nei, man låser ikke inn et lite sovende barn i en lugar på en båt for så å gå ett godt stykke unna for å drikke og feste selv. I tillegg så mener jeg at det er uansvarlig at begge foreldrene drikker alkohol og har promille samtidig, særlig på ferie. At mor og far tar seg et glass vin en fredagskveld etter at barnet har lagt seg er noe helt annet

Noe helt annet er også hvilket utbytte en 3-åring har av en sånn ferietur som består av at foreldrene er på konserter og fester mens de avlaster hverandre sånn at ene er på dagfylla og andre er på kveldsfylla, der de ikke gjør ting sammen på barnets premisser. Hvilke ferieminner sitter ett barn igjen med etter en sånn ferie? Hva er det å fortelle hva det gjorde på i ferien når det kommer tilbake igjen til barnehagen? 

Familehotell på Kreta med bamseklubb og Lollo og Bernie var ikke akkurat min og mannen sin ønskeferie da barna var små, men barna elsket det! Mange bilder og videoer å se tilbake til, og masse å fortelle da de kom hjem. De ble jo etterhvert eldre der vi dro på ferier som var kjekkere for oss voksne også. 

Jeg har heller aldri forstått den der at ferie skal være ensbetydende med alkohol. Der man starter dagen med ei øl 

• Liker 26
Skrevet (endret)

En ting er den saken om da hun lot barnet være igjen på båten.

Hvordan vet dere at hun i det hele tatt drakk alkohol den dagen hun og mannen delte opp dagen? Skrev hun at hun var på "dagsfylla"? 

Hvis jeg husker rett skrev hun noe om "fest og gøy" og jeg fikk ikke inntrykket av at hun drakk... Men mulig jeg husker feil altså!

Dette er ikke for å forsvare altså, men lurer genuint på om hun noen gang skrev eller sa at hun drakk alkohol. (Ja, jeg så en video der hun danset og skålte, men det kunne jo være pepsi max liksom)

Endret av Vicnord84
  • Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for krenkelser.

Måne, admin. 

Skrevet (endret)
Vicnord84 skrev (7 minutter siden):

Dette er ikke for å forsvare altså, men lurer genuint på om hun noen gang skrev eller sa at hun drakk alkohol. (Ja, jeg så en video der hun danset og skålte, men det kunne jo være pepsi max liksom.

De serverer ikke Pepsi i Monétglass på byen..

(Hun filmet også glasset ovenfra som viste gyllen drikke med hvit skum over..)

Var forøvrig video der hun viftet med en champis/vinflaske,tror kanskje det var repostet.

Endret av J..
  • Liker 8
Skrevet
J.. skrev (6 minutter siden):

De serverer ikke Pepsi i Monétglass på byen..

(Hun filmet også glasset ovenfra som viste gyllen drikke med hvit skum over..)

Var forøvrig video der hun viftet med en champis/vinflaske,tror kanskje det var repostet.

Syns det så ut som et beger jeg😅

Men den kunne jo i teorien vært alkoholfri da, sånn egentlig?

• Liker 1
Skrevet
Vicnord84 skrev (1 time siden):

Men folkens.... En ting er den saken om da hun lot barnet være igjen på båten.

Hvordan vet dere at hun i det hele tatt drakk alkohol den dagen hun og mannen delte opp dagen? Skrev hun at hun var på "dagsfylla"? 

Hvis jeg husker rett skrev hun noe om "fest og gøy" og jeg fikk ikke inntrykket av at hun drakk... Men mulig jeg husker feil altså!

Dette er ikke for å forsvare altså, men lurer genuint på om hun noen gang skrev eller sa at hun drakk alkohol. (Ja, jeg så en video der hun danset og skålte, men det kunne jo være pepsi max liksom)

Hun sa at hun tok dagsfylla og han kveldsfylla, sånn blir det når man ikke har barnevakt 

• Liker 15
  • Nyttig 4
Skrevet
skruf skrev (1 time siden):

Hun sa at hun tok dagsfylla og han kveldsfylla, sånn blir det når man ikke har barnevakt 

Ah, interessant. Når klokken nærmer seg kveldsfylla blir den dagsfulle personen  automatisk edru?   

• Liker 31
Skrevet
AnnePåLande skrev (8 timer siden):

Ah, interessant. Når klokken nærmer seg kveldsfylla blir den dagsfulle personen  automatisk edru?   

Å man såg jo veldig godt på det hun la ut av de tegnet skattekartet at hun ikke var edru. 

Stakkars barn. 

• Liker 23
Skrevet
skruf skrev (18 timer siden):

Snakk om å kaste ei venninne under bussen! Høres ulogisk ut at ei venninne ankommer båten med en kjele med kokende vann uten at Benedicte fikk det med seg…..og hvem tar egentlig med seg kokende vann i en kjele på besøk?

Hadde jeg vært venninna så hadde enn sånn beskyldning vært slutten på vennskapet fra min side. Tenk å få skylden for at et lite barn blir alvorlig brannskadet? 

Og nei, man låser ikke inn et lite sovende barn i en lugar på en båt for så å gå ett godt stykke unna for å drikke og feste selv. I tillegg så mener jeg at det er uansvarlig at begge foreldrene drikker alkohol og har promille samtidig, særlig på ferie. At mor og far tar seg et glass vin en fredagskveld etter at barnet har lagt seg er noe helt annet

Noe helt annet er også hvilket utbytte en 3-åring har av en sånn ferietur som består av at foreldrene er på konserter og fester mens de avlaster hverandre sånn at ene er på dagfylla og andre er på kveldsfylla, der de ikke gjør ting sammen på barnets premisser. Hvilke ferieminner sitter ett barn igjen med etter en sånn ferie? Hva er det å fortelle hva det gjorde på i ferien når det kommer tilbake igjen til barnehagen? 

Familehotell på Kreta med bamseklubb og Lollo og Bernie var ikke akkurat min og mannen sin ønskeferie da barna var små, men barna elsket det! Mange bilder og videoer å se tilbake til, og masse å fortelle da de kom hjem. De ble jo etterhvert eldre der vi dro på ferier som var kjekkere for oss voksne også. 

Jeg har heller aldri forstått den der at ferie skal være ensbetydende med alkohol. Der man starter dagen med ei øl 

Så bra skrevet👏 og helt enig med deg🙌

• Liker 3
Skrevet

Jeg skjønner ikke at alkohol er så viktig for noen at man drikker når man er på ferie med barnet. Kjenner jeg blir lei meg på barnets vegne. Den dagen man velger å få barn, skal barnet komme først. Ta dere en fest når dere har barnepike Benedicte. Å bli voksen, barnefar ser jo ut som en 15 åring. Å begge oppfører seg som om det er nettopp det er det de er. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

I forhold til at ungen var etterlatt i båten. Dersom noe galt skjer i en båt så skjer ting fort. Veldig fort.

En gasslekkasje bruker ikke mange minuttene på å bli dødelig. En ulmebrann bruker ikke mange minuttene før den utvikler dødelig gass. En brann bruker ikke mange minuttene på å utvikle og spre seg. Og en lekkasje bruker heller ikke mange minuttene på å fylle en båt med nok vann til at det er fare for liv og helse.

Så skriver hun at hun var innom hvert femtende minutt og sjekket. Logistikken der går ikke opp om hun var 30 meter unna forbi et sikkerhetsgjerde og inn på et kaiområde. Hun vil da bruke 2-4 minutt pr vei, altså tett opp mot 5-10 minutt pr gang hun gikk for å sjekke. Da hadde hun totalt 5-10 minutt maks inne i lokalet før hun måtte ut igjen for å sjekke. Det gir ingen mening. Da hadde jeg personlig droppet å gå inn i lokalet da det ville ødelagt opplevelsen. Men jeg tror ikke på at hun var der hvert femtende minutt.

Men - om det så skulle ha stemt så vil det i løpet av 15 minutt være for seint om noe skjer. Ved tilfeller som forårsaker oksygenmangel så vil 5 minutt uten oksygen gi risiko for permanente skader eller død. En båtbrann vil klare å spre seg til hele båten på under 15 minutt. En lekkasje i båten vil kunne klare å senke båten på 15 minutt eller mindre. Så 15 minutt, skulle det være sant, er OGSÅ FOR MYE!

Men viktig å leve livet som før en fikk barn - er det ikke det hun sier? Det viser en oppførsel og verdisetting som er motbydelig og uforsvarlig. Her tenker hun ikke før hun handler. Langt mindre før hun skriver. Men når hun ikke engang tar inn over seg det andre sier - men går enda mer i forsvar - da blir jeg irritert.

Så hadde hun pass i nabobåtene visstnok. Men hun hadde babymonitoren med seg. Fantastisk logikk. Burde ikke de som passet ungen hatt den? Og gass er usynlig. Røyken fra en ulmebrann er ikke nødvendigvis synlig eller noe man ser i starten. En lekkasje er ikke sikkert noen ser før det er for sent. Selv fra nabobåten. Dette vet jeg, da jeg årlig er vakt på arrangementer hvor mange båter samles. Jeg vet hvor fort en brann i båt sprer seg. Jeg vet hvor fort ting går galt. Og jeg vet og hvor lite som skal til før ting går galt.

Jesus.

• Liker 28
  • Nyttig 15
Skrevet
Bibbi_ skrev (29 minutter siden):

Jeg skjønner ikke at alkohol er så viktig for noen at man drikker når man er på ferie med barnet. Kjenner jeg blir lei meg på barnets vegne. Den dagen man velger å få barn, skal barnet komme først. Ta dere en fest når dere har barnepike Benedicte. Å bli voksen, barnefar ser jo ut som en 15 åring. Å begge oppfører seg som om det er nettopp det er det de er. 

Jeg har to døtre på 18 og 22 år..  jeg har tatt ett glass vin innimellom under deres oppvekst. Men det er først nå når yngste har lappen at jeg kan nyte ett glass vin. Å jeg har kjørt og hentet datter og  veninner mange sene helger hvor foreldre til veninene  hennes syntes vin var viktigere enn og hente. Nyte alkohol kan jeg gjøre nå når barna er store

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet
elskersommer skrev (28 minutter siden):

Jeg har det og får lest men usikker på hvordan jeg deler

Kan screenshot'e artikkelen å poste bildene.

• Liker 2
Skrevet

Pilotfrue og mannen har også feriert til sjøs i sommer, og her er bevis for at farlige, uforutsigbare ting kan skje fort

https://www.dagbladet.no/kjendis/advarer-batforere-forferdelig/76635965

Hva om noe lignende hadde skjedd mens 3-åringen lå alene og innelåst på lugaren? Med promille innabords så tviler jeg på at Benedicte hadde oppdaget at en fender hadde dekket over eksosen på varmeren (tviler på at de hadde slått av all varme i båten før de dro), og en brann kunne fort blitt en realitet og barnet hadde vært fanget i brannen 

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet
The_marsmallowlady skrev (På 17.6.2022 den 2.26):

Det er sånn at når noen dør, så skal skifteretten inn. Dvs at arv skal oppsummeres. Dette kan være innbo og bankkonto. Som pårørende har man ikke lov til å låse seg inn med mindre det er noe i boligen som er akutt (kan være dyr, strøm osv som trenger umiddelbar handling). 

Dette ble gjort da et nært familiemedlem døde i fjor vår. Alle nøkler måtte leveres inn til en person, og personen måtte levere fra seg nøkler til en annen.  Men så fort begravelsen var over, så fikk man nøklene tilbake. Da var dødsboet oppgjort til de som hadde rett på det. 

Det er litt feil. Det kommer bl. a an på om det er privat eller offentlig skifte. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det som forundrer meg med denne useriøse bransjen, er influencere som poster på Internett hvor uansvarlige de er. Deretter forventes det ingen kritikk, bare kose meldinger med kyss og muss ol.. Dette er liksom voksene mennesker med eget foretak?

Når kritikken hagler slettes og blokkeres det.. Fansen kommer støttende til og prøver å kneble debatten. For et sirkus.. 

• Liker 19
  • Nyttig 6
Skrevet

Skikkelig revolusjonerende disse tipsene fra henne altså... 🙄

Er vel slike ting de fleste gjør dette  kalles gjerne en del av hverdagen. 

Screenshot_20220728-195030_Samsung Internet.jpg

• Liker 17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...