Gå til innhold

Benedicte Haugaard

Fremhevede innlegg

Skrevet
moncabang skrev (1 minutt siden):

Jeg mener fortsatt du tar feil her. Dette er ikke reklame, og det er ikke forbudt å legge ut bilde av en vinflaske

Så Benedicte tjener ikke penger på sosiale medier, og å påvirke andre?

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
moncabang skrev (1 minutt siden):

Jeg mener fortsatt du tar feil her. Dette er ikke reklame, og det er ikke forbudt å legge ut bilde av en vinflaske

Nei, det er ikke reklame så lenge de ikke reklamerer for noe annet eller har eget merch på seg, så kan de drikke øl/vin på egen some. Det er ikke reklame!

• Liker 1
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (1 minutt siden):

Ta kontakt med de som har lagt reglene så får du til svar at du tar feil.

Skrevet
Sharp75! skrev (1 minutt siden):

Ta kontakt med de som har lagt reglene så får du til svar at du tar feil.

Jeg tar ikke feil. Hadde vært fint med en real diskusjon rundt det uten at en overser rundskrivet og veiledningen til helsedirektoratet.

• Liker 3
Skrevet
moncabang skrev (9 minutter siden):

Du har rett. Så lenge det ikke er reklameartikler i bildet, er det lov å legge ut bilder av at hun drikker vin. 

• Nyttig 1
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (8 minutter siden):

Klart hun gjør det, men det er ikke det samme som at alt hun legger ut er reklame😊

• Nyttig 1
Skrevet
elskersommer skrev (26 minutter siden):

Du trenger ikke å svare meg på den måten 😡 er det klart???? Jeg spør om du kan si hvor det står å jeg finner meg ikke i at folk svarer meg på den måten 😡 

Oj, det var ikke meningen. Jeg leste ditt spørsmål som ironisk til meg, det var derfor jeg svarte som jeg gjorde. Sorry❤️

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Spent på om denne blir besvart. 

IMG_5001.jpeg

Endret av Møffins
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
moncabang skrev (3 minutter siden):

Oj, det var ikke meningen. Jeg leste ditt spørsmål som ironisk til meg, det var derfor jeg svarte som jeg gjorde. Sorry❤️

Er så lei av at folk har den tonen så fort en er uenige.. Jeg er ikke dama som gidder og finne meg i det.

• Liker 2
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (39 minutter siden):

Jeg mistenkte jo at du ikke kom til å lese kilden jeg la ut så jeg siterte et par fra linken. Men jeg gjentar den viktigste her.

Så at det ikke er reklame er feil. Kilden er over.

Benedicte skriver "jeg vil påvirke dere" i ren tekst på bildet sitt, på en kanal hun tjener penger på. Det er markedsføringsøyemed.

Det klassifiseres vel som «indirekte reklame» hos Helsedirektoratet. 

• Liker 1
Skrevet

Dette handler jo også å sette influensere til ansvar. Hun gir medisinske anbefalinger men hun er ikke helsepersonell. Det er på høy tid de begynner å korrigere  og sette retningslinjer på disse menneskene som tidevis gir farlig råd. Det er unge og lett påvirkelige mennesker som følger henne og hun trenger å få et mentalt slag i trynet for å forstå. Problemet er at hun fortsatt setter seg som et offer. Influensere er faktisk mennesker som mener mye om ting de ikke kan. Når de har utdannelse osv eller sterk tyngde så er det jo forsvarlig. Influensere som BH har et egoisme og selvinnsikt problem. Det kan hende hun kommer med noe bra også, men sorry det finnes større problemer i verden en hennes ego. Som man reder, ligger man. Influensere har hatt for mye makt for lenge .   Takk for meg

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Da har jeg sendt mail til Helsedirektoratet og Forbrukertilsynet å spurt😊

• Liker 1
Skrevet
elskersommer skrev (31 minutter siden):

Er så lei av at folk har den tonen så fort en er uenige.. Jeg er ikke dama som gidder og finne meg i det.

Men nå har hun sagt unnskyld for det så legger vi det bak oss. 

• Liker 3
Skrevet
moncabang skrev (44 minutter siden):

Akkurat lite villig til å sette deg inn i lovverket som Benedicte - vi så hvor bra det gikk, «er ikke reklame» sa dama, og så satt hun igjen med en bot på 750 000,- for å ha reklamert for NAD. Les vedtaket, så skjønner du kanskje at man ikke trenger å ha fått betalt eller hatt andre goder før det sees på som reklame. Det holder med at man som influenser går offentlig ut og omtaler et produkt eller tjeneste på en slik måte at forbrukere kan bli påvirket av omtalen. Omtale kan være muntlig, bilde, video eller tekst.

• Liker 5
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (51 minutter siden):

Bildet hentet fra Helsedirektoratet. Hun tjener ikke penger på alkohol. Ei heller Sara Emilie, men hun feiler med å vise Careless med alkohol. Viser man kun alkohol på snap, bryter man ikke loven. Men om det er etisk forsvarlig, er en helt annen ting.

Screenshot_20260222_213841_Chrome.thumb.jpg.1c8cc0a965f11b4332340016a8298163.jpg

Skrevet
Sharp75! skrev (6 minutter siden):

Bildet hentet fra Helsedirektoratet. Hun tjener ikke penger på alkohol. Ei heller Sara Emilie, men hun feiler med å vise Careless med alkohol. Viser man kun alkohol på snap, bryter man ikke loven. Men om det er etisk forsvarlig, er en helt annen ting.

Screenshot_20260222_213841_Chrome.thumb.jpg.1c8cc0a965f11b4332340016a8298163.jpg

Som du selv siterer "eller andre varer/tjenester". Hun selger seg, som tjeneste. Hun er påvirker og tjener penger på det.

• Liker 4
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (3 minutter siden):

Som du selv siterer "eller andre varer/tjenester". Hun selger seg, som tjeneste. Hun er påvirker og tjener penger på det.

Les alt. Stopper her jeg. Har vært i kontakt med de. Du har feil, som du har hatt ved tidligere tilfeller.

Skrevet
moncabang skrev (1 time siden):

Men dette var på instagram

Og hun er fortsatt en offentlig person med en offentlig kanal som reklamer for et ulovlig legemiddel som er forbudt i Norge. Driver du et ølbryggeri i Norge, er det ulovlig å reklamere og markedsføre det på bedriftens Facebook side feks....det har det og blitt gitt ut bøter til

• Liker 2
Skrevet
Sharp75! skrev (2 minutter siden):

Les alt. Stopper her jeg. Har vært i kontakt med de. Du har feil, som du har hatt ved tidligere tilfeller.

Lurt å gi seg når det er åpenbart at du tar feil. Selv med det bildet du la ut.

• Liker 4
Skrevet
Sharp75! skrev (8 minutter siden):

Men siden du har vært i kontakt med de og det eventuelt var via mail så er det jo bare å legge ut svaret.  Da har vi det svart på hvitt😊

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...