Gå til innhold

Benedicte Haugaard

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Det er faktisk helt vilt å lese hvordan BH prøver å framstille dette som en uskyldig personlig erfaring som staten har valgt å kneble. Snappen var merket “annonse”. Det var link til Life Lab Pharma. Det ble snakket om fordelene med NAD, både intravenøst og i tablettform. Det ble tilbudt gratis prøvepakke og 20 % rabatt ved abonnement. Det er ikke en tilfeldig erfaring delt over kjøkkenbordet. Det er markedsføring. Punktum! 

Likevel pakkes det nå inn som om staten har funnet på at dette er reklame. Som om hun bare delte noe privat og ble straffet for det.
Og så denne retorikken om “når den lille bedriften min må betale boten”. Dette fra en person som i årevis har kalt seg seriegründer, frontet hvor mange selskaper hun har startet og hvor suksessrik hun er. Hele identiteten hennes er bygget rundt å være en sterk, handlekraftig CEO. Men når det kommer en bot, er hun plutselig liten og maktesløs.

Og timingen? Samtidig lanseres podcasten. “Revolusjon mot staten banker på døra”. Hør hele historien der. Abonner. Del. Det begynner å bli et mønster hvor hver krise blir innhold. Hver konflikt blir mobilisering, hver motgang blir en fortelling om henne mot systemet. Overfall. Løvemamma. Nå millionbot. Alt blir dramatisk. Alt blir en kamp. Og det mest ironiske er at hun selv bruker kommersielle virkemidler for å selge denne “kampen”. Dramatiske bilder. Store overskrifter. Oppfordring til å høre hele historien.

Dette handler ikke om ytringsfrihet. Det handler om ansvar når du driver kommersielt og påvirker tusenvis av mennesker i helsespørsmål!!  Du kan ikke både selge og spille privatperson. Du kan ikke både være seriegründer og “lille bedriften”. Og du kan ikke kalle noe “ikke reklame” når det er merket annonse og inneholder rabatt og lenke.

Og det at hun drar NAV inn i dette blir faktisk for dumt. Hvis ansatte mister jobben fordi en leder har tatt en risiko som resulterer i bot, så er ikke det “staten som tar lønna deres”. Det er en konsekvens av en beslutning tatt av bedriftens eier! Punktum.

NAV er et sikkerhetsnett for folk som mister jobben, ikke et retorisk virkemiddel man bruker for å skape mer dramatikk rundt sin egen sak. Å fremstille det som om staten aktivt sender ansatte til NAV fordi de håndhever et regelverk, er å skyve ansvaret over på feil sted. Man kan være uenig i boten og mene den er for høy, men å bruke ansatte og NAV som følelsesmessig pressmiddel i en personlig kamp? Det klinger ikke bra. Spar meg. 

Endret av Møffins
  • Liker 8
  • Nyttig 35
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Møffins skrev (43 minutter siden):

Det er faktisk helt vilt å lese hvordan BH prøver å framstille dette som en uskyldig personlig erfaring som staten har valgt å kneble. Snappen var merket “annonse”. Det var link til Life Lab Pharma. Det ble snakket om fordelene med NAD, både intravenøst og i tablettform. Det ble tilbudt gratis prøvepakke og 20 % rabatt ved abonnement. Det er ikke en tilfeldig erfaring delt over kjøkkenbordet. Det er markedsføring. Punktum! 

Likevel pakkes det nå inn som om staten har funnet på at dette er reklame. Som om hun bare delte noe privat og ble straffet for det.
Og så denne retorikken om “når den lille bedriften min må betale boten”. Dette fra en person som i årevis har kalt seg seriegründer, frontet hvor mange selskaper hun har startet og hvor suksessrik hun er. Hele identiteten hennes er bygget rundt å være en sterk, handlekraftig CEO. Men når det kommer en bot, er hun plutselig liten og maktesløs.

Og timingen? Samtidig lanseres podcasten. “Revolusjon mot staten banker på døra”. Hør hele historien der. Abonner. Del. Det begynner å bli et mønster hvor hver krise blir innhold. Hver konflikt blir mobilisering, hver motgang blir en fortelling om henne mot systemet. Overfall. Løvemamma. Nå millionbot. Alt blir dramatisk. Alt blir en kamp. Og det mest ironiske er at hun selv bruker kommersielle virkemidler for å selge denne “kampen”. Dramatiske bilder. Store overskrifter. Oppfordring til å høre hele historien.

Dette handler ikke om ytringsfrihet. Det handler om ansvar når du driver kommersielt og påvirker tusenvis av mennesker i helsespørsmål!!  Du kan ikke både selge og spille privatperson. Du kan ikke både være seriegründer og “lille bedriften”. Og du kan ikke kalle noe “ikke reklame” når det er merket annonse og inneholder rabatt og lenke.

Og det at hun drar NAV inn i dette blir faktisk for dumt. Hvis ansatte mister jobben fordi en leder har tatt en risiko som resulterer i bot, så er ikke det “staten som tar lønna deres”. Det er en konsekvens av en beslutning tatt av bedriftens eier! Punktum.

NAV er et sikkerhetsnett for folk som mister jobben, ikke et retorisk virkemiddel man bruker for å skape mer dramatikk rundt sin egen sak. Å fremstille det som om staten aktivt sender ansatte til NAV fordi de håndhever et regelverk, er å skyve ansvaret over på feil sted. Man kan være uenig i boten og mene den er for høy, men å bruke ansatte og NAV som følelsesmessig pressmiddel i en personlig kamp? Det klinger ikke bra. Spar meg. 

Apropos seriegründer merkelappen hun har satt på seg selv, så måtte jeg le litt når jeg så hva hun signerer mailene sine med👇🏻 og hva skjer med å ha en milelang link til egne nettsider?

Screenshot_20260221_095224_Outlook.jpg

• Liker 7
Skrevet
plomman skrev (9 minutter siden):

Apropos seriegründer merkelappen hun har satt på seg selv, så måtte jeg le litt når jeg så hva hun signerer mailene sine med👇🏻 og hva skjer med å ha en milelang link til egne nettsider?

😂😂😂 

hva i alle dager 😂😂 så profesjonellt ✌🏼»jeg benytter med av ytringsfriheten og kan legge ut det jeg vil» - herregud 🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
Vintermåne skrev (1 minutt siden):

😂😂😂 

hva i alle dager 😂😂 så profesjonellt ✌🏼»jeg benytter med av ytringsfriheten og kan legge ut det jeg vil» - herregud 🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️

Når mangel på hjerneceller, kunnskap og selvinnsikt når nye høyder😅

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Vintermåne skrev (6 minutter siden):

😂😂😂 

Minner meg om sånne maga folk i USA som sier hva de vil når de vil pga ytringsfriheten 🤪

• Liker 9
Skrevet
Vintermåne skrev (9 minutter siden):

😂😂😂 

Selv ytringsfriheten har sine grenser, og de grensene finner man i diverse lovverk - være seg rasisme eller ulovlig markedsføring.

En ting jeg ikke skjønner er disse svært så  uprofesjonelle svarene hun gir. Hun hevdet jo at hun hadde brukt både advokat og nettverket sitt når hun mottok varslet. Og når hun fikk vedtaket og boten så hadde hun visstnok 2-3 advokater på saken, som det ikke er mulig å klage på. Hun liker jo gjerne å skryte på seg og overdimensjonere ting, og ut i fra svarene har hun neppe hatt den hjelpen hun hevder å ha hatt.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
plomman skrev (41 minutter siden):

"Så lenge det ikke er reklame" sier dama også står det annonse på bilde hun la ut🙄

Bilde fra Benedicte Haugaard sin Snapchat 

IMG_20260220_162720.jpg

• Nyttig 7
Skrevet
Spania33 skrev (14 minutter siden):

Selv ytringsfriheten har sine grenser, og de grensene finner man i diverse lovverk - være seg rasisme eller ulovlig markedsføring.

En ting jeg ikke skjønner er disse svært så  uprofesjonelle svarene hun gir. Hun hevdet jo at hun hadde brukt både advokat og nettverket sitt når hun mottok varslet. Og når hun fikk vedtaket og boten så hadde hun visstnok 2-3 advokater på saken, som det ikke er mulig å klage på. Hun liker jo gjerne å skryte på seg og overdimensjonere ting, og ut i fra svarene har hun neppe hatt den hjelpen hun hevder å ha hatt.

Alle influensere drar adovkat-kortet så fort de blir avslørt for noe. Kleint.

• Liker 1
Skrevet

Hu har jo lagt ut en laaaaaang tekst på facebooken sin også. 

Screenshot_20260221_135709_Facebook.jpg

Screenshot_20260221_135716_Facebook.jpg

Screenshot_20260221_135723_Facebook.jpg

Screenshot_20260221_135729_Facebook.jpg

Screenshot_20260221_135734_Facebook.jpg

Screenshot_20260221_135740_Facebook.jpg

Screenshot_20260221_135745_Facebook.jpg

Skrevet
tausen skrev (På 20.2.2026 den 10.25):

Forstår det slik at det er et foryngelse middel uten dokumentert virkning, og blir sett på som helsefarlig. I Norge er det forbudt å markedsføre produkter som inneholder NAD og det har jo B gjort. Så boten er jo innafor. Men hun ønsker å få til en lovendring og vil kjøret løpet ut. Hvor ble denne utbrenthet hennes av nå tro. Nei, hun burde legge seg flat og betale boten. Hun har jo brutt norsk markedsføringslov og snap reklamen går jo her og ,ikke bare i Spania

Hun er ikke utbrent av jobb sier hun... Trodde om man var utbrent så var man utbrent uansett jeg. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Vintermåne skrev (1 time siden):

😂😂😂 

Ikke rart det gikk som det gikk i denne saken når dette var hennes tilsvar. Han som skriver mailen til henne måtte jo til og med spørre om det var hennes endelige uttalelse😅 Og hun sier hun kan legge ut hva hun vil så lenge det ikke er reklame, så er det merket med annonse.😭

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
veslemy2006 skrev (1 time siden):

Hu har jo lagt ut en laaaaaang tekst på facebooken sin også. 

Screenshot_20260221_135709_Facebook.jpg

Screenshot_20260221_135716_Facebook.jpg

Screenshot_20260221_135723_Facebook.jpg

Screenshot_20260221_135729_Facebook.jpg

Screenshot_20260221_135734_Facebook.jpg

Screenshot_20260221_135740_Facebook.jpg

Screenshot_20260221_135745_Facebook.jpg

«Jeg er en innflytelsesrik personlig merkevare». Bare her burde hun stoppet opp og puttet fingeren i jorda. Er jo derfor hun faller under div lovverk

• Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet
GulleGull skrev (Akkurat nå):

«Jeg er en innflytelsesrik personlig merkevare». Bare her burde hun stoppet opp og puttet fingeren i jorda. Er jo derfor hun faller under div lovverk

Dama er jo bare 🤮

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Generelt, ikke bare her; Jeg forstår meg virkelig ikke på fans som gir uforbeholden støtte til idolet sitt selv om vedkommende beviselig gjør noe ureglementert, umoralsk og/eller ulovlig. Ser det hele tiden, i tråder her, i kommentarfelt osv. Hvorfor er så mange så lite kritiske til personer de liker? Hvorfor godtar man så mye bullshit? Selv tar jeg ikke engang automatisk mine barns side dersom læreren ringer og sier det har vært bråk hvor mine barn har vært involvert. Det er jo ikke sunt en plass å være så godtroende at man tenker andre aldri gjør feil.

Endret av Babyface
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvem i himmelens navn er dette her kvinnemennesket?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

I årevis har hun frontet seg selv som en ekstremt suksessfull seriegründer. Hun har snakket om millioner i omsetning, flere selskaper, vekst, business, og solgt kurs på hvordan andre kan bli like vellykket. Nå svarer hun på en kommentar på Facebook, at bedriften ikke har økonomi til å håndtere en bot uten at ansatte må på NAV?😂

Man kan ikke bygge hele merkevaren sin på suksess, styrke og millionomsetning og samtidig fremstille virksomheten som så økonomisk sårbar at én bot velter alt.

At noen ikke går inn på facebooken hennes, på hennes offentlige innlegg om dette og outer henne rett som det er. Bare les hvor mye sympati henne får nå, helt sinnsykt. Hun er en så stor sympatihøster og løgner at jeg blir helt matt. Hun utelukker HELT at hun merket snapstoryen ang. dette med «annonse»!!! 

Skjermbilde tatt fra en av hennes «forsvarere» som har skrevet eget innlegg om dette. Alt er på hennes Facebook. 

IMG_4956.jpeg

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Så ikke så vellykket altså…

Viktig å skryte så mye av sin egen suksess at man tror man vasser i penger. Men nå regninga kommer står man med vrengte lommer.

Hun er avkledd. De som gir henne sympati og støtte nå kan ingen overbevise eller redde. Det viktigste er å få ut budskapet om hvor falsk hun faktisk er.

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (Akkurat nå):

Så ikke så vellykket altså…

Viktig å skryte så mye av sin egen suksess at man tror man vasser i penger. Men nå regninga kommer står man med vrengte lommer.

Hun er avkledd. De som gir henne sympati og støtte nå kan ingen overbevise eller redde. Det viktigste er å få ut budskapet om hvor falsk hun faktisk er.

Hvis hun ikke har råd til boten, så har hun ikke så mange millioner som hun påstår nei. Håper hele dama går konkurs så det synger og må hjem igjen til Norge. 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
Møffins skrev (3 minutter siden):

I årevis har hun frontet seg selv som en ekstremt suksessfull seriegründer. Hun har snakket om millioner i omsetning, flere selskaper, vekst, business, og solgt kurs på hvordan andre kan bli like vellykket. Nå svarer hun på en kommentar på Facebook, at bedriften ikke har økonomi til å håndtere en bot uten at ansatte må på NAV?😂

Man kan ikke bygge hele merkevaren sin på suksess, styrke og millionomsetning og samtidig fremstille virksomheten som så økonomisk sårbar at én bot velter alt.

At noen ikke går inn på facebooken hennes, på hennes offentlige innlegg om dette og outer henne rett som det er. Bare les hvor mye sympati henne får nå, helt sinnsykt. Hun er en så stor sympatihøster og løgner at jeg blir helt matt. Hun utelukker HELT at hun merket snapstoryen ang. dette med «annonse»!!! 

Skjermbilde tatt fra en av hennes «forsvarere» som har skrevet eget innlegg om dette. Alt er på hennes Facebook. 

IMG_4956.jpeg

Så lenge de lever av snap chat og er en kommersiell aktør så kan de ikke fronte alternativ behandling på sine kanaler, betalt samarbeid eller ikke; «Kravet om merking og saklighet gjelder så snart det finnes en kommersiell hensikt bak innlegget, enten det er for egen vinning eller på vegne av andre.» Dette står i Forbrukerrådets retningslinjer. Det er rimelig tydelig.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Bibbi_ skrev (1 time siden):

Hun er ikke utbrent av jobb sier hun... Trodde om man var utbrent så var man utbrent uansett jeg. 

Utbrent av ungene da? Er man utbrent så er man utbrent. 

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...