Gå til innhold

Benedicte Haugaard

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Vintermåne skrev (3 timer siden):

Det er helt hinsides 🤡 

…….. og nå har hun «tilfeldigvis» lansert en ny podcast 🙄🙄 

hvor blir det av ALT hun skulle dele i dag? Fullstendig åpenhet ……. 😴

Ei som spurte om det i dag. Da henviste hun til podcasten..... Skriver spilte inn en episode til dere i dag... og på en nyere snap, episode 2 handler om staten. 

Endret av Sharp75!
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Horisonten skrev (17 minutter siden):

Tror ikke det har noe å si om det er i Tønsberg eller Spania. Hun betaler vel skatt i Norge, har norsk firma og plattformen hennes har flest norske følgere? Det er mange influensere som skulle fått bot! Det legges ut så vanvittig mye galskap på den gule appen hos de fleste. Håper flere blir tatt! Det er jammen meg på tide at influensere får klare retningslinjer på hva som er lov å markedsføre på Some. Eller rettere sagt skrive om. De har enorm påvirkningskraft! Det følger med et ansvar - selvom mange influensere kun er opptatt av seg selv og penger. 

Er veldig bra de begynner å våkne hos Forbrukertilsynet... jeg synes ikke synd på BH

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Jeg er litt delt i forhold til hva jeg syns hun fortjener og ikke. Jeg husker jeg stussa litt på at hun delte at hun tok noe intravenøst sånn åpent på snap, men det var ikke noe mer snakk om det etter at hun viste det så vidt jeg kan huske. Jeg syns hun fortjener å bli "straffet" i en eller annen form, som f.eks det å måtte legge ut oppklaring i 14 dager (selv om det kommer alt for seint, folk hadde jo helt sikkert glemt det innen nå, og da får det jo bare fokus igjen). Boten syns jeg er for drøy. Den skulle ikke rullet og gått i en klageperiode. Skulle heller begynt å gå når klagen var behandlet. Sånn er det jo i de fleste tilfeller. Ting blir fryst frem til klage er behandlet og vedtak finner sted. 

I tillegg syns jeg dette er så mye mer uskyldig enn alle disse som viser kosmetiske operasjoner i huet og rævva, snakker om hvilke medisiner de tar til den og den diagnosen (til og med hvilken dose...), syltynne influensere med budskap om at det er den eneste måten å være sunn og se digg ut, osv osv osv. At hun her har vist at hun har kjøpt seg kosttilskudd som hun tar intravenøst én gang, tviler jeg på at påvirker folk i like stor skala som de som har det jeg nevnte over omtrent daglig i sin kommunikasjon med følgerne sine. 

Skal også sies at den ene skjermdumpen som elskersommer la ut, hvor det står annonse, var noe uheldig. Hun burde ikke ha laga annonse til tablettene hun selger, med bilde av den intravenøse varianten i bakgrunn. Det var bare veldig lite gjennomtenkt spør du meg 😅

Endret av Armarillo
La til en setning
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Armarillo skrev (53 minutter siden):

Jeg er litt delt i forhold til hva jeg syns hun fortjener og ikke. Jeg husker jeg stussa litt på at hun delte at hun tok noe intravenøst sånn åpent på snap, men det var ikke noe mer snakk om det etter at hun viste det så vidt jeg kan huske. Jeg syns hun fortjener å bli "straffet" i en eller annen form, som f.eks det å måtte legge ut oppklaring i 14 dager (selv om det kommer alt for seint, folk hadde jo helt sikkert glemt det innen nå, og da får det jo bare fokus igjen). Boten syns jeg er for drøy. Den skulle ikke rullet og gått i en klageperiode. Skulle heller begynt å gå når klagen var behandlet. Sånn er det jo i de fleste tilfeller. Ting blir fryst frem til klage er behandlet og vedtak finner sted. 

I tillegg syns jeg dette er så mye mer uskyldig enn alle disse som viser kosmetiske operasjoner i huet og rævva, snakker om hvilke medisiner de tar til den og den diagnosen (til og med hvilken dose...), syltynne influensere med budskap om at det er den eneste måten å være sunn og se digg ut, osv osv osv. At hun her har vist at hun har kjøpt seg kosttilskudd som hun tar intravenøst én gang, tviler jeg på at påvirker folk i like stor skala som de som har det jeg nevnte over omtrent daglig i sin kommunikasjon med følgerne sine. 

Skal også sies at den ene skjermdumpen som elskersommer la ut, hvor det står annonse, var noe uheldig. Hun burde ikke ha laga annonse til tablettene hun selger, med bilde av den intravenøse varianten i bakgrunn. Det var bare veldig lite gjennomtenkt spør du meg 😅

Som profesjonell påvirker med millioner i inntekt fra innholdet sitt så holder det ikke med «bare lite gjennomtenkt». Spesielt ikke når Benedicte holder kurs påvirkning.

Hun burde virkelig vite bedre. Og «visste ikke» har aldri vært en gyldig grunn for å slippe straff her i Norge. Heller ikke her.

Når det gjelder om dagsatsen løper eller ikke må du ikke stole på henne om. For hun lyver om mye. Og garantert om dette for å forvirre og skape sympati. Som hun lykkes med.

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Altså er det helt mørkt i topplokket hennes og  følgerne?
Dette legemiddelet hun har REKLAMERT for å ta  INTRAVENØST, et IKKE et godkjent legemiddel Norge! Det har da ikke noe som helst nada, ZILCH, NOTHING å gjøre med spiral eller andre prevensjonsmidler, godkjente adhd-medisiner eller andre helserelaterte problemer hos folk, ei heller Epstein (wtf!) !
Ja jeg er irritert, hvem faen tror hun hun er? Bare ta ‘skattepenga dine ut av Norge’ du! Good riddance! 

• Liker 3
  • Nyttig 9
Skrevet
Vintermåne skrev (6 timer siden):

Ikke sant…… dette er diktaturet Norge liksom….. hun har jo fader i meg til og med skrevet «annonse» på ene bildet 🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️ 

herregud- jeg er målløs - hun griner og skråler om at (den store stygge) Staten knebler henne, er korrupt (pga denne behandlingen er noe staten ikke tjener på- derfor skal de ta henne 🤡) - det her er brudd på ytringsfriheten - og gud vite hva det her er for grusomme greier - hun skal skape en revolusjon pga dette 🤣🤣🤣

Annonsen på bildet her gjelder NAD pillene hun linker til, det ser man hvis man faktisk leser. Hun skriver at hun tar NAD intravenøst, men linker til pillene som faktisk er annonse. Så det er ikke anonse for verken intravenøst eller for denne klinikken

Skrevet
Armarillo skrev (1 time siden):

Enig i at det er veldig mange andre influensere som burde få bot/straff! Det er flere som er verre enn BH. Håper folk melder i fra når de ser noe upassende!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
moncabang skrev (52 minutter siden):

Annonsen på bildet her gjelder NAD pillene hun linker til, det ser man hvis man faktisk leser. Hun skriver at hun tar NAD intravenøst, men linker til pillene som faktisk er annonse. Så det er ikke anonse for verken intravenøst eller for denne klinikken

Men- bildet viser hun tar det intravenøst! 
hun er en påvirker - det er jobben hennes…… hun markedsførte det å ta det intravenøst i fleng - selv om hun betalte for det selv….. 

og når hun skriver annonse og reklamerer for tablettene på samme bilde som hun åpenlyst tar det intravenøst, så kan man i beste tilfelle kalle det for villedende markedsføring- og det er hvis man legger godvilja til! 
«Staten» reagerer ikke på at hun tar det - den reagerer på at hun - i jobben sin som påvirker- markedsfører et ulovelig «medisinsk» preparat for tusenvis av følgere! 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Og hun kjører på «millionbot fra Staten» med svære gule bokstaver på snap- sikkert 10’nde gang i dag…… så var den på 760000?? Asså…… 🤦🏻‍♀️ 

før i dag sa hun at bota var på størrelse med prisen for et hus 🤦🏻‍♀️😂😂😂 

Hun lyver og står på- og følgerne sluker det rått 🙄 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Dumme, dumme kjerring.

Avfølg, slett, blokker! Ikke gi dem et eneste klikk.

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet
moncabang skrev (8 timer siden):

Om det er ille å ha ei ølføaske synlig på et bilde med teksten reklame eller annonse, så er iallefall ille å ha en midisinsk behandling som ikke er en godkjent medisinsk behandling i Norge på et bilde med teksten annonse. Dette visste hun godt før hun posta dette, for det er umulig at influensere ikke har fått med seg dette enda. Hun posta noe hun visste ikke var innafor. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Hun håper vel at noen starter en spleis. 

• Nyttig 2
Skrevet
Vintermåne skrev (7 timer siden):

Men- bildet viser hun tar det intravenøst! 
hun er en påvirker - det er jobben hennes…… hun markedsførte det å ta det intravenøst i fleng - selv om hun betalte for det selv….. 

og når hun skriver annonse og reklamerer for tablettene på samme bilde som hun åpenlyst tar det intravenøst, så kan man i beste tilfelle kalle det for villedende markedsføring- og det er hvis man legger godvilja til! 
«Staten» reagerer ikke på at hun tar det - den reagerer på at hun - i jobben sin som påvirker- markedsfører et ulovelig «medisinsk» preparat for tusenvis av følgere! 

Spot on. 

Hele bildet i reklamen er av en IV pose med dette stoffet.  

Hun virker å svare på den første henvendelsen i ren affekt.

DMP ber kun om bekreftelse på at varslet er mottatt . 

Hun sender først en mail med et par setninger med krenk og surmuling og ovenfra og ned holdning mellom linjene , og legger ved "kvittering"(skjermdump fra vipps/bankapp som kun viser at et pengebeløp har gått ut av konto, det dokumenterer da ingen verdens ting)  og viser til ytringsfriheten.

Dagen etter(?) Som sender hun ny mail på 2-3 setninger der hun sier at det kun lå ute på story i 24 timer og at hun egentlig skulle lage en reel, men at hun kan droppe det. 

Selve klagen på  vedtaket har hun signert selv, og nevner at d er koblet advokat på saken. 

Et av argumentene i klagen er at hvis dette er lovbrudd, så gjør bryter alle influensere, <liste med andre yrkestitler>  loven. 

Skrevet

Det står kanskje ikke "reklame" på disse bildene, men det ER jo reklame. Bare se på teksten og så hva som er i bildet. Uansett hva Benedicte eller andre mener om influensere som snakker om adhd medisin eller tar med følgerne inn på operasjonsbordet for å tåle silikon i ræva - begge disse tingene er lovlige. Det Benedicte delte er ikke det. Enkelt og greit. 

Screenshot_20260221_095401_Outlook.jpg

• Nyttig 2
Skrevet
plomman skrev (11 minutter siden):

Screenshot_20260221_095357_Outlook.jpg

Det er heller ikke lov å snakke om helsefordeler når man markedsfører kosttilskudd/helsekostprodukter, ol. Jeg sliter med å forstå hvorfor denne klinikken turte å la henne poste dette. De må også ha fått en kjempesmell!

Skrevet
Ikkenoledig skrev (1 minutt siden):

Det er heller ikke lov å snakke om helsefordeler når man markedsfører kosttilskudd/helsekostprodukter, ol. Jeg sliter med å forstå hvorfor denne klinikken turte å la henne poste dette. De må også ha fått en kjempesmell!

Enten det, eller så er de ført bak lyset av BH...

Det er meget villedende å poste story om IV behandling og omtale av det være det bærende elementet i storytellingen,  merke det reklame,  og lenke til tabletter. Det en følger/forbruker ser her er jo iv-behandlingen.den "overdøver" jo at lenken går til tablettene.  

Skrevet
MiniMjau skrev (15 minutter siden):

Det er meget villedende å poste story om IV behandling og omtale av det være det bærende elementet i storytellingen,  merke det reklame,  og lenke til tabletter. Det en følger/forbruker ser her er jo iv-behandlingen.den "overdøver" jo at lenken går til tablettene.  

Hun er kynisk og vet akkurat hva hun gjør. 
Holder Influenser kurs, men «kan» ikke reglene…?? 
Hvordan kan noen tro på det hun sier…reklamerer for at dette er sunt og bra, men er selv så utbrent og sliten. Rart det ikke fungerer på henne selv…?  Hun dro jo også sine kollegaer under bussen, sier mye om hennes kynisme! 😏 Men, hun skal jo endre Norges lover og regler. Ikke mye ydmyk, men det omvendte. Høy selvfølelse. Lykke til! 😆

• Nyttig 2
Skrevet
MiniMjau skrev (30 minutter siden):

Tenker at behandleren på klinikken sitter på en snap og snakker om fordelene ved behandlingen. Selv om BH har betalt selv er det faktisk reklame for klinikken. 

• Liker 1
Skrevet
Lajolla skrev (6 minutter siden):

Hun er kynisk og vet akkurat hva hun gjør. 
Holder Influenser kurs, men «kan» ikke reglene…?? 
Hvordan kan noen tro på det hun sier…reklamerer for at dette er sunt og bra, men er selv så utbrent og sliten. Rart det ikke fungerer på henne selv…?  Hun dro jo også sine kollegaer under bussen, sier mye om hennes kynisme! 😏 Men, hun skal jo endre Norges lover og regler. Ikke mye ydmyk, men det omvendte. Høy selvfølelse. Lykke til! 😆

Hun hevdet faktisk at hun har klart å endre lovverk tidligere. Hun deltok i debatten om markedsføring av OnlyFans rettet mot barn, hvor man etter hvert fikk en endring i loven. Det Benedicte ikke skjønner er at det var svært mange som engasjerte seg i den saken, og at en endring vurderes og gjennomføres av vårt lovgivende organ. Altså ligger ikke makten hos en influenser.

Hadde hun vært edruelig så hadde hun sakt at hun var med å påvirke til denne endringen, men hun har alltid så store ord om sine egne «bragder». Så påvirke var ikke bra nok, hun hadde faktisk klart å endre en lov hun.

• Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...