Gå til innhold

Benedicte Haugaard

Anbefalte innlegg

Skrevet
K_mb skrev (1 time siden):

Og der kom mobbekortet opp.. Typisk denne type mennesker (influencere som ikke tåler kritikk) å innta offerrollen uten evne til å ta selvkritikk ei heller viser hun selvinnsikt av hva hun selv velger å legge ut. Hun fremsto som uspiselig fra før...  Ganske kvalmende denne selvmedlidenheten, og å dra mobbekortet her er en hån mot reelle mobbeofre, men når egoet trumfer alt så evner hun ikke å se hvor arrogant, patetisk og ufyselig hun fremstår. 

Henrik Troy traff blink, ferdig snakka!

Hun trenger jo ikke å legge ut innlegg om at det er slitsomt å eie masse ting og å være på ferie på Koster hvis hun ikke tåler tilbakemeldinger. Hun må jo skjønne hvor dumt det selv er... Og hun kan ikke forvente at alle som leser det innlegget vet alt om henne fra før. Å ha psykiske problemer gir deg ikke immunitet fra kritikk. Ønsker eller tåler/orker man ikke kritikk en periode, så trenger man ikke legge ut provoserende innlegg for halve Norge på internett. Da kan man legge fra seg mobilen og nyte ferien sin i fred og ro med familien. 

Joda, noen kommentarer som influensere får er direkte slemme og uspiselige. Men det er ikke noe overraskelse lenger at det er fullt av idioter på internett. Det er en grunn til at jeg ikke legger ut ting offisielt der. Jeg har alle profiler lukket. Fordi jeg vet at det garantert vil komme stygge kommentarer fra folk jeg ikke kjenner, uansett hva jeg legger ut. Og jeg orker ikke det. 

• Liker 5
  • Nyttig 7
Skrevet

Hvis man sliter psykisk bør man kanskje logge av fra some og slutte å dele alt. Særlig hvis hun har vært permittert fra jobb i tillegg.

Har ikke akkurat sett ut som om hun har hstt permisjon. Hun hsr jo stolt delt det «fantastiske» livet sitt hele tiden.

Tror det er mange både influencere og barn av influencere som kommer til å slite psykisk etterhvert. Å blotlegge alt , fremstå som suksessrik, motta kritiske tilbakemeldinger, alltid ha mobilen klar, selge barnas liv ++ må jo være nok til å gjøre deg gal.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Stargaze skrev (6 timer siden):

Hvis man sliter psykisk bør man kanskje logge av fra some og slutte å dele alt. Særlig hvis hun har vært permittert fra jobb i tillegg.

Har ikke akkurat sett ut som om hun har hstt permisjon. Hun hsr jo stolt delt det «fantastiske» livet sitt hele tiden.

Tror det er mange både influencere og barn av influencere som kommer til å slite psykisk etterhvert. Å blotlegge alt , fremstå som suksessrik, motta kritiske tilbakemeldinger, alltid ha mobilen klar, selge barnas liv ++ må jo være nok til å gjøre deg gal.

Hun sitter også og svarer på kommentarer på Instagraminnlegget fremdeles. Og har gått ut i media da. Høres ut som ei som ikke har noe energi til overs nei. Det ER lov å logge av.... 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Stargaze skrev (9 timer siden):

Jeg er helt målløs av hun der…… Henriktroy skal liksom vite at hun «sliter psykisk»?? 🤦🏻‍♀️ så når han ikke lar vær å være kritisk til henne så har han starta en mobbekrig?? Er det mulig? Han harselerer med et innlegg hun har lagt ut- er kritisk til det - hun begynner å slenge om «small dick energy», at han er en «voksen pappa» som går etter «jenter» på insta….. også er det HAN som mobber? Altså….. hvilken verden har hun der lallet seg inn i? 

hun er på vippepunktet? Hva vil det si? 
og permisjon fra jobb??🤷🏻‍♀️🤷🏻‍♀️ hvilken jobb?? Hun deler nå «hverdagen» (barna i badetøy, barna som sover, barna som spiser, barna som ikke vil sove, barna som leker, barna som har tid med besteforeldre, selvskryt og egenreklame) på snap hver eneste dag… hvordan permisjon er det hun har liksom? 

• Liker 7
  • Nyttig 13
Skrevet

Hun har også midt oppi all denne utslittheten trommet sammen en presentasjon av seg selv i en ny snap gruppe akkurat postet… Så det falt det argumentet hun nå klorer seg fast til.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Og på insta: « jeg har ikke fått dette livet, jeg har skapt det» (mens hun sitter i solen på båten sin) - men med de siste dagers poster i minnet tenker jeg mer på at hun har skapt alle de problemene og irritasjonene og konfliktene 😜

Hadde det enda vært et liv som man kunne være stolt av (bærekraftig, idealistisk, samfunnsnyttig) - men det der…. Grøss.

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Åpen om at hun sliter psykisk? Ja vi har sett hu grine foran kamera fordi hu ikke vet hvilken hekk hun skal velge, at barn krangler og at hun må ta så mange avgjørelser. Der for hu ikke min medlidenhet. Det er meg en helt vanlig mandag mellom jobb og unger som skal hentes.. før vi drar hjem i hu og hast for å rekke middag og legging. Hu sitter på en båt og sutrer over hekk og bilstol.. og hva som er jobb og vel, bare livet er blandet sammen i hennes verden. Å velge hekk er ikke jobb. Og jobb kan se ut til å ta noen timer om dagen, hvis ikke mindre. 

At hun skal vise oss «vanlige» mennesker at hu også har det rotete, hun tror hun er et overmenneske.

At hun drar frem kreft i nær familie som som et offer kort er så nedrig som det kommer. Og gikk ikke det foresten bra med den som var syk? Hun la ut en hel story på det. 

• Liker 13
  • Nyttig 6
Skrevet
Mellion skrev (2 timer siden):

Åpen om at hun sliter psykisk? Ja vi har sett hu grine foran kamera fordi hu ikke vet hvilken hekk hun skal velge, at barn krangler og at hun må ta så mange avgjørelser. Der for hu ikke min medlidenhet. Det er meg en helt vanlig mandag mellom jobb og unger som skal hentes.. før vi drar hjem i hu og hast for å rekke middag og legging. Hu sitter på en båt og sutrer over hekk og bilstol.. og hva som er jobb og vel, bare livet er blandet sammen i hennes verden. Å velge hekk er ikke jobb. Og jobb kan se ut til å ta noen timer om dagen, hvis ikke mindre. 

At hun skal vise oss «vanlige» mennesker at hu også har det rotete, hun tror hun er et overmenneske.

At hun drar frem kreft i nær familie som som et offer kort er så nedrig som det kommer. Og gikk ikke det foresten bra med den som var syk? Hun la ut en hel story på det. 

Hun er ikke alene om å være pårørende til noen med alvorlig sykdom, samtidig som man må leve livet sitt. Vi er mange som møter på jobb hver dag hvor det forventes at man faktisk gjør den, selv om noen nære er syke. 

Jeg tror nok det hun «sliter med psykisk» er ganske vanlige bekymringer. Men man sliter ikke psykisk fordi noen graver utenfor huset ditt i Spania, og du lurer på om flisene rundt bassenget får rett farge når gravearbeidet er ferdig (jeg aner ikke hvorfor de jobber rundt huset til BH). 

Jeg husker jeg så en liste over gjøremålene hennes for den aktuelle arbeidsdagen. Dette er en stund siden. Blant regnskap, lage content og slik som jeg antar faktisk ER jobben hennes, sto ting som «plukke farge til stua», «handle mat» og «fikse kinokveld til ungene». Det er klart lista blir lang når du inkluderer alt som går inn under fritid, men det gjør deg ikke spesielt travel. 

• Liker 12
  • Nyttig 5
Skrevet
Andrea59 skrev (15 timer siden):

Og på insta: « jeg har ikke fått dette livet, jeg har skapt det» (mens hun sitter i solen på båten sin) - men med de siste dagers poster i minnet tenker jeg mer på at hun har skapt alle de problemene og irritasjonene og konfliktene 😜

Hadde det enda vært et liv som man kunne være stolt av (bærekraftig, idealistisk, samfunnsnyttig) - men det der…. Grøss.

Vet ikke jeg, hvordan de har skapt det livet sitt. Men det er jo fryktelig mye gjeld inne i bilde hos mange influensere som «manifesterer» livet sitt😂 Så å gå til banken å skaffe seg mer lån =manifestering? Høres mer ut som man manifesterer på seg mer «psykisk uhelse» og stress og mas enn noe annet🙈

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Godt, gammeldags lurendreieri. Manifestering er nåtidens spåkonevirksomhet. Cash til den som klarer å lure andre. Makan til vrøvl. 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Kjempeliten skrev (På 22.7.2025 den 20.17):

Hun trenger jo ikke å legge ut innlegg om at det er slitsomt å eie masse ting og å være på ferie på Koster hvis hun ikke tåler tilbakemeldinger. Hun må jo skjønne hvor dumt det selv er... Og hun kan ikke forvente at alle som leser det innlegget vet alt om henne fra før. Å ha psykiske problemer gir deg ikke immunitet fra kritikk. Ønsker eller tåler/orker man ikke kritikk en periode, så trenger man ikke legge ut provoserende innlegg for halve Norge på internett. Da kan man legge fra seg mobilen og nyte ferien sin i fred og ro med familien. 

Joda, noen kommentarer som influensere får er direkte slemme og uspiselige. Men det er ikke noe overraskelse lenger at det er fullt av idioter på internett. Det er en grunn til at jeg ikke legger ut ting offisielt der. Jeg har alle profiler lukket. Fordi jeg vet at det garantert vil komme stygge kommentarer fra folk jeg ikke kjenner, uansett hva jeg legger ut. Og jeg orker ikke det. 

Helt enig i at enkelte kommentarer er over streken og at influencere sikkert får mye dritt (men det er vel et lite offer når de selv velger å selge livet sitt) Men mye er legitim og saklig kritikk. Som Henrik Troy som er kritisk med humor og glimt i øyet. Han er rå på å treffe blink og det vet nok BH og andre influencere som føler seg truffet og klager sin nød på HT.

Influencere viser frem det de vil at andre skal se, de vil ha likes, oppmerksomhet og følgere. De har offentlige profiler til alles innsyn og det mens de kaller seg påvirkere/offentlige personer og tjener penger på å ha et publikum.  Men når de får kritikk på innhold da inntar de offerrollen, istedenfor å reflektere over innholdet og kritikken mot det. Ikke ofte jeg ser influencere ta kritikk til etterretning. 

Endret av K_mb
  • Liker 1
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...