Gå til innhold

Benedicte Haugaard

LinnPinnSukkerspin

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke fulgt henne noe særlig på ei stund, fikk litt nok av skrytet hennes og den besserwisser- holdningen hennes….og ikke minst eksponering av jentene (vittig at Caroline Berg Eriksen får så mye kritikk ang eksponering av sine døtre, som t.o.m er eldre og kan si ja eller nei til det kontra B sine to småjenter….B er tusen ganger verre enn CBE, inkludert da CBE sine døtre var mindre), alt ved B er så tilgjort

Og; ang det med båten og festivalen så husker jeg det godt pga jeg ble så sjokkert over at de låste det lille barnet inn i båten for å dra på konsert kontra å bytte på å være på konsert og å være med barnet. Ikke bare mtp fare for brann osv, men saken om Madeleine McCann-saken der den lille jenta på 3 år ble bortført fra ferieleiligheten der hun og to yngre søsken lå og sov mens foreldrene+flere vennepar satt på en restaurant og spiste og drakk ikke langt unna (og der gikk foreldrene på rundgang hver halvtime og sjekket alle barna, både egne og vennene sine barn) sitter fortsatt som brent i hjernebarken. Det er ikke akkurat vanskelig å ta seg inn i en låst båt, og med mye folk og fyll så kan man lett ta med seg et lite barn som sover tungt uten noe ståhei. At hun i etterkant av kritikken hun fikk påsto at både politi og folk i båter ved siden av passet på, at hun var edru, var på konserten i en time samtidig som hun sjekket barnet hvert kvarter tror jeg heller ikke noe på.

At hun visste at hun var gravid og var edru hele turen stemmer ikke. Hun postet bl.a dagen-derpå bilde der hun var trøtt og uggen og skrev noe ala «helt om natta, helt på dagen», pluss hun skrev at hun og mannen tok annenhver dag med festing/drikking ( etter at kritikken kom da de forlot barnet sovende i båten) Hun viklet seg helt inn i egne løgner tilslutt for å forsvarlig- gjøre at de begge dro på fest samtidig mens barnet sov)

Jeg tror ikke at hun visste at hun var gravid men likevel valgte å drikke. Så dum er hun ikke. Men i uke 4 vet de færreste at de er gravide, særlig når man ikke planlegger det og driver å tester annenhver dag etter eggløsning. Det er mange barn her i landet og ellers i verden der mødrene har drukket alkohol uten å vite at det er et lite embryo i livmoren. Meg selv inkludert; vi hadde ei real innflytningsfest uten at jeg viste at jeg var gravid. Nevnte det til lege da det bekymret meg, men ifg legen så var det på et så tidlig stadium at det ikke var skadelig. Så jeg tror det samme skjedde med BH; hun visste ikke at hun var gravid. Ingen som ikke har et alkoholproblem og som er normalt oppegående drikker alkohol når de vet at de er gravid og skal beholde barnet. Det ville bare vært så mye bedre om hun hadde vært ærlig og sagt at det var så tidlig at hun ikke var klar over at hun var gravid, i stedet for å lyve om at hun var edru hele båt-ferien da hun dokumenterte noe helt annet i sosiale medier. Mange hadde kjent seg igjen i den, og ærlighet er mere tillitsvekkende enn å ro og ro for å overbevise om noe annet.

Men skal hun virkelig inngå samarbeid med BJ? Fikk ikke Benedicte med seg alt styret Kristin Gjelsvik ble utsatt for ved lignende samarbeid/scam av kunder da hun var på besøk hos BJ for å legge planer om å tjene mest mulig penger på ingenting? Kristin fikk et skikkelig tap av følgere og det gikk utover tilliten hos følgere; vil virkelig Benedicte risikere det samme? Felles for de fleste «livsstil-influencere» er å tjene mest mulig på å gjøre minst mulig, men BJ er en av de verste. Og hun drar med seg de hun planlegger å jobbe sammen med i dragsuget. Håper Benedicte går noen runder med seg selv før oppstart av prosjektet med BJ.

Ang tidligere kommentarer fra noen om at barna hennes er heldige pga de får være hjemme med foreldrene kontra foreldre med vanlige yrker som har barna i barnehage; døtrene til B har også gått i bhg fulltid i Norge, og skulle starte i bhg i Spania. Men bhg ble nedlagt, så nå skal de og noen andre foreldre starte en foreldredrevet bhg. Dvs flere foreldre går sammen for å drifte bhg, der de tar hver sin tørn/turnus og jobber hver sine dager i bhg for å drifte den.

Dette leste jeg nettopp i ei nettavis vedrørende at mannen til B har sluttet i jobben sin og er nå ansatt i hennes firma, og at hun betaler han millionlønn og pensjonsforsikring. Han måtte regne på det for å se om det ville lønne seg for han så opp jobben han hadde. Så mannen hennes skal jobbe 2 dager i uken i denne foreldredrevne barnehagen

Her fant jeg artikkelen (obs; bilder av barna)

https://www.kk.no/livet/benedicte-betaler-mannen-millionlonn-for-a-passe-barna/82339881

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Frk frøken

Og jeg som møtte henne in live 😂 som en skjønn solstråle, gøyal ,omsorgsfull , empatisk jente  for ett par år siden og  kjenner ikke den jenta igjen dere beskriver! Jeg skjønner jeg snart på snap, Instagram så,det holder🥴

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg ikke er offentlig person. Jeg har også gjort mye teit med små barn som heldigvis ikke er dokumentert men som jeg sikkert hadde blitt halshugd for om noen fikk vite.

Jeg kjenner noen som dro på salsakurs en time i uken mens barnet lå og sov i etasjen over. De låste døren. Barnet sov uansett. Det syns jeg var graverende, men de mente det gikk fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Forstår hun er frustrert på skatteregler i Norge. Har sikkert mye rett i det hun sier. Men Norge fortjener ikke mine skattepenger sier hun. Var det ikke hun som hadde et barn som ble alvorlig skadet og måtte være uker/måneder på sykehus for noen år siden? Da var det sikkert greit med de norske skattepengene. 

• Liker 12
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Louie82 skrev (1 time siden):

Forstår hun er frustrert på skatteregler i Norge. Har sikkert mye rett i det hun sier. Men Norge fortjener ikke mine skattepenger sier hun. Var det ikke hun som hadde et barn som ble alvorlig skadet og måtte være uker/måneder på sykehus for noen år siden? Da var det sikkert greit med de norske skattepengene. 

Nå vet jeg ikke hva hun sier eller hva hun ranter om for tiden.

Men nå har vel de begge to nytt godt av dekket grunnskole for seg selv, fødetilbud og oppfølging for to barn, et vellferdssystem som strengt tatt er ganske bra sammenlignet med mange andre, sykehus, leger, politi, offentlige tjenester ++++.

Så å komme nå, etter å ha bodd relativt kort tid i Spania og si at Norge ikke fortjener hennes skattepenger er ganske hårreisende kunnskapsløst.

Men det er jo likt henne da. Sparke fra seg i alle retninger. Bedreviter. Ufyselig oppførsel.

• Liker 16
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (6 timer siden):

Nå vet jeg ikke hva hun sier eller hva hun ranter om for tiden.

Men nå har vel de begge to nytt godt av dekket grunnskole for seg selv, fødetilbud og oppfølging for to barn, et vellferdssystem som strengt tatt er ganske bra sammenlignet med mange andre, sykehus, leger, politi, offentlige tjenester ++++.

Så å komme nå, etter å ha bodd relativt kort tid i Spania og si at Norge ikke fortjener hennes skattepenger er ganske hårreisende kunnskapsløst.

Men det er jo likt henne da. Sparke fra seg i alle retninger. Bedreviter. Ufyselig oppførsel.

Veldig enig! Det er provoserende ….. uten at jeg vet mye om skatteregler for «grundere» …. Men, hun tar vel fortsatt betalt i norske kroner? Hvorfor gjør hun det? Hun vil ta betalt i kroner, ha medlemskap i folketrygden, men skattereglene er så ille? 
Det hadde vært bedre om hun forklarte HVA som er feil/ problematisk i stedet for å bare rante i vei om at det er så dårlig, uten å forklare hva som er dårlig….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vintermåne skrev (53 minutter siden):

Veldig enig! Det er provoserende ….. uten at jeg vet mye om skatteregler for «grundere» …. Men, hun tar vel fortsatt betalt i norske kroner? Hvorfor gjør hun det? Hun vil ta betalt i kroner, ha medlemskap i folketrygden, men skattereglene er så ille? 
Det hadde vært bedre om hun forklarte HVA som er feil/ problematisk i stedet for å bare rante i vei om at det er så dårlig, uten å forklare hva som er dårlig….

Vanskelig å vite hva run egentlig ranter om. Uansett hva det er tviler jeg på at hun forteller hele sannheten.

Men beskatning av grundere/bedriftseiere kan oppleves som både urettferdig, komplisert og unødvendig belastende til tider. Men jeg tenker (som er grunder/bedriftseier selv) at det er en del av det å være nettopp det. Det er heller ikke for alle.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (12 timer siden):

Vanskelig å vite hva run egentlig ranter om. Uansett hva det er tviler jeg på at hun forteller hele sannheten.

Men beskatning av grundere/bedriftseiere kan oppleves som både urettferdig, komplisert og unødvendig belastende til tider. Men jeg tenker (som er grunder/bedriftseier selv) at det er en del av det å være nettopp det. Det er heller ikke for alle.

Sjelden har jeg sett en større bedreviter enn henne. Hun er virkelig ufyselig i væremåten sin. 

• Liker 2
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol. Husker hun var så stolt av at hun ikke hadde på reklame osv som alle andre drev med. 

Nå har antall snap om dagen tidoblet seg, og reklame er på 🤑

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snoker45 skrev (1 time siden):

Sjelden har jeg sett en større bedreviter enn henne. Hun er virkelig ufyselig i væremåten sin. 

Er så enig med deg, hun er rett og slett ufyselig ja. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Selvfølgelig måtte det være Benedicte som eksponerte sønnen til nygård familien. Hun er jo en av verstingene til å eksponere egne barn. Til og med Belinda satte en stor sol over barnet så det ikke skulle eksponeres. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellion skrev (47 minutter siden):

Selvfølgelig måtte det være Benedicte som eksponerte sønnen til nygård familien. Hun er jo en av verstingene til å eksponere egne barn. Til og med Belinda satte en stor sol over barnet så det ikke skulle eksponeres. 

Hva har skjedd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benedicte spiste lunsj med Belinda, forbi kjører Julianne nygård med mann og barn. Benedicte filmer de, hoier og roper etter de. Man kan se en av guttene i familien i baksete. Julianne og Ulrik har snakket mye om å ikke eksponere guttene sine og er veldig flinke til å ikke gjøre det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vintermåne skrev (37 minutter siden):

Har hun slettet det? 

Lurer også på det. Fant ingenting, men jeg følger henne ikke, så mulig jeg ikke får sett alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Fiorella skrev (1 time siden):

Noen som har oppsummering på "deler alt? 💔"?

Mora har hatt vondt i magen siden 2019 - fant ut i høst at hun hadde svulst på tarmene, de har ventet på svar fra en operasjon - 

ettersom jeg skjønte- gikk det bra … (?) datt litt av lasset 

så - masse reklame 🙃

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vintermåne skrev (18 timer siden):

Mora har hatt vondt i magen siden 2019 - fant ut i høst at hun hadde svulst på tarmene, de har ventet på svar fra en operasjon - 

ettersom jeg skjønte- gikk det bra … (?) datt litt av lasset 

så - masse reklame 🙃

Kjekt å bruke syk mor som clickbait da.... not.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammy! skrev (3 timer siden):

Kjekt å bruke syk mor som clickbait da.... not.

Ikke sant…… det her var jo overhode IKKE noe hun hadde trengt å snakke om - det har jo ingen relevans til snappen hennes, ingen «bryr seg» om hva mora hennes går gjennom - forstår ikke poenget med det i det hele tatt- bortsett fra at det er en bra clickbait- og hun får masse følgere inn på reklame linkene 🙄🙄

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow. Reklamerer for skogshjerte, et firma som har ræva omdømme og noe shady business 😅 og hun som er "ekspert" på influencerlivet. Hmm...

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...